11 March, 2019

Okudum,bitirdim


Ruby Wax'i seviyorum.Daha once aklimi kaybettim,hukumsuzdur ile tanismistim kendisi ile.Yer yer komik,sarcastik,kendisi ile dalga gecebilen bir kadin.Zaten boyle kadinlari pek severim.Hele ki zamaninda kendi ruhu ile ne savaslar vermis,sonra bu savaslari bir guzel yenmis,uzerine bir de Oxford'da Farkindalik ve Kognitif Terapy uzerine master yapmis guclu kadinlari daha da cok severim.

Ruby bu kitapta bir nerolog bir de monk ile calisiyor.Sectigi konularda ikisinin de yorumlarini,dusuncelerini aliyor.Hem beynimizi,hem farkindaligimizi nasil kullanabiliriz?

Altini cizdigim nice cumle var ki tercume etmeyi sevmiyorum ama bunlardan birini etmeye calisacagim cunku bence cok onemli:

"dunyayi nasil gordugunuzu ve dunya hakkinda ne dusundugunuzu degistirebilirseniz,genleriniz de degisir.Dusunmenizi yeniden dusunmek icin asla gec degildir"

if u change how you see and feel about the world,your genes will change (it's called epigenetics,for the fancier of u readers).It is never too late to rethink your thinking!


Aslinda daha once okumadigimiz,ya da hic duymadigimiz seyler soylemiyor Ruby.Mesela diyor ki,kendimizi nasil hissediyorsak,o hislerimizi karsi tarafa yansitiriz.Eger cok iyi bir yalanciysaniz kendisi gibi,karsi tarafin da cok iyi yalan soyleyecegini dusunursunuz.Kendilerini surekli kritize edenler,bunu baskalarina de yaparlar.Kisaca,kendinize iyi ve comertseniz,karsi tarafa da bu sekilde davranirsiniz.( Bence bu kisiden kiseye degisir,cevresine cok iyi davranip kendi dusunceleri ile savasip,kendine cok acimasiz olan bir insan tanidim diyebilirim)

Velhasil tavsiye ederim.Haziran'da sovu var Londra'da gitmeyi cok isterdim ama Turkiye gunlerime denk geliyor.Buraya yazayim ki,gercek olsun.Dilerim bir gun Ruby'i canli canli izleme sansim olur.Hos ben stand-up komediden,espriden cok anlarim ya Turkce bile olsa😄😄😄

Hepinize sonsuz sevgiler.Bir haftadir yazmamisim,ozlemisim ayol blog kizimi💓💓

No comments:

Post a Comment