19 October, 2016

Tatlı patatesli,mücverimsi kek

Gelsin günün ikinci yazısı :)Keki fırından aldım,tadına baktım,fotoğraflarını çektim,paylaşmaya değer bulup hemen yazayım dedim.Çünkü şu an bundan daha iyi bir işim yok.Evden çıkasım yok,gömülmüşüm koltuğa,battaniyem ve sol yanımda sevdiğim fincan ile bir bütünüm:)

Bu hayat tarzına çok rahat alışabilir,çok severek yapabilirim.Ye,gez,pişir,paylaş sıcağı sıcağına.Tam zamanlı blog yazarı olmayı isterdim,bu işten para kazanabilmeyi ne yalan söyliyeyim.İnsanların neden çok başarılı bloglar olduğunu anlıyorum ve çok takdir ediyorum.Emek ama daha çok da aşk var.Hoş bende de aşk var ama çok da ilerlemiş bir blogum yok bunca yıldır.Kısmet,ÇS da bu kadarcık❤️Büyümeyen bebek;)


Sabah dedim ya yumurta bekliyorum Jo'dan.Gelmeyen yumurtayı almak için öğleden sonra bir market yaptık,yarım saatte.Nasıl boş,sakin koca market;hiç alışık olmadığım manzara.Ne güzel olur bu sakinlikte para kazanmak!Londra dışındaki saat ücretinin daha az olması gayet mantıklı...

Dedim ya elmalı turta için malzemelerimi yanımda taşıdım diye.Tatlı patates,soğan,evde kalmış ne varsa velhasıl,burda değerlendirmek üzere getirdim gelirken.

Sabah da  kafada bir ampul,tatlı patatesten kek yap diye yandı durdu! Tarif baktım,tatlı kek istemiyordum,elindeki otları kullanmak da planımın bir parçası idi.O zaman Sib dedim,sen zeytinli kek yapıyormuş gibi yap.Kek kalıbın yok zaten,kek olmazsa mücverimsi birşey olur...

Yanılmadım...Yemem diyen yedi,Jo'ya ayrıldı.Maksat malzeme değerlendirmek,çayın yanına farklı birşey denemek ise görevimi başarılı ile tamamladım.


Tuhaf olabilir,tatlı patates öyle çok tükettiğimiz bir tad da değil ama yenilebilir  bir tad.Renk de bonusu:)


malzemeler:

-3 yumurta
-yrm paket oda sıcaklığında tereyağı
-1 fincan yoğurt
-Bir küçük kase ince doğranmış ot(ben biberiye,maydonoz,adaçayı,nane kullandım)
-1 tane tatlı patates,haşlanmış ve ezilmiş
-aldığı kadar un(ki patatesten dolayı çok istemiyor)
-1tatlı kaşığı kabartma tozu 
-yrm tatlı kaşığı tuz
-Üzerini süslemek için zeytin ve biberiye dalı
Not:ben soğan da katacaktım ki mutfağı toplarken koymayı unuttuğumu anladım.Tadına bakarken soğan ve tuzlu peynirin gayet yakışacağını düşündüm.


Yumurtayı ve tereyağını çırpalım,yoğurdu katıp çırpmaya devam edelim.Patatesi katalım,birbirine iyice yedirip unu ve kabartma tozunu,tuzu en son da otları ekleyelim.


150 derecede önceden ısıtılmış fırında bıçak temiz çıkana kadar pişirelim.Dokusu yumuşak,ıslak gibi hafif bir kek elde ediyoruz.Kahvaltıya da pek yakışacağını düşünüyorum:)


Başka mutfaklarda pişirmek,başkalarının tabak çanağını kullanmak,elindekini değerlendirmek,olmayan içim başka bir seçeneği değerlendirmek güzel bir tecrübedir,tavsiye ederim...


Mutlu,keyifli,sıcak bir akşam üstü dilerim:)

2 comments: