31 October, 2018

Okudum bitirdim bir delinin hatira defteri


Selam CS'cular.Bir tatili,bir guzel Ekim ayini da bitirmeninin belirsiz duygu yogunlugu icindeyim.Zaman su gibi geciyor ve sanki yetmiyor kimi zaman cok uzun gelse de.

Bu yil okumakta cok yavasim,sanirim son yillarda  bu yil en zayif oldugum yil.Olsun,az da olsa okuyorum ya daha ne olsun,seneye bu acigi kapatmaya calisacagim.

Son bitirdigim kitap Bir Delinin Hatira defteri.Bizim Buyuk Challengemizda 13.maddeyi kapsiyor.Bir oyku kitabi maddesi.Okudugum ilk Gogol ve sanirim son olmayacak.Her oyku kitabini bitirdigimde icimde bir sicaklik oluyor ve oyku okumayi seviyorum diyorum.

Icinde 3 oyku var.Bir delinin hatira defteri,Palto ve Burun.Palto ve Burun'u cok sevdim ben nedense.Gogol'un hayal gucune hayret etmemek elde degil. En cok etkilendigim Palto'da yokluk icindeyken,bir seye sahip olmak icin cok calismanin sonunda elde ettiginin kiymetini bilmenin ama bunun bir nevi obsesyona donmesