05 August, 2009

QUORN koftesi ve tarcinli pilav


vegeteryan kofte ve tarcinli pilav.....

ben bu yemekleri,bu aksam kendimi iyi hissettigim icin pisirdim...hani kimileri der ya,morali bozuk olunca mutfaga girer,kek mek yapar...ben tersiyimdir...o negatif enerji ile hangi keki yapmaya calissam muhakkak kekim kirilir bilirsiniz,ya da yemegim yanar...o yuzden ben mutfagima hep iyiyken girmek isterim...

gelip gidiyorlar bana iste...yine gittiler...tesrifleri tekrar ne zamana gelir bilemem...ama bilirim geliceklerdir...hic fark etmez kendi kendime kac pozitif motto tekrar edeyim,kitaplar okuyayim,yuruyeyim...gelicek olan gelir gelmek istedikten sonra....hos hergun de ayni olacak degil ya,ne SIKICI olurdu o zaman...zaten ben surekli insanlarin nasil mutlu,tasasiz gorunduklerini,icleri daralsa da hala nasil gulebildiklerini anlayamiyorum,bravo diyesim geliyor,ben oyle olamadim hic...cokca negatifligimi icimde saklarim paylasmam soz olarak belki,anlatmam ama,yuzumden anlar herkes..ne diye anlatiyorsam bunlari size ne di mi???

kelosh haftasonu quorn kiymasi almisti,tacos yapmak icin...bende dun aksam yemek kitaplarimdan birinde geziniyordum yine (-fern britton,winter treats,summer delights,benim kutuphaneden bir kac peniye aldigim kitaplardan biri- ) tarcinli pilavla karsilastim...hayatimda ilk defa duydum,okudum ve o yuzden hemen denemek istedim..ben tarcini cok ama cok severim oldum olasi...annem ve babaannem dunyanin en guzel sutlaclarini yaparlar..ben de  bir tarcina bolarim ki sormayin gitsin,daha da guzel olur o tazecik sutle yapilan sutlaclar....

iste o guzelim pilavin yanina birsey yapmaliydim,aklima bu kiyma geldi...cok sevmesem de arada aliriz,bolca baharatla yenilebilicek hale getiririm ben onu...iste koftem de boyle oldu...internette bakindim, bu tarifte karar kildim,iyi de etmisim.tarifte soya kiymasi kullanilmis...ben daha once hic kullanmadim soya kiymasini,tofuyu denedim begenmedim..etin yerine kullanilan,sebze proteini quornu ise  sever gibi oluyorum sanki..daha onceleri,tavuk benzerini yemis, begenmistim.....

geciyorum tariflere artik....ben tabiiki kiyma musvettesine ekledim,ekleyebildigim kadar...

  vegeteryan kofte

malzemeler:

  • 350 g quorn kiymasi
  • bir adet rendelenmis sogan
  • iki ekmekten,rondolanmis ekmek -ekmegin kitir kismindan kullandim ben-
  • 2 adet yumurta
  • arzuma gore bolca baharat,maydonoz,1 dis de sarimsak
  • 1 avuc rendelenmis peynir-cheddar-
butun malzemeleri birbirine kattiktan sonra kofte sekli verilir her zamanki gibi...ama bu benim quorn ile ilk tecrubem oldugundan,acikcasi beceremiyecegimi dusundum,cunku ben yuvarlarken biraz dagilir gibi oldular...zaten o yuzden fazladan yumurta ve ekmek ici ekledim-(bu arada veganlar,bu tarifte yumurta yerine ne kullanabilirlerdi diye merak ettim)..yuvarlarken de elimi bir yandan una,bir yandan suya bandim,toparladim..acikcasi piserken dagilicagini dusundum ama dagilmadi cok sukur...ben derin yagda kizartmadim,az yagli firin tepsime koydum ve orta ateste,yrm saat kadar pisirdim...zaten cabuk pisiyor bu kiyma...servis etmeden once, biraz renk gelsin diye,salcali sos yaptim,baharatli,biber ve domates salcali,biraz su ile karistirarak...


tarcinli pilav...

malzemeler:

  • 1 fincan pirinc-225 g-basmati kullandim ben
  • 1 ymk kasigi aycicek yagi
  • 15 g tereyagi
  • 1 adet ince dogranmis sogan
  • tuz,karabiber
  • bir tutam tarcin,tabii benimki bir tutamdan fazla idi
  • 1 ymk kasigi domates salcasi
  • 2 fincan su

sogani yagda soteleyin,pirinci ekleyip,biraz daha kavurun..tarcini,tuzu biberi katin,salcayi ekleyin...suyunu ekledikten sonra,pisirmeye birakin,suyunu cektikten sonra uzerine temiz bir havlu ya da kagit havlu yayip,dinlendirin...afiyet olsun.....

boylece bir mutfak maceram daha sona erdi...macera sonrasi daginikligi toplamak uzere,ben kaciyorum...

yarin havalanina gidiyorum,kuzenimi yolcu etmeye...zaten onu da dogru durust gorebilmek kismet olmadi domuz gribi,is guc derken...haftasonlarima geri kavusmak istiyorum ben artikkkkkk...offffffff....

kendinize iyi bakin,sevgi ile kalin....xxx

No comments:

Post a Comment