03 April, 2013

Blondie Macerasi Tarifi,II. Bolum


Hafta basinda I.Bolumu paylasmistim,tarif vermeden,cunku yasadigim,emin olamadigim ilk tarifti.Sevgili okuyucum Tijen,taaa Sili'den bana paylas demese ve cesaretlendirmese paylasasim yoktu 4.kez denemeden once acikcasi.Tijen'in tecrubesine gore,benim yaptigim gibi gozukuyor daha once yedikleri.Tijen'den gelen pozitif enerji ile paylasiyorum tarifi,belki siz de denersiniz,beni de meraktan kurtarirsiniz.

Unutmadan,az once meraktan arastirma yaparken su tarif ve fotograflar ile karsilastim,icime su serpildi yeniden,tutturmusum tarifi diyerekten pek bir sevindim,zira o ana kadar 4.kez blondie yapmayi planlamistim.Deneyecek bir dolu tarif varken,ne hacet ayni tarifi yapmaya degil mi?

Ilk once malzemelerle baslayalim:


  • 140g tuzsuz tereyagi
  • 400 g acik renkli muscovado sekeri
  • 1tatli kasigi vanilya esansi
  • 3 buyuk cirpilmis yumurta
  • 300 g un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • 50 g ceviz
  • 50 g irice dogranmis beyaz cikolata
  • 50 g irice dogranmis siyah cikolata


Yapilisi:


  • Tereyagini buyuk bir tavada yavasca eritmeye baslayin,sekeri katip iyice karistirip,eritip,atesten alin(1.fotograf).1 dk soguttuktan sonra vanilya esansini ve yumurtalari ekleyin.
  • Unu,kabartma tozu ve tuz ile tavanin icine eleyin ve karistirin,birbirine gecicek kadar.Cok fazla ve uzun sure karistirmayin,cirpmayin.
  •  Yagli kagit serdiginiz tepsiye karisimi dokun.
  • uzerine cevizleri,cikolatalari yerlestirin,onceden isitilmis 180 derecede firinda,katilasana kadar 25 dk pisirin.
Yukaridaki fotograf firina verilmeden onceki hali.



Ustteki de firindan cikmadan once.

Tarif Linda Collister'a ait,chocolate baking adli kitabindan.48 adet,kare blondie ciktigini soyluyor bu tariften ama yarisi belki ancak cikmistir.Belki kendisi cok minik kesmistir:)



Iste boyle,en cok konustugum tarif oldu kendisi ve de en buyuk mutfak maceram.

Belki bir gun,baska bir tarif ile denerim blondieyi yeniden,yine sadece meraktan cunku ben cok cikolatali severim,browniyi tek gecerim:)

Ilham veren,sevk veren,paylasan,anlatan tum insanlara sonsuz tesekkurler.

sevgi ile kalin.

4 comments:

  1. `Hallelujah` harikasinnn,iste tarif bu:))allahim resimler konusuyo zaten,emegine saglik sibel...
    amaaaaa muscovado sekeri neeeee:)) burda bulamazsam onun yerine ne olur?? panik oldum bak simdi:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tijen'cim Selam.ESmer,ham seker muscovado sekeri,bulamazsan ESmer seker kullanabilirsin.kokusu cok guzel,gercekten fark yaratiyor.cok Optum.❤❤❤

      Delete
  2. Tijen'cim bulamazsan ve gercekten cok Merak edersin,bana yaz Ben sana gonderirim buyuk zevkle,hic cekinme.soz. ❤

    ReplyDelete
  3. aa tamamdir ,en kotu evimde normal esmer seker kullaniyorum onla yaparim ,he heee ssuper,haftasonu yapip yazarim sana.ellerine saglik sibelcim

    ReplyDelete