20 December, 2015

Okudum,bitirdim;tavsiye ederim

Bu ay okumaya niyetlendiğim iki kitabımı bitirdim,ikisinden de çok etkilendim doğrusu,duygulandım okurken.

Kisaca bahsedeyim...


Aytmatov'un bu kitabını okuduğumu sanıyordum,ama kanıt bulamayınca yeniden başladım.Tanıdık gelse de bazı yerler,belki yarım bıraktım dedim.Okuduysam da şaşkın zamanıma gelmiş olmalı ki,hiç içime işlememiş!!! Yazı dilini,anlatılan iki hikayeyi,aşklarını,saflıklarını,bozkırlarını çok sevdim.Sanki Kırgızistan'a gittim(ki hayalimdir yıllardır Kırgız'lı çok tatlı bir kızla çalıştığımdan beri)....Cemile'min Danyar'a aşkından sebep kaba davranışları sanki bir Türkan Sultan filmi izliyorum tadı bıraktı kalbimde.Ya kahraman,gencecik Sultanmurat....kurban olsunlar onun gururuna,ruhuna,kuvvetine,atlarına,Mırzagül'e olan aşkına....Çok sevdim çok...Gözlerim doldu kimi yerde.

Kısaca sıcacık oldu içim bu satırları okuyunca,okuyun isterim❤️


Bu kitabı alalı yıllar var....Meraktan...Aldığım gibi başlamış,yarım bırakmıştım.Doğru zamanda başlamışım ki,okuduğuma sevindim.Bir çırpıda okunan bir söyleşi.İmza  Gününde Doğan Bey'i görmeye gidip,kendisine şiir armağan edip,yaşadıkları ile Doğan Bey'i etkileyen Saniye Çelik'in yaşadıklarını paylaşımı var bu kitapta.Bana o kadar tanıdık geldi ki yaşananlar.Benim babam da,eniştelerimden ikisi de ne yazık ki biraz Mehmet Bey!!! Alkol almadan!!!!

Kızdım Saniye'ye anneme kızdığım gibi.Boşuna kürek çektin,umut ettin dedim.Ama işte bu da bir aşk! Yıllar önce Nes'imin dediği gibi böyle besleniyor kimi çift...

Allah kolaylık versin mutsuz evlilik hapishanesinde yaşayana.Kayıp ruhlar esir almasın kimseyi.Herkes mutlu sonu,güzel bir aşk masalını hak ediyor!!!

Hepinize mutlu,huzurlu bir hafta dilerim❤️

No comments:

Post a Comment