18 March, 2008


Sebzeli Lazanya....
biz dunyada en cok makarna tuketen evlerden biriyiz...makarna canavarlariyiz biz...her turlusunu deneriz,her rengini,seklini zevkle kavanozlara kaldirir bakariz,sus esyasi olaraktan..(bu kismi yapan sadece benim)
artik lazanya yapabiliyorum ya,bu sefer de sebzelisini denedim...digerinden cok farki yok,sadece etin yerine sebze var,bol soslusundan...bizim isyerinde gordum,bende kendi versiyonumu uydurdum,hemde pratik..yaptigim sos,fazla geldi,cunku bir paket lazanya almisim,kalan sosu dondurdum ve dun aksam baska bir makarna yaptim ondan...
basit lazanyayi yapmak isterseniz:
vaktiniz varsa taze sebze alin,temizleyin,kupkup kesin,haslayin..ama benim pratiklikten guzel seyler de yaparim diyorsaniz,uzman sefler de artik kestirme yollarini gosteriyorlar ya,buyurun,dondurulmus,karisik sebze garniturlerine...icinde fasulye var,misir var,bezelye var,benim tum favori sebzelerim kisaca...isterseniz domates sosunu da kendiniz yapin,isterseniz benim gibi hazir Dolmio,sebzeli domates sosu kullanin,kendi salcaniz ve ekstra su ile sos yapin...ve icine katin haslanmis sebzeleri...
guzelce koyun lazanyalarinizi,kat kat,her kata hem peynir,hemde sebzeli sos...en ustune daha cok sebzeli sos,besamel sos ve cok ama cok peynir...daha once yaptigim lazanyanin ayni besamel sosu...uzerine de renk gelsin diye,halka halka kirmizi sogan...
bu kadar kolay yapilabilirken guzelim yemekler ,bu millet kafayi mi bozmus hazir yemekle 3 ogun anlayamiyorum ben..ille de patates kizartmasi..kokucaklar patates olaraktan....bi dolu,tuz sirke,tamam guzelde,nedir yani bu kadar hazir yemek tuketimi...ABD ile yaris halindeler zaten,obezlik konusunda...ne diim herseyin basi saglik,dikkat edin yediklerinize...

No comments:

Post a Comment