23 May, 2006

kabak kish

ben bulgurlu birsey sayiklaya durayim bu kistan beri,kelosh hanim da illa ki istesin hamur isi...bir cesit yemek pisen bu evde(cogunlukla)ikisini yapicak halde degildim,cunku zaten bir cok yemegi ben tek basima yiyorum:( kelosh isteyince sebzeli pay ve elimde tum malzemeler olmayinca,ne zamandir denemek istedigim kisin,tesadufen tum malzemeleri 1 eksik olsa da(bu canim malzemeler benim bulgurlum icindi:),elimin altinda olunca,kelosh hanimin yaptiklarina,nazikligine karsilik,bu payda karar kildik,sonucta bulgurumdan fedakarlik ettim..ben de yapilan nice tabulelere baka durayim canim blogosferde..olsun,yapicam bir gun insanlah...bol yogurtla yiyecegim...

bu ani sekilde yapilan kish,pek bir hafifti,lezizdi..1 adet kabagim oldugundan,ben bir de kirmizi dolmalik biber ekledim.sosunu da 250 ml sutle yaptim,buna ragmen yine de fazla geldi benim tepsiye gore...sulanmasini istemezseniz,tepsinize gore azaltin isterseniz sosunu..peynir kabaga cok yakisti...biz begendik,tavsiye ederiz...



malzemeler-6 kisilik:

hamur icin:

  • 115 g sade un
  • 115 g tam bugday unu
  • 115 g aycicek margarini..
  • az su

ici icin:

  • 1 adet kirmizi sogan halka halka dogranmis
  • 2 yemek kasigi zeytinyagi
  • 2 adet buyukce kabak
  • 175 g rendelenmis cedar peyniri
  • 2 yemek kasigi taze feslegen
  • 3 adet cirpilmis yumurta
  • tuz,karabiber,ben kekik,kirmizi biber de ekledim..

yapilisi:

  1. firini 200 derecede isitmaya baslayin.unlari karistirip margarini ekleyin..ekmek parcaciklari olusuncaya kadar yogurun,biraz su ekleyip kati bir hamur elde edin..
  2. hamuru tepsinize yayin,23 cmlik,catalla delikler acin 30 dk dolapta bekletin..
  3. 20 dk hamurunuzu pisirin..
  4. bu arada,az zeytinyaginda,sebzeleri hafifce yumusayana kadar cevirin...
  5. pisen sebzeleri,hamurunuzun ustune yerlestirin,peynirin cogunu yayin sebzeler ustune ve taze feslegeni ekleyin...
  6. yumurtayi ve sutu cirpin,baharatlari katip,kishin uzerine dokun..geri kalan peyniri ekleyin..
  7. firinin isisini 180 dereceye dusurun,kishinizi 40 dk icin tekrar firina verin...ilikca servis edin..afiyet seker olsun.. tarif vejeteryan ansiklopedimden,roz danny

14 comments:

  1. Sibelim ben yollarım sana tabule! Kıyamam yaa:( Ama kişin de nasıl güzel olmuş biliyor musun, hımmmm valla sabah sabah olsa yerdim şimdi:) Üste de güzel bir çay.. Ellerine sağlık canım!

    ReplyDelete
  2. selam adascim,hosgeldin..saol begendigine sevindim..gonder valla tabuleyi,bir de pazi kavurmani,onu da yapicam kismet olmadi ne zamandir....sevgiler..muck

    ReplyDelete
  3. That was most enjoyable my love, my favourite food all in one, thank you :-)

    I LOVE UUUUUUUUUUUUUUU
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  4. PLEASURE KELOSHCUM..I'M GLAD U ENJOYED IT:)LOVE YOU 2,XXX

    ReplyDelete
  5. bunu hemen anneme göstermem lazımmmm . eminimm bayılıcakk bunaaaa . ondan önce bi deneme yapıcamm .

    ReplyDelete
  6. canim benim goster eminim ikinizde cok guzel yaparsiniz,bence biraz sosundan azaltin ama siz daha iyi bilirsiniz tabi...

    ReplyDelete
  7. bayılırım kish'e ve dahi kabağa.. akşama ne yapsam diyordum, hay aklınla bin yaşa..
    ellerine sağlık, nefis görünüyorlar..

    ReplyDelete
  8. SÜPER GÖRÜNÜYO VALLA.....

    ReplyDelete
  9. SiBEL ABLCM SÜPER GÖRÜNÜYO....

    ReplyDelete
  10. canimlar,afiyet seker olsun,begendiginize sevindim,sevgiler...

    ReplyDelete
  11. Very best site. Keep working. Will return in the near future.
    »

    ReplyDelete
  12. Very pretty site! Keep working. thnx!
    »

    ReplyDelete
  13. You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it »

    ReplyDelete