24 March, 2009


izninizle.....ben yine kactim...




gidip gelirken bu kadar gerilen,huzunlenen ben degilmisim sadece az once aldigim haberlere gore....her seferinde bir tuhaf oluyorum nedensiz....

12 gunlugune ailemin yaninda olacagim....kuaforume kavusacagim....bakimlar yaptiracagim,gezecegim,uyuyayacagim,yiyecegim bol bol su boregi...bostanci-caddebostan arasi uzun yuruyusler yapacagim....bir kac beden buyur gelirim kesin yine:)



ben yokken kendinize iyi bakin,ciceklerime,cileklerime de iyi bakin....

donusumde mucizeler olsun istiyorum ki ayni ise geri donmek zorunda kalmayayim...bugun mecbur kalmasaydim istifayi basicaktim...ama yine yapamadim....ruhumun cizilmesinde,beceriksiz insanlar yuzunden su is hayatinda,biktim inanin ki...sirf ben miyim,degilim biliyorum,ama paylasmadan edemedim....

belki piyango vurur bana oralardayken....geldigimde kendi dukkanimi acabilirim o zaman....he belki becerikli biri de bana beni,blogumu yansitan bir header suprizi yapar.blogumun tepesini bu sIkIciliktan kurtarir.....

mutlulukla kalin..sevgiler

23 March, 2009

....Tulum peynirli cevizli eriste.....

yaklasik 1 saat once eve geldim...sirilsIklam....bu kacinci yagmur altinda semsiyesiz kalisim bilemiyorum...kucuk canta alirim boynuma asmalik,bavulum!!! yerine,semsiye sigmaz icine....sakir sakir yagmur yagar.wellington alirim giymek nasip olmaz yagmursuzluktan...iyidir saclara bilirim...cilde de,o yuzden sorun olmaz isten eve gelirken,ama tam tersi olsaydi kesin sinir krizi gecirirdim ise islak islak varinca:) kisaca bugun itibari ile guzel havalar sona erdi,devamini Istanbul'da yakalamayi umut ediyorum...sansliyimdir gerci,ben ne zaman gelsem,gunluk guneslik olur asiklar sehrim.....

bu size donusume kadar son tarifim,bu aksam ve yarin aksam kalan yemeklerimi bitirmeyi dusunuyorum....yarin bir post daha yapicam tabii,sizin icin o kadar fotograf cektim....

bu arada bu tarifi ben ilk kez kankimde yedim,ama onun peyniri baska idi...kesh miydi,kish miydi simdi hatirlayamayacagim..ya o yorum birakir aciklar,ya da ben gidince sorar,gelir hemen duzeltirim...o kadar guzel olmustu ki,ben iki tabak yemistim:)

tarifi size aynen yaziyorum,ama ben eriste olcusunu arttirdim,ayni sekilde pisirmeye calisinca fazla pisti,sulu falan kaldi,suzunce yine cok pismis gibi oldu ama peynirle karisinca oyle cok pismislik,hamurluk kalmadi nedense...sihirli eriste bu...hee bu arada tarif Lezzet'in Guzel Seyler,Manti ve Makarnalar ekinden....Super tarifler var icinde...tabii benim icin super,ben makarnaci bir insanim...

malzemeler:6 kisilik

  • 2 su bardagi eriste
  • 15 g tereyagi
  • 2 ymk kasigi zeytinyagi
  • 3 su bardagi sicak su
  • yrm su bardagi ceviz ici
  • 150 g tulum peynir(benimki Izmir tulumu idi,ufalanmadi tabiiki,rendelendi)
  • tuz...
tereyagini ve zeytin yaginda eristeleri rengi koyulasana kadar kavurun,,uzerine sicak su ve tuz katip,yumusayana kadar pisirin...uzerine ufalanmis tulum peyniri ve ceviz serpistirin...afiyetle yiyin....

bu arada ben Feridun Duzagac'a asigim galiba..bugun yagmurda yine siril siklam olunca aklima,Orjinal Altyazili albumundeki Tesadufler sarkisi geldi...

"ne zaman arabami yikasam mutlaka yagmur yagar...yagmurda yurusem su sicratir uztume pis arabalar....."

bu albumu ben cok seviyorum,tavsiye ederim bulunsun arsivinizde...kac senelik album oldu bu gercekten ya.....

guzel bir pzt..aksami gecirmenizi dilerim...sevgiyle kalin...

