23 March, 2009

Tulum peynirli cevizli erişte

....Tulum peynirli cevizli eriste.....

yaklasik 1 saat once eve geldim...sirilsIklam....bu kacinci yagmur altinda semsiyesiz kalisim bilemiyorum...kucuk canta alirim boynuma asmalik,bavulum!!! yerine,semsiye sigmaz icine....sakir sakir yagmur yagar.wellington alirim giymek nasip olmaz yagmursuzluktan...iyidir saclara bilirim...cilde de,o yuzden sorun olmaz isten eve gelirken,ama tam tersi olsaydi kesin sinir krizi gecirirdim ise islak islak varinca:) kisaca bugun itibari ile guzel havalar sona erdi,devamini Istanbul'da yakalamayi umut ediyorum...sansliyimdir gerci,ben ne zaman gelsem,gunluk guneslik olur asiklar sehrim.....

bu size donusume kadar son tarifim,bu aksam ve yarin aksam kalan yemeklerimi bitirmeyi dusunuyorum....yarin bir post daha yapicam tabii,sizin icin o kadar fotograf cektim....

bu arada bu tarifi ben ilk kez kankimde yedim,ama onun peyniri baska idi...kesh miydi,kish miydi simdi hatirlayamayacagim..ya o yorum birakir aciklar,ya da ben gidince sorar,gelir hemen duzeltirim...o kadar guzel olmustu ki,ben iki tabak yemistim:)

tarifi size aynen yaziyorum,ama ben eriste olcusunu arttirdim,ayni sekilde pisirmeye calisinca fazla pisti,sulu falan kaldi,suzunce yine cok pismis gibi oldu ama peynirle karisinca oyle cok pismislik,hamurluk kalmadi nedense...sihirli eriste bu...hee bu arada tarif Lezzet'in Guzel Seyler,Manti ve Makarnalar ekinden....Super tarifler var icinde...tabii benim icin super,ben makarnaci bir insanim...

malzemeler:6 kisilik

  • 2 su bardagi eriste
  • 15 g tereyagi
  • 2 ymk kasigi zeytinyagi
  • 3 su bardagi sicak su
  • yrm su bardagi ceviz ici
  • 150 g tulum peynir(benimki Izmir tulumu idi,ufalanmadi tabiiki,rendelendi)
  • tuz...
tereyagini ve zeytin yaginda eristeleri rengi koyulasana kadar kavurun,,uzerine sicak su ve tuz katip,yumusayana kadar pisirin...uzerine ufalanmis tulum peyniri ve ceviz serpistirin...afiyetle yiyin....

bu arada ben Feridun Duzagac'a asigim galiba..bugun yagmurda yine siril siklam olunca aklima,Orjinal Altyazili albumundeki Tesadufler sarkisi geldi...

"ne zaman arabami yikasam mutlaka yagmur yagar...yagmurda yurusem su sicratir uztume pis arabalar....."

bu albumu ben cok seviyorum,tavsiye ederim bulunsun arsivinizde...kac senelik album oldu bu gercekten ya.....

guzel bir pzt..aksami gecirmenizi dilerim...sevgiyle kalin...

2 comments:

  1. tatlim istanbul'a mi geliyorsun? nekadar kalacaksin? kelosh ta geliyor mu? belki sapancaya da ugrarsiniz ;)

    ReplyDelete
  2. evet canimcim geliyorum yarin...kelosh gelmiyor...tatil gunu kalmadi diye....belki neden olmasin,super olabilirdi aslinda ama bakalim.....optum

    ReplyDelete