06 April, 2020

Corona Ruh Birlikteligi


Corona sayesinde insanlara bir birliktelik coskusu geldigi asikar.Sosyal medyada bildiklerini paylasanlar,beraber konser verenler en cok karsilastiklarimiz.Umut veren,nese  veren paylasimlar.
Yan komsu M'in bahcesi

Ben neler yaptim bu donemde? Ovunmek icin degil,belki ilham,sevk olur diye kendi yaptigim birkac seyden bahsedecegim ve de benim karsilastiklarimdan.

Anneler Gunu bu sene biraz buruk gecti,istedigimiz kadar cicek satamadik,cogu israfa gitti ve kimisi elemanlara verildi magazamizda.Ben de o aksam iki tane almistim kendime.Otobuse bindim,kadin sofor.Kirmizi rujunu surmus,uzun saclarini salmis,bere takmis.Aksam is donusumdu,gecti,soguktu.O'nu oyle gorunce,kafamda bir ampul yandi ve sana ciceklerimden birini verebilir miyim dedim.Sordum cunku,belki dokunmak almak istemezdi,Corona o gunlerde bugunku kadar dehset vermiyordu ama insanlar tedbirliydi.Evet tabii ki dedi ve kapisini acti yuzunde kocaman gulumseme tabii benim de.Otobusten inerken yine cok tesekkur etti.Beyazli pembeli laleler onun kadar guzeldi.

Izolasyondayken aylar sonra ilk kez cimleri bicmeye indim.Toparladim bahceyi daha once anlattigim gibi.Bizim yan komsu M,yaslica bir bayan ve kocasi da cok saglikli degil,ogullari gelir ilgilenir ama bu donemde yeterince gelemiyorlar tabii ki.M,cim bicme makinesini odunc almak istedi,ben de dedim ben gelir yaparim.Hem bana yapacak bir sey olur hem de cok sevdigim makinemi paylasasim yok acikcasi.Tabii gitmeden annem ne olur gitme falan demisti,tamam dedim ama tabii ki dinlemedim cunku ben kalbimi dinlerim! M,bana plastik poset verdi ayaklarim icin.Bahce kapisi acilmiyormus,evden gecmek zorunda kaldim arka bahceye..Hic tereddut etmedim acikcasi,O da etmedi.Mesafeli ama yakindik.Cimleri kestigimde o mutluydu,benim icim rahatti.Iyi ki yapmisim!



Persembe aksamlari 20:00'de saglikcilari alkisliyoruz.Onlari dusundukce acikcasi bazen ettigim sikayetlerden utaniyorum.Hos saglikcilar ve marketlerde calisanlar neredeyse ayni kiymetteyiz cok sukur ki.Gecen musterileri kapidan sayili sekilde alirken,kimisi tesekkur ediyordu girer girmez.Dilerim artik kimse bizim isleri kiytirik gormez artik ve insanlar bize daha iyi davranirlar.


Iste bu da komsunun bahcesine biraktigi maya.Cumartesi aksami karsima cikmisti.Bolgemizin FB sayfasinda paylastigini sonradan fark ettik,istek uzerine bir de video cekti,kesinlikle onun tarifine gore yapacagim ekmegimi un bulursam.Maya'min adini Martin koymaya karar verdim.Hos aklimdan ilk gecen Corona olmadi degil.Sonra dedim telgraf cicegimin adini Corona koydum,o kadar da olmasin.😂

Ogrencilerin saglikcilar icin cizdigi resim,okulun bahcesine asilmis.

Bunun disinda benim eski is arkadaslarimdan F.bir kac yasli musterimiz icin alis-veris yapiyordu gecen hafta ise baslamadan once.Dedim sen benim kahramanimsin.

Benim karsilastigim incelikler bunlar,aklima baska ne yapabilecegim gelmiyor.Tabii ki ekmek yapabilirsem sevdiklerime de yapip verecegim.

Dilerim bu donemden daha iyi insanlar olarak cikariz.Ve boyle seyleri yapmak icin illa ki kotu gunleri beklememeliyiz.

Saglikli beslenmek gibi,ince davranislar,tesekkurler,kibarliklar,tatli dil,olani paylasabilme hayatimizin bir parcasi olmali.
Hepimize iyi gunler💕

5 comments:

  1. Koronavirüs'ün bize insani özelliklerimizi hatırlattığı şüphesiz:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. evet,belki de tam ihtiyacimiz oldugunda geldi.

      Delete
  2. hayal ettiğim bahçeli bir ev 23 yaşındayım emekli olmama 42 sene kaldı
    2062 mayıs ayında benimde böyle bir bahçeli evim olacak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insanlah gercek olsun Mustafa,hatta emeklilige kalmadan:)

      Delete
    2. sabırsızlıkla o günü bekliyorum sibel hanım :)

      Delete