18 February, 2013

Benimkisi bir orkide hikayesi


Tanistirayim.Orkidemin adi Dilek.Berceste'deki Dilek'den dolayi Dilek. Actigini gordugumde cok heyecanlanip,acaba dileklerimin gerceklesmesine mi sebeb olucak bu Dilek dedirten Dilek:)

Uzun hikayesi bizimkisi aslinda,en kisa hali ile paylasmaliyim,zira cok heyecanliydim o ilk tomurcugu gordugum anda,soz verdim kendime hakkinda yazicam diye,belki bir faydasi olur herkese diye.

Bu cicek bize 2011 yazinda hediye edilmisti,hatta aynisindan iki adet idi.Marks and Spencer'dan alinma.

O zamana kadar cok orkide atmistim ben,hatta bu orkidenin ikincisi de copte cicek acmayi birakinca.

Digerine gelince,atilacakti ki,ben FB'da orkideye nasil bakilir ki diye paylastim ve Dilek hemen imdada yetisti.Ama o zamana kadar ben bakimi hakkinda cok okudum,cok denedim ve zirt pirt cicek vermeyecegini kabul ettim sonra Dilek'in dediklerini yapinca cikiverdi cicekler,daha yeni.Diyelim ki Ocak basi.


Ilk tomurcuklar.Sanirim Noel oncesi fark edildi. Ortadan cikan yapraklar minicikti once,zamanla neredeyse palmiyeye donustuler.

Ilk ve ikinci fotografta gordugunuz dal varya,iste bence sihir ordan basladi.Dilek bana,3.bogumdan sanirim kes demisti ve mum damlat,bende aynen oyle yaptim,mum damlasini goruyorsunuz sanirim.(Ben bogum nedir bilmiyordum o gune kadar,hatirladigim kadari ile Dilek bana fotograf gonderip anlatmisti sagolsun,sabir kaynagi:)

Damlattim ve biraktim.Daha once somine ustunde duruyordu,bizim oturma odasi yeterince aydinlik diye dusunuyordum ki,yetmiyormus demek ki.Yeni koltuklar gelip de ortalarina bir sehpa cekince,o sehpanin ustunu,Dilek'in yeri yaptim ben,altina da annecimin veridgi ortuyu serdim.Bundan anladigimiz orkide isikli yer seviyor,sadece Noel doneminde yine somine ustune aldim 2 hafta kadar,agactan dolayi,o kadar.


Cikan kokler,cok taze ama kuru olanlar da var,Onlari kesmeli mi?Eski olanlari?


Dylan Dilek'i severken.Gorseniz 3u de Dilek manyagi,nobetlese yanindalar,arada surtunup seviyorlar ama hic baska bir sey yapmadilar,genelde cicek yemeye bayilirlar:)


Yukardaki eski kok,kesesim var?


Ve son hal.3.tomurcuk da acinca bir fotograf daha cekerim artik:)


Elvis nobette,bazen ikisi birden sehpa ustunde:)


Iste boyle Dilek,cok nadir su verdim,hani aklima geldikce,nemli toprak severmis ve de acik renk saksisi olmaliymis.

Bakiniz ornek 1,sevgili Gizem paylasti gecen gun Ig'de.Birde bu var ki daha detayli sanki.

Hani ben actirdiysam,herkes actirabilir orkidesini diye paylasmak istedim.Annemin orkideleri de bir guzel acar:)

Peki simdi ne yapicam? Ben sabit kalamam,daralirim falan.Amacimi gerceklestirdim ya bu cicek konusunda,artik baska birsey denemeliyim.

Mesela o kuru,mum damlamis dal beni delirtiyor,kesesim var.Yapraklarini budayasim.:)

Velhasil basardigim,ogrendigim,paylastigim icin cok mutluyum.Bakalim bundan sonra ne yapicaz.Dilerim kimse bana orkide falan almasin.Vazo cicegi alsinlar sadece:)

Menekse bakasim var ama,daha once pencere onunde gayet sevkle baktigimin yapraklari kedilere dis kasiyici oldu,o yuzden emin degilim pek.

Gorucez,paylasicaz.

Ciceksiz kalmayin,super gecsin haftaniz:)

6 comments:

  1. Adimin bir cicege verilmesi ve o cicegin de dilekleri gerceklestirilmesi ne guzel :)
    Cok sevindim actigina. O kuru dali kopartabilirsin. Yeni cicekli dalin cicekleri bitince gene ucuncu bogum ve mum yapacaksin :) Buhari da cok seviyor orkide. Bizim mutfak caminda cosuyor! Bu sene uzeri pek ciceksiz kalmadi. Annem bayiliyor. Menekselerinin falan pabucu dama atildi. Kim bana cicek alacaksa orkide alsin diyor artik, o derece... Kurumus koku cok zedelemeden sadece asagi sarkan parcasini kopartabilirsin. Sararan yaprak olursa ben bicakla kesiyorum dibine cok inmeden. Su zaten haftada bir veriliyor ama dedigim gibi mutfagin buhari ona yetiyor. Aklima gelenler bunlar, sen sor ben soyleyeyim...

    Sevgiyle...

    ReplyDelete
  2. ay maşallah pek güzel göründü gözüme, ne tatlı rengi var:)

    ReplyDelete
  3. bende benim orkidemin bu şekilde gelişimini fotoğraflamak istemiştim sonra unuttum...
    sizinki çok güzel olmuş..

    ReplyDelete
  4. aman tanrim:))o kadar cok orkide attim ki:(ihhh!!kesin aliyorum hemen ve sonrasinda denicem bende,cok guzel acmislar masalah...

    ReplyDelete
  5. Tijen Cetin, bana sormaliydin dermisim :P

    Saka bir yana, o kadar cok sefil edilmis orkide gordum ki, kiyamiyorum. Bizim Bocuk'u takip eden jinekologumun muayenehanesi orkide cenaze evi gibiydi :( Garibanlar camin onune dizilmisler ve unutulmuslar. Hastalar tesekkur icin kim bilir ne kocaman paralar verip o cicekleri almislar, ama bakan olamamis. Doktor hemsire ve on buro elemanina devretmis isi, onlar ilgileniyor zannediyor muhtemelen(erkek oldugu icin cok ilgi gosterdigini sanmiyorum), hanimlar da kendi islerinden akillarina geldikce suluyorlar falan... Icimden ah bana verseniz bunlari ne hale getiririm deyip duruyordum :) (bizimkilere de nazar degmez insallah ;-) )

    ReplyDelete
  6. Kizlar harika yorumlar icin tesekkurler.

    Bercestem,az bile senin gibi yol gosterene:)

    Tijen'cim aklinda olsun bundan sonra,Dilek'in tavsiyeleri.

    Deli Anne,cok tesekkurler.:)

    Elif'im uyurken,paylasalim ogrenelim diyorum her zaman.Dilek olmasaydi ben orkide bakamazdim:)

    ReplyDelete