21 March, 2009


her yaziya baslik sart mi??/....


benim haftasonum bitti..yarin is basiyim sabah 8:30'da...son gunlerde ise gitmek cok zor geliyor nedense...hatta biraz daha saatlerimi azaltsam mi diye dusunuyorm ama gercekler buna engel oluyor...odemem gereken bir dolu sey var,harcamaktan biriktirmeye firsat olabilirse....

dun ve bugun gunesli gunler gecirdik...keyifle evi temizledikten sonra attim kendimi sokaklara,cicek bocekle hasir nesir olmaya...sonra gittim,favori kizlarimi karsilamaya..birini isten aldim,birini istasyondan...yuru yuru uzun mesafe cen cen konusmaktan,vardik eve en sonunda...temizlik yapmaktan yemek pisirmeye firsat olmadi..zaten amacim soyle icerken saatlerce,yavas yavas atistirmakti...peynirdi,zeytindi,firinlanmis biberiyeli sebzelerdi,taze pideydi falan filan...hee birde tulum peynirli eriste yaptim paylasacagim yakinda...

guzel bir film izledik,sky'de ilk kez gordugum Turk filmi,edge of heaven.....iyiki kayit etmis kelosh dedim,ne guzel bir filmmis o oyle...onun disinda izledigim Sweeney Todd'u ve Indiana Jones'u da pek begenmedim bu haftasonu....

sabah da guzelce kahvaltimizi yaptik,bahcemizi biraz temizledik...macademia findikli kahve esliginde makyajim yapildi-ben fondotonden nefret ediyorum,bugun iyice anladim bunu,nasil tikayici birsey o oyle yaw,iyyy-kim yaparsa yapsin makyajimi yinede en iyi makyaj yapanim benim kendime..bir rimel,bir allik,bazen parlatici ve goz kalemi...ugrastikca makyajimla,cirkinlesiyorum ben..ne varsa dogallikta var...

alis-veris yaptik,cicekler aldik kelosh'un annesine anneler gunu icin....hediyeler aldik minik minik Istanbul'a goturmek icin...sonra da geldik yayildik koltukta....

fotografta gordukleriniz,kankimin seneler once yaptigi,firinda peynirli mantarlar..hani oldu da pazarda gozunuze guzel,buyukce mantarlar ilisti,alin,temizleyin saplarindan,ortalarina tereyag ve rendelenmis peynir koyun,firina verin,peynir eriyene kadar....eminim seviceksiniz..biz cok sevdik,kim denediyse o yaz antalyada yazlikta,pek sevdi...becerikli kankim benim....

keyifli pazarlar olsun...mutlu olun...

16 March, 2009


kasim Lezzet'inden Portakalli pirasa....


mercimek daha fazla baymadan,enfes bir tarifi paylasalim hazir mevsimiyken.....son gunlerde ne zaman annemle konussam,portakalli kerevizinden bahsediyor...orda burda okudukca,gordukce zeytinyaglilarda portakal kullanimini,denemeden edemedim acikcasi....iyiki denemisim,sanirim artik pirasayi hep bu sekilde yapicam....ben limon da ekledim,bir de pirinc oranini arttirdim,oldum olasi cok sevmisimdir nedense pirasada pirinci....bu sayi elinde olmayanlar icin yaziyorum tarifi ayni sekilde....

malzemeler:

  • 1 kg pirasa
  • 2 havuc
  • 1 su bardagi portakal suyu
  • 1 ymk kasigi pirinc
  • yrm cay bardagi zeytinyagi
  • tuz...
bu arada havuclarin pismesi cok zaman alir,pirasalar olur diye ben onceden havuclari onceden bir 10 dk kadar hasladim...dergideki fotografta oldukca sulu gozukuyor,ama benimki butun suyunu cekti geriye enfes bir renk ve koku birakti....

havuclarin kabuklarini soyun,dograyin,pirasayi 3 cm kalinliginda dograyip,havuc ile birlikte,zeytinyaginda soteleyin..portakal suyunu ilave edin,orta ateste 15 dk pisirin..pirincleri ve tuzu ilave edip,kisik ateste sebzeler ve pirinc yumusyana kadar pisirin...afiyet olsun...

bu tarifi kim yarattiysa,kendisi icin dua ediyorum gercekten,Allah razi olsun diye,yedigim en guzel zeytinyaglilardan birisi oldu....

unutmadan annem kuru uzum de katiyormus pirasaya,nasil olur acaba?gidince deniycez artik.....

iki gundur gunesli haca,bizim de kalbimiz gunesleniyor disarda parlayinca,en sevdigim bahar dallarini gormek mutluluk verici..bakalim bu seneki pozlari nasil olucak?

mutlu bir hafta diliyorum....

