09 December, 2014

Güzel annemin,güzel yemekleri....



Geçenlerde,FUF günlerinden birinde,annemin yaptığı bu soslara müteşekkirdim;belki hatırlarsınız.Hoş,insan annesinin yaptıklarına nasıl müteşekkir olmaz anlamam.Yazlık bahçe domates ve biberinden yaptığı bu sosa bayılıyorum/z ailecek.


Geçen kışa kadar şehriye çorbam,ki çok nadir yapardım,gayet tipsiz,salçalı su olurdu.Bu sos sayesinde annemden kaptım takdiği,artık onun kadar iyi olduğumu idda edebilirim:)


Bu sosdan yarım kavanoz,bolca şehriye,rendelenmiş havuç,bol maydanoz ve limon suyu var içinde.

Yemeğe doyamıyorum,şifa niyetine bu soğuk günlerde....Hem limon ne iyi gelir.

Ben şehriyelerimi birbirine kattım,karıştırdım.Kavanozlarda minik minik kalınca hiç sevmiyorum. Az arpa,çok tel şehriye,biraz da papatya:) Çorbam bile ben gibi kalabalık;)


Bu pırasada da annemden esinlendim.Annem şahane zeytinyağlı yapar.Pırasası ayrı lezzetlidir.Ben de bu sefer patatesli pırasa çorbası yapmak yerine,yine dolapta azcık kalmış ince bulgurumu değerlendirmek istedim ve bu şahane yemeği yaptım.


Bizde pırasaya pirinç koyar annem.Ben pirinç yerine ince bulgur,elma,4 mandalina suyu,kuru üzüm ve bir kutu konserve nohut kattım....

Çok severek yedim.

Bu arada annem nohut ve kuru üzümü kerevize mi pırasaya mı ekliyor kesin emin değilim,kereviz ise,pırasaya da çok yakıştı.

Velhasıl,bi Pazar günü bunları yaparken annemi andım,anlatmadan edemedim.

Yeni yıla kaldı 21 gün.Başladınız mı yeni kararlar almaya?

Sevgi dolu,lezzetli,anne sofrası tadında bir hafta ortası diliyorum❤️❤️❤️

2 comments: