03 July, 2008


Mutluyum Keki,Cikulatali,karisik findikli....


Yemek pisirmiyorum dedim,bulasiklari birkac gun birakabiliyorum mutfaklarda dedim,kedi tuyleri,tozlar havada cirit atiyor dedim....Calistim,uyudum,sarhos oldum arada....yorgun,bikkin oldum,cok seye yetismek istedim,ama yetisemedim dedim....Sonra okumak istedim cok,okudukca ruhum dinlensin,sakinlesin istedim pozitif enerji versin istedim...okudukca,dedim sibel arada cosucan,azican sonra sakinliycen,30 yasina ver artik,degismiycen...gelicekler,gidicekler dedim...

Etrafima bir dolu insan aldim,kabuktan ciktim..Guzel yemekler yapti getirdi dostlar,firinda sutlac yedim ilk kez,keloshu patlican yerken gordum,hayatta inanmazdim....

Eglence parkina gittik,yukseklerden kaydik,sular icine,siril siklam olduk,amele gibi yandik.yuzumuze renk geldi,en cizgilisinden,sagolsun gozlukler...

yemek yapmasam da kek yapmak istedim,dostlarimla paylasmak....onay almak,ilerisi icin...herkes cok sevdi,cok begendi,ev yapimi olduguna inanamadi...o yuzden sizde yapin,deneyin...islak kek gibi,browni gibi..cokca findikli,cevizli,bademli,makedamia findikli....yum yum bir kek.yapimi enteresan bir kek...tarifi,linda collister,chocolate baking'den...

malzemeler:

  • 350 g parcalara ayrilmis siyah cikulata
  • 175 g kup seklinde kesilmis,tuzsuz tereyagi
  • 35 g elenmis kakao
  • 5 buyuk yumurta
  • 1 tatli kasigi vanilya esansi
  • 250 g tozseker(golden caster)
  • 100 g karisik findik
  • uzerine serpmek icin kakao ve pudra sekeri
yapilisi:

  1. cikulatayi ve tereyagini,kaynayan suyun uzerinde,su sicratmadan,iyice eritin,ben mari usulu...ocaktan alin,kakaoyu katin ve sogumaya birakin...
  2. bu arada,sicakliga dayanikli buyuk kasede(borcam)yumurtayi,vanilya esansini,sekeri hafifce cirpin.kaseyi,buharli sulu tencere uzerine koyun ve iyice cirpin,su sicramadan..(benim mikserimin kordonu yetismedi ve su ile elektirik birlesiminden korktugum icin once suyu kaynattim,sonra ocaktan alip,sicak su icinde iken kase,cirptim yumurtlarimi,uzunca sure..)cirpma isi bittiginde,yumurta kurdele gibi kayiyor olmali.
  3. kaseyi isidan alin,birkac dakika daha ciprin,sogumasi icin...cikulatali karisimi ekleyin.findiklari katin.yagli,yagli kagitli,kare bir tepsiye yayin,uzerini duzlestirin.
  4. onceden isitilmis,180 derecedeki firinda,35 dk pisirin...dokununca kati olucak disi,ama ici islakimci kalicak..daha uzunca tutmayin firinda cunku,katilasip,kekin ozelligi alir..1 hafta dayanabilir ama dondurulmaya musait degildir diyor Linda'cim...

iste boyle,kisa ve net,son gunler...bir daha ne zaman gelirim,ne pisiririm bilemiyorum,ama size bahsetmek istedigim harika bir film ve kitap ver,ille de zaman ayirin dedigim...Hos kalin..

No comments:

Post a Comment