12 March, 2009


mercimekli coban payi.....(lentil shepherds pie)

bu yemegin kiymalisini,blogumu ilk actigim zamanlarda da yapmistim...bakiniz !!!! ne kadar da gariban duruyor fotografi:(  severek yerdim eskiden,severek de pisirmisimdir yiyenler icin...nuala vefat ettiginden beri de pisirmedim,taaki kelosh,okuldaki ahci cok guzel mercimekli,vejeteryan usulunu yapiyor,cok severek yiyoruz cocuklar da buyuklerde diyene kadar....tabii ozel istek uzerine arandi tarif,mercimek diyince zaten akan sular duruyor benim midemde,ve www.riverford.co.uk adli sayfadakindekine karar kilindi...iyi ki de kilinmis....pek sevdik pek...hani gordugunuz yukardaki yemegi,biz iki kisi bir aksamda tukettik acikcasi...

malzemeler:

  • 110 g yesil mercimek
  • 900 g patates
  • 40 g tereyag
  • 3 ymk kasigi zeytinyagi
  • 3-5 yemek kasigi sut
  • 3 adet sogan ya da pirasa ince dogranmis(ben sogan kullandim)
  • 3-4 adet ince dogranmis havuc
  • 2-3 adet parsnip(beyaz,yabani havuc-ben kullanmadim)
  • 250 g mantar
  • 3-4 adet kereviz sapi
  • 2 ymk kasigi salca
  • 1 ymk kasigi soya sosu
  • ince kiyilmis taze biberiye
  • 1 tatli kasigi kekik
  • 1 adet reyhan yapragi
yapilisi:

mercimekleri yumusayana kadar pisirin...patatesleri tuzlu suda haslayin,pure yapin...bu arada sogani,kereviz saplarini,havucu.kullaniyorsaniz yabani havucu yumusayana kadar soteleyin salca ile beraber ....mantarlari,mercimekleri ekleyin,baharatlarini katin,biraz daha pisirip,firin kabina alin....uzerlerine patates puresini ekleyip,tereyagi serpin birazcik...uzeri kizarana kadar 200 dereceli firinda pisirin....

bugun kan testi yaptirmaya gittim,salak doktorum adresini yazmayi unutmus,sonucun nereye gitmesi icin.....dun dylan vete gitti,kisirlastirildi...bizim vete gore beyninde hic bir sorun yokmus..diger vet nasil boyle bir karara varmis scan yapilmadan anlayamadik biz,yapildi denmisti bize teyze tarafindan...teyze de herhalde hastaligindan sasirdi birazcik...cok sukur bir sey olmasin minigimde..zaten bakilinca,kafa titremesinden baska,biraz gorme sorunu disinda birseyi yok ki,gayet aktif ve iyice yerlesti,arsizlasti,simardi da zaten iki gundur...-su memleketteki drlara zaten hic guvenim yoktur benim,karninizda tumor olusumdan sislik olur,hamilemisiniz diye sorarlar menapozunu asmis kadina-

sabahtan beri butun camlari actim,yagmur yagsin,sesi,sihava iceri girsin diye..o kadar karanlik ki,inatla yagmadi...zaten bende camlari kapattim,camlar acik olmadan yapilan temizlige temizlik demem ben...annemden gecmis bir takintidir,yaz kis acar.....

pazar gunu 4 bag kibris ispanagi aldim,3 gun ust uste bol yogurtlu yedim....yine olsa bir uc gun daha yerdim sanirim...ispanagi hep cok sevmisimdir zaten,boregini,bol yogurtlu yemegini.....

benden bu kadar bugunluk...mutlu kalin:)

09 March, 2009


2 kadin,4 kedi......


