13 May, 2014

#hadibakalim2014te41kitap-14&15




hala 14 ve 15teyim,amanin,sanirim ben 41 zor gorecegim,belki boyle mini kitaplar okusam ancak tamamlayabilirim:(

saka bir yana,amac kendimle yaris sadece her zamanki gibi,sadece gecen yillardan daha fazlaca okuyup,yolun keyifini surmek istiyorum.fark ettim ki,ben en cok trende okuyorum,moralim bozukken okuyamiyorum,pazar gunleri cok nadir okuyorum,pazartesileri az okuyorum,ama bitirmek istedigimde ise uykusuz kalsam bile o kitabi bitiriyorum.her yeni mucadele,yeni bir kesif hakkimda.

Marti-Johnathan'i bilmeyen yoktur sanirim,bu kitabi ikinci okuyusum,kardesimden getirmisim,tekrar okumak icin.ise giderken carcabuk bitti zaten.iyi hissettiren,inanmanin gucunu defalarca tekrarlayan bir kitap.kimse size inanmasa bile,siz kendinize inandiginizda,herseyle basa cikip,istediginizi elde edebiliyorsunuz.


"yasamak icin ne cok neden var.balikci teknelrinin etrafinda o rutin,sikici donup dolasmadan baska nedenler de var yasamak icin.cehaletimizi kirabiliriz,becerilerimizi,yeteneklerimizi ve zekamizi kullanarak kendimizi bulabilir,kendimiz olabiliriz.en onemlisi ozgur olabiliriz,ucmayi ogrenebiliriz."

"ucmayi ogrenmisti ve bunun icin odedigi bedel onu hic uzmuyordu.marti jonathan bezginligin,korkunun ve ofkenin bir martinin omrunu kisalttigini,bunlari zihinden uzaklastirdiginda ise hos ve uzun bir yasam surebilecegini de fark etmisti"

"cunku rakamlar sinirlari belirler,iyinin,mukemmelin sinirlari yoktur,mukemmel hiza ulasmak oglum,orada olmak demektir."
"dusundugun en son hizda herhangi bir yere ucabilmek icin daha simdiden oraya vardigini kabul etmelisin."
"eger ne yaptigini biliyorsan her zaman basarirsin,basarmak icin ne yaptigini bilmek gerek"
"bir kanat ucunuzdan digerine kadar tum bedeniniz.dusunduklerinizden baska birsey degil.dusuncelerinizin zincirinden kurtulun,bedenlerinizin zincirlerini kirin"


Mavi Tuy'e gelince,sanirim hicbir kitabin cevirisinden bu kadar rahatsiz olmamistim.Bu da digeri ile kardesimden getirdigim bir kitapti,Richard Bach'i okumusken,elimdeyken bitsin istedim.Iskence idi resmen.Kim,kimdi hic hatirlamiyorum bile su an. Buna ragmen,cizdigim bir kac yer olmus.

"sana hicbir dilek verilmemistir ki,onu gerceklestirecek olan guc de birlikte verilmemis olsun,ancak bunu elde etmen icin calisman gerekebilir"

"vicdanin kendi bencilliginin durustluk olcusudur.sesine kulak ver"

mutlu,keyifli gunler dilerim.
 

 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment