16 November, 2005

shepherds pie

SHEPHARD'S PIE(coban pay)(napiim boyle uygun oldu sanki cevirmesi)
Bu yemek pek meshurdur buralarda nedense,su coffee-shoplara gitseniz muhakkak vardir menude.Ben de et yedigim zamanlarda severdim,yaninda taze ekmek,salata ile.Simdi yemesemde misafirler geldiginde yapmaktan buyuk zevk aliyorum.Aslinda hic bakmadim tarifine,nasil yediysem eski patronlarimdan,o sekilde yaptim her seferinde,gordugume,aldigim lezzete gore.Irlandalilar kiyaslayinca kendilerininkine benim yontemi tercih eder oldular.Benim etim daha lezzetli oluyormus.Kullanin hayal gucunuzu katin iki salca,baharat sizinki de olsun dedim ne diim ki yani...Bende yapacagim sandvic barimda,hani gelirseniz haberiniz olsun diye yaziyorum menude olucaklari...hadi baslayalim...Bu arada korkuyosaniz kus gribinden dolayi tavuktan,bu size degisik bir alternatif olucaktir:)
malzemeler:
yarim kilo dana kiyma
1 adet orta boy sogan
2 kasik salca
baharat
haslanmis misir,bezelye,isterseniz havuc kup dogranmis olarak
sivi yag
patates puresi icin:
5 adet orta boy iyice haslanmis patates
5 yemek kasigi sut(bu patates puresini nasil sevdiginize de bagli)
3 yemek kasigi tereyag

yapilisi:
once sogani salca ile kavuralim az yagda,sonra kiymamizi ekleyelim,iyice kavrulsunlar,icine baharat ekleyelim arzuya gore.Biberiye cok guzel gidiyor.sonra haslanmis sebzelerimizi ekleyelim.borcama koyup bekletelim bir kenarda.
bu arada patates puresini hazirlayalim.patatesleri tereyag ve sutle iyice kremalastirip kiymali karisimin uzerine yayalim.uzerine de bir minik kasik tereyag surelim ki kizarmasi daha hos olsun.Firina verelim,ben en yuksek derecede,uzeri iyice kizarana kadar pisiriyorum.Taze ekmek ve salata ile servis yapalim.
not:isterseniz bu kiymali sosu makarna uzerinde de kullanabilirsiniz:)afiyet olsun

6 comments:

  1. Merhaba Çilek suyu,
    Ne güzel olmuş ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    ReplyDelete
  2. afiyet olsun nihancim deneyip de yaparsan,bakalim begenirmisin.sevgiler

    ReplyDelete
  3. Sevgili arkadaşım ne güzel mamalar yapmışsın ellerine kollarına sağlık

    ReplyDelete
  4. saol bircukusum benimmmm,bak gelince yrsin benim shpp da insanlah...sevgimle...x

    ReplyDelete
  5. selam nihancim,tesekkur ederim,ben seni link aldim,sevdim blogunu diye:)

    ReplyDelete