karsinizda Dylan'cim yine..daha once tanismistiniz kendisi ile...minicikti o zaman,1 gecelik ziyareti ile,teyzeye gitmeden taht kurmustu gonlumuze...biz onu hep bizim diye kabul ettik,hani sadece gecici bir donem sanki teyze ile yasiycakti,onu bir sureligine memnun etmek icin...ki etti de..kendisi kanser olmasaydi,agir bir tedavi icinde olmasaydi belki hala onunla olurdu....


sadece teyzenin rahatsizligindan degil dylan'in bize gelmesi aslinda...dylan'cim hasta dogmus...beyni ozurlu dogmus,ya agir bir sekilde darbe almis demis vet,ya da dogumda yeterince oksijen gitmemis beynine....
veteriner kisaca,isterseniz hayvan bakim evine verin,isterseniz uyutun onu demis teyzeye...bu arada teyzenin ne cocugu,ne de esi var,o yuzden bizim ufakliga cok bagli...


teyze bize bunlari anlatinca,biz ne yapicagimizi sasirdik acikcasi...iki odali ev,astimli bir insan var icinde...ben tabii,muhalefet,bunlari dusunerek ilk etapta,hayvan bakim evine verelim dedim kelosh'a....hasta,bakamazsak,karsilayamazsak diye dusundum(bunlari soylerken ne kendime inaniyorum bu arada birakiriz onu baskasina diye ve goz yaslari icindeyiz)...sonra internetten arastirdik,Max adinda bir kedi,ki onun durumu daha agirmis,tuvalete gitmeyi bile bilmiyormus,ama ona da asik olmus sahibeler.10 sene yasamis,arada epileptik fitler de yasamis yavrum ama en sonunda kanserden vefat etmis...

bunu okuyunca,belki dedik Dylan bizimle daha mutlu olur,zaten Elvis'le ayni evden,aileden geliyorlar-her ne kadar  Elvis varligina su ara pek tahammul edemese de...-yemek yiyoruz diye banyoya kapatilmaz,sadece bir odaya tikilmaz....

boyle iste.Maz'i okuyunca,goz yaslari icinde,biz Dylan'imizi sahiplendik....o kadar tatli ki,mis gibi kokuyor hala ve yumusacik...annemin elinin emegi gozunun nuru battaniyeye hayran,kelosh'un tabiri ile cimen battaniye:)...mirliyor artik,alisti etrafina....elvisle lily  sakinlesse biraz daha da iyi olucak...cars.gunu kisirlastirilmak icin getiriyorum kendisini tatli vete yine....bugun lily'cim gecikmeli de olsa ilk asilarini oldu ne olur ne olmaz diye,cunku dylan,ev kedisi oldugu halde dayida kaldigi zaman biraz disarlara salindigindan,pirelenmis ,hos gecmis de ama olsun,saglam kazikta duralim biz....

bunun disinda,iyiyiz,mutluyuz,yorgunuz....hafta sonu izledigim iki filmi tavsiye ediyorum..mendiller hazir olsun ama...biri bana "iyiki organlarini bagislamissin" dedirten will smith'den 7 pounds....digeri de agelina jolie'den changeling....allah hic bir anayi belirsizlik icinde birakmasin dedigim....

kendinize iyi bakin...kis bitti ama ben tam kislik bir yemekle burda olacagim en yakin zamanda..hos biz burda donuyoruz yine...

iyi olun....uyudugunuzda kalbiniz huzur icinde olsun:0) 

04 March, 2009

blank......




bazen hic konusmamak,sadece bakmak,bakip da dalmak iyi geliyor.....

8 senedir su memleketteyim ve hep derim Greenwich'e asigim diye..bu guzel tavanli yerlerden haberim bile yoktu ,onunden gecmis olsam da defalarca,iceri girilebilcegini hic dusunmemistim....universitenin icinden giderseniz,nehir arkanizda,Picture Hall ve karsisindaki minik kilise-chapel- saginizda kaliyor...hatta piyona calan ogrenciler kulaginza ilisebilir arka planda,yuzunuzu de nehirden gelen ruzgar oksar....gidin,bakin,dalin derinlere,isterseniz dilek tutun....

bu arada pazarin icindeki Turk yemekleri tezgahindaki lahmacunlari kizlar pek begendiler...bende karsisindaki tezgahtan kahve aldim,filtre,bir tanesi makedamia findikli,digeri karaagac suruplu ve cevizli...o kadar guzel kokuyor ki,tarif edemiycem..hatta arkadasim gun sonuna kadar cantasinda tasidi 4 ayri cesit kahveyi,hayranlari pek cogaldi:)

mutlu olun:) kahve keyfiniz eksik olmasin....

