25 April, 2017

Sibel'in kefir macerasinin sonu


Selam...Kefir maceramin sonuna hos geldiniz CS'cular...Son diyorum,cunku ogrendim,artik yeniden bu konu ile birsey paylasmam saniyorum,farkli bir tarif denemedikce.

Daha onceden dedigim gibi,benim kefir maceram Gulsum'un sana kefir mayasi gondereyim mi diye sormasi ile basladi.O zamana kadar hep icmek istedim ama kendim yapacagi aklima gelmemisti sanirim.Gonder,deniyeyim deyince bir hafta sonra yamulmus mayam geldi,benim kefir yapmam 1,5 haftayi gecti.O arada ben kefirin FB hesabina katildim,hakkinda bir dolu sey okudum,izledim ve gayet kolay ben bunu yaparim dedim...Ve yaptigimi sandim,saniyordum.Cunku izledigim cogu video-yazi 16-24 saat,dolap altinda turun diyordu ve ben de oyle yapiyordum.Bir kac defa da yaptigimi sandigim kefiri gayet guzel,kimi zaman isteksiz kimi zaman da muzla smoothie yaptim hatta pek sevmedigimden bir de ekmek denedim,yeter ki israf olmasin.Bu arada ben kendi ictigim kefire kadar hayatimda hic kefir icmedim,dolayisi ile neye kiyaslayacagimi bilemiyordum.Herkes eksi yogurt/yogun ayran diyordu.Benimki eksi sut gibi idi,gayet sut kivaminda...

Neyse ki bir gun kafamda bir ampul yandi,Serap dedim sen bana seninkinden getir,ben de sana benimkinden: bir ogreneyim ben,sen de benimkine bak ki oluyor mu?Not ver.Kahvaltiya gittigimiz bir sabah kefirleri tokusturduk,son FUF'da gormus olabilirsiniz.Ve ben Serap'in kefirinden sebep kefiri sevdigimi anladim cunku sutten ziyade yogurt gibiydi.Bilenler bilir ben sut sevmem ama yogurt-ayran bir tutkudur bende.Serap benimkini dener denemez bu tutmamis dedi...

Diyeceksiniz ki o kadar okumaya,izlemeye nasil anlamadin?Cunku ben gorduklerimi zamanla buyuyen kefir mayasi saniyordum😫😲😕

Ilk fotografta gordugunuz 24 saati gecmis olmasina ragmen yine tutmamis kefirlerim.Daha uzun sure bekletince,kucuk olan daha iyice tuttu,suzunce cok kati,yogun bir kivami vardi.

suzmeden once





Yogun kefirimi sakladim,bademli muffinlerimin icine kattim..Cok pofuduk oldular.

tutmayan kefiri peynir yapma asamasi.


Evet atmaya kiyamadim,yine ekmek yapayim dedim,bekleyesim yoktu.Kaynat.limon suyu kat bak bakalim lor olucak mi dedim kendi kendime.Cunku daha once tutmamis yogurdumu lora cevirmistim.Kaynama esnasinda bu haldeydi.


Suzunce daha kati,sert oldu lora kiyasla,hatta kalip gibi cikti suzgecten.

Peynir alti suyum hala duruyor.

Iste kefirden donme lorum.Efsane oldu desem abartmis olabilirim.Lora kiyasla daha bir peynir gibi.



Bu da tutarak beni onurlandiran kefirim.3,5 gun,annemin battaniyesi altinda durdu.Serap, mayamin az,sutumun cok,mutfagimin soguk olabilecegini soylemeseydi ben saf saf sut kefiri icmeye devam edecektim.(bunda zaten milk kefir diyen yabancilarin da sucu var,milk deyince sut kivami saniyordum ben napayim?)😑😑

Benim guzel Gullu'm(mayamin adini Gullu koydu Gulsum)


Iste benim gurur kaynagim,canim kefirim.Gidip bir bardak icivereyim bahsi gecmisken.

Anladim ki benim kefirim de yogurtlarim ve ben gibi annemin battaniyesine duskun😍😍😍

Iyiki sabirli dostlarimiz var,yoksa nasil ogrenirdik kimi seyi.Bu vesile ile biricik Serap'ima,kendisi benim ozel mutfak perim olur,tesekkuru bir borc bilirim...Tabii ki Gulsum'u de asla unutmam,boyle bir maceraya sebep oldugu icin...

Macerali,mutlu,bereketli mutfak gunleri diliyorum.Iyi gecsin hafta ortamiz.💗💗💗

2 comments:

  1. Daha önce kefirle tanışıp içmiş olsaydın iş bu kadar uzamayacakmış:)
    10 yılı aşkındır ben de kefir yapıyorum. Her seferinde yoğurt mayalar gibi kalın bezlerle sararım.
    Köy sütü ile yoğurt kıvamında tutuyor, zor süzülüyor. Hazır sütlerle boza kıvamında.

    Sonunda zafer senin olmuş. Ellerine sağlık Sibelcim. Kefir içmekten asla vazgeçme.
    Özellikle rahat bir uyku çekmek ve stresi azaltmak için birebir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mi,keske...Hos gec olmasi hic olmamamasindan iyidir degil mi?Saol Zeugma'cim,gercekten seviyorum...

      Delete