04 June, 2014

Mary Berry'den Yulaflı kurabiye

Gunaydin sevilenler,sabahin 4unden beri uyaginim ben.Artik daha fazla dayanamayaip attim kendimi yataktan disari,madem uyanigim dedim,gunu israf etmeyeyim.Disarda usul usul yagmur yagiyor,kuslar otuyor falan.Gunun en guzel saatleri bunlar,sessiz,sakin Fred'in ustun koruyuculugu tutup da havlamadigi surece.Ne kadar gri de olsa sabahlari sevmeden edemiyorum,bosuna demiyorum ben sabahlarin insaniyim diye.Muhtemelen bir saat sonra yuruyuse cikarim,ise gitmeden ortaligi toparlarim hatta kitabimi bitirebilirim bile.10'a daha cok var ne ne olsa:)

Gecenlerde firina ne zamandir cici birseyler vermedigimi fark edince,evde bulunan malzemelerle birseyler yapmak istedim yulafi kullanarak.Yulafi kis aylarinda pure olarak,yagsiz sutle,bal ve tarcinla tuketmeyi sevdim bir sure ama nedense o kivami artik kaldiramamaya basladim,o yuzden yulafim tukensin istedim,biraz daha kaldi ki sanirim onlar enerji toplarina donusecek:)


Tarif Mary Berry'den.Cok tatli,ilham alinmasi gereken,yasi cok olsa da emegi,guzelligi,zarifligi bambaska bir kadin.Sevmemek elde degil.Zaten Berry olup da benim tarafimdan sevilmemesi mumkun mu?Kendi de soyadi gibi cilek familyasindan sanki.


Tarifi aynen paylasacagim,su ustteki fotografta gordugunuz kadar cikolata rendeledim ben icine,maksat degisiklik olsun,eldeki malzeme bitsin,dolaplarda surunmesin.


Elimde gordugunuz gibi ufalama bir kivamda oldu once,bir turlu toparlanmayan,bende biraz sut-yarim kahve fincani kadar-biraz da un ekledim,hani elimde ufalanmayip,sekillendirebilecegim bir kivama tutturana kadar.


iste elde ettigim kivam.topcuklar elime yapismadi.


Firina girmeden onceki halleri ustte.

Gelelim malzemelere:

  • 175 g un
  • 75 g yulaf
  • 175 g toz seker
  • 1 tatli kasigi karbonat
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 175 g tereyagi
  • 2 ymk kasigi bal ya da golden syrup(ben bal kullandim)
  • arzunuza gore rendelenmis cikolata

yapilisi:

  • firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin.2 tepsiye yagli kagit serin.
  • unu,yulafi,sekeri,karbonati ve kabartma tozunu bir kaseye koyun.
  • yagi ve bali dusuk isida,surekli karistirarak yavas yavas eritin.Diger kaseye dokup,tum malzemeyi harmanlayin.
  • hamurunuzdan 28 tane,2 cmlik topcuklar yapin ve araliklarla tepsiye dizip,uzerlerini catalla bastirin.(ben kac tane yaptim saymadim)
  • 12-15 dk katilasip,renk degistirene kadar pisirin.Firindan cikinca sanki pismemis,yumusak gibi gozukuyor ama sogudukca kivamina geliyor.

sonuc,kitirimsi yumusak,sanki biraz icten yapiskan,catlak,o kadar yaga ragmen sanki hafif bir kurabiye,hem kolay hem cabuk.



Biraz is yerime de goturdum,herkes pek begendi,belki kibarliklarindan iltifatta bulundular bilemiyorum.

 
Ne zamandir artik eskisi gibi yeni tarif denemedigimi,Cileksuyu'nun ilk gunlerinde ne kadar cok ekmek vs yaptigimi dusunuyorum.Ozledim o gunleri sanki ama yetisemiyorum ya da zamani ayarlayamiyorum,organize olamiyorum,ya da kendimden cok mu sey bekliyorum bilemiyorum.
 
Dilegim yine yakinda ekmek yapmaya baslamak,evdeki biberiyeli foccacia kokusunu ozledim ben.
 
sevdiginiz kurabiye tadinda gecsin hafta ortaniz.
 
not:sut sisem sanirim eski isyerindeki sutcum ile yasit:) talepte bulunmustam da bulup getirmisti canim benim.eskiden okullarda ogrencilere bu siselerle verirlermis sutleri.Eski patronum Ang bile hatirlar:)

No comments:

Post a Comment