02 March, 2009

Cikolatali Terrine- Sade cikolatali kadife kek


chocolate terrine- sade cikolatali kadife kek.....

abartmiyorum,bu kek hayatinizda yiyebileceginiz en guzel keklerden birisi....dokusu kadife...sade cikolatali,mis gibi kokuyor,hem kahve,hem cikolata...eger ki sade cikolatayi,sade kahveyi sevenlerdensiniz benim gibi,asik olabilirsiniz bu keke,ya da ablam gibi sade cikolatayi bu tur seylerde seviyorsaniz,yine begenebilirsiniz...hatta orgasmic bulabilirsiniz...sahsen biz oyle dedik...deneyen herkes pek sevdi,ama kahveyi,sade cikolatayi sevmeyenler pek agir buldular....

ben-marie usulu pisiyor bu kek,agir agir,yavas yavas,daha once pisirdigim biberiyeli foccaia ekmegi gibi....fazla uzatmadan tarife geciyorum....

malzemeler:

  • 400 g sade,irice parcalanmis cikolata,cikolata orani %70 olanlardan
  • 40 g kakao
  • 3 ymk kasigi espresso kahvesi
  • arzuya gore 2 ymk kasigi brandy-ben kullanmadim-
  • oda sicakliginda,6 adet yumurta
  • 100 g seker(golden caster sugar)
  • 250 ml krema(double)
  • diktortgen seklinde kek kalibi 22x11x7 olculerinde ve bu kalibin sigacagi ayri bir kalip,yariya kadar sicak su dolmus...

yapilisi:

  • cikolata parcalarini,kahve ve kakao ile sicaga dayanikli bir kaseye koyup,sicak su icinde,ocak ustunde eritin.ocaktan alin,arzunuza gore brandyi ekleyip,soguyana kadar bir kenarda birakin....
  • bu arada,yumurtalari iyice,kopuklenene kadar mikser ile cirpin...sekeri ekleyip,karisim iyice katilasana kadar cirpmaya devam edin,kurdele gibi akmali,cirpicidan.
  • diger bir kasede kremayi,yine kurdele seklinde akana kadar cirpin...
  • metal bir kasikla cikolatali karisimi,yumurtali karisima yavasca ekleyin....iyice karisinca,kremayi katin...
  • karisimi kek kalibina dokun,sicak sulu tepsi icinde firina verin,ben mari usulu,onceden isitilmis firinda 170 derecede,1-1,5 saat,bicaginiz temiz cikana kadar pisirin...
  • firindan aldiktan sonra,birakin sicak sulu tepsi icinde 45 dk kadar sogusun.sonrasinda kalibinda sogumaya devam etsin...
  • bir gece buz dolabinda bekletin,ters cevirin...isterseniz pudra sekeri ile servis yapin...buz dolabinda 5 gun dayanir diyor,ama ben iki hafta sonuna kadar yedim,hala ayni kadifelikte idi....
tarif,chocolate baking,linda collistar'dan....

slumdog millionare'i cok sevdik biz....hatta o gun cekilmez olan modumu oyle guzel bir sekilde etkiledi ki...fazlasi ile haketmis oscarlari...Cemal'in kucuklugu ne kadar da guzeldi degilmi,nasil da isliyor insanin icine o koca zeytinler....

hala uzun haftasonum devam ediyor,yarin aksama kadar....bugun son £7'umu  iki demet beyaz gule,iki demet de nergise harcadim...bir kurusum bile yokkkkk:( saka bir yana,son parasini cicege harcayan kac kisi var,merak ediyorum ben...napiim,ihtiyacim vardi onlara...ruhumun daha cok...hem evin,hem benim ruhumu oksasinlar diye aliverdim iste,iyi de yaptim...

gidip saclarimi boyuyorum ben...uzama doneminden neftet ediyorum,sekilsiz ve tipsiz sacliyim bugunlerde ben....

mutlu bir hafta bereketli bir ay diliyorum.....sevgiler.....