29 April, 2013

Iskandinav usulu firinda somon ve yanina turplu patates salatasi


Somoncuyum ben,marketlerde kolay bulundugundan,pahali olmadigindan,mutlaka alis-veris sepetinde bulunuyor,neredeyse haftada bir kere yiyorum bir sekilde.

Bu tarifle  Sainsburry's'in dergisinde karsilastik.Degisiklik istiyordum iyi geldi.Genelde somonu firina verip,sade pisiriyorum,pisirdikten sonra yanindakilerden aliyor tadini,hos bana limon olsa yeter baligimla,bir de salata.

Somonu once marine edicegiz,sonra firina verecegiz.Patates salatasini yapip,servis etmeden turplari koyacagiz.

Somon icin malzemeler:(yukaridaki fotografta firina girmeden,marine edilirken)


  • 4 ymk kasigi tam taneli hardal
  • 2 ymk kasigi bal
  • 2 ymk kasigi dogranmis dereotu
  • 8 adet somon fileti
Tum malzemeyi karistirip,somonun ustune surun ve beklemeye birakin.Onceden isitilmis firinda,yagli kagit serilmis tepside,180 derecede,15 dk ya da tercihinize gore daha uzunca pisirin.

Patates salatasi icin:

  • 1kg mini patates kup kup dogranmis
  • 100 g mayonez
  • 150 g yogurt
  • 1 ymk kasigi dogranmis dereotu
  • 150 g mini turp,yarim ay seklinde dogranmis
  • (ben iki ymk kasigi da krema ekledim)
Patatesi haslayin,mayonezi,yogurdu,kullaniyorsaniz kremayi karistirin ve patatesleri icine katin.Dereotu ve turp ile susleyin.Afiyet olsun.





Sanirim baliktan hic bikmayacagim ben,afiyetle.

Super gecsin yeni haftaniz,Nisan'in son haftasi.

1 comment: