05 April, 2016

ÇS son okumalar,2016 ilk kitapları

Selam dostlar.Bu sakin akşamda,ne zamandır aklımda olan blog yazımı yazayım dedim.Geçen yıl okuduğum her kitabın hissettirdiklerini sıcağı sıcağına yazıyordum.Bu yıl sanırım sadece 1 kitaptan bahsettim,Tracey Emin.

Eğer okur okumaz,etkilenir etkilenmez yazmazsam sanırım filmlerime dönücek bu da.Eskiden ne çok izlediğim filmleri paylaşırdım,son yıllarda yazayım desem de unutup kalıyorum filmlere gelince(belki bu konuda da yazarım bir ara toplu halde).

Bu yıl niyetim sadece sevdiklerimden,bir şekilde çok etkilendiğim kitaplardan bahsetmek.

Nisan'da 12.kitabıma başladım.Kitap okuma hızıma yine yetişilmiyor maşallah!

Bunların içinde 2.kez okuduğum Fareler ve İnsanlar'ı kesinlikle tavsiye ediyorum.Istanbul'da kardeşimden ödünç alıp okuduğum için fotosu yok ama beni yine okulda olduğu kadar yeniden,aynı şekilde etkiledi.


Uğultulu Tepeler.Nicedir listemde olup da çok şükür okuyup da listemden çıkardığım,Zeynep hediyesi kitabım.Bu kitabın manyağı bu kız resmen.Sayesinde okudum,müteşekkirim ama sanırım Cathy,Scarlet'den sonra edebiyat dünyasında şimdilik sinir olduğum ikinci kadın karakter...Heathcliff'e bayıldığımı söyleyemem,ne o obsesif aşk,kadın ölüyor adam iyice çirkinleşiyor,zavallı çocuklara yapmadığını bırakmıyor.Gothik edebiyatın şahane örneği imiş gerdi beni kendisi bu aşk cinsi ile,sırf bu yüzden sevdim diyebilirim:) 1992 yapımı Juliette Binoch'lu filmi pek beğenerek izledim..


Şubat ayında kırmızı kitap okumaya niyetlenince,ne zamandır kitaplıkta bulunan Amy Tan ile başlayayım dedim.Talih Kuşu olarak Türkçe'ye çevrilmiş bu kitapta Çinli-Amerikan anne-kız ilişkileri,annelerin Amerika'ya göç etmeden ve ettikten sonra yaşadıkları,büyüyen kızları ile ilişkileri anlatılıyor.Kadınlı-kızlı kitapları okumayı sevenlere,tavsiyemdir.


Adından dolayı okumak istediğim kitaplardan biri daha! IG'de o kadar döndü ki,boynu bükük hissettim o dönem okumadığımdan resmen.Kardeşimden ödünç aldım,iyi ki.Başlarda giremedim konuya,baydı bile diyebilirim ama sonradan öyle bir içine aldı ki bu genç,ateşli,aslında gayet tanıdık aşk hikayesi beni;kimi yerde gözyaşlarıma hakim olamadım,hatta hıçkırarak ağlayasım geldi :( Hem bu kadar güzel,duygusal,özel,sanki başka boyutta yaşanan sevişme sahneleri nasıl kaleme dökülüyor hayret ettim açıkcası.Sevilmeler,sevişmeler böyle olsa bu dünya çok mutlu bir yer olurdu.Müslüman genç adam,yahudi genç kız aşkı,bolca Istanbul,bolca Cemal Süreya.Bu kitap bence şahane bir film olur...


Bir gün'ün sevgili yazarı David Nicholls'u ilk defa okudum,Bir gün'ü çok severek izlemiştim.Us-Biz orta yaşa gelmiş çiftimizin,ergen ve çok gergin oğulları ile ilişkileri,kendi ilişkilerine nasıl başlayıp,bitirmeye karar vermeleri anlatılıyor.Çiftimiz boşanmaya karar vermeden önce tatil ayarlamıştır(trenle Avrupa),para boşa gitmesin diye tatile yine de giderler.Tatilde yaşadıkları,bağların kopması,koptu derken tekrar bağlanmaya,iyileşmeye çalışmalar Avrupa'nın bir kaç güzel şehrinin sokakları,sanatı eşliğinde çok akıcı bir dil ile anlatılmış.Severek okudum,sanırım BBC bunu dizi yapacak diye gördüm internette,eminim izlemesi pek keyifli olur...


Ne güzel bir kitap adı,ne harika bir hayat felsefesidir...Kesinlikle benim hayat felsefem ve yine 2.kez aynı şekilde severek okuduğum kitaplardan birisi.

Yaşlı ananenin,Amerika'da bulunan torununa yazdığı mektuplar.Anılar,tavsiyeler....Ben sanki geleceğimi gördüm;) Yaşlı ben,Peri'me mektuplar yazıp,akıl verirken :) Bence her kadın okumalı ve herkes kalbini takip edecek cesarete sahip olabilmeli;)



İşte beni etkileyen bir kaç bölümün fotosu...


İlk kez Aziz Nesin okudum,yine kardeşime müteşekkirim.Her öğretmen,anne-baba-teyze kısaca çocuklarla ilgili herkes okumalı ki yetişkinlerin bazı şaşkınlıklarını iki çocuğun mektuplaşmasından öğrensin.Kardeşimin dediği gibi çocuklar bir şekilde hep kayıtta,o yüzden hep iyi örnek olmak için uğraşmalıyız.Hatta bakımlı olmalıyız;) Bakımlı,sarışın,sigara içmeyen anneler hep gözde:)

Hepinize mutlu,keyifli okumalar dilerim:)

No comments:

Post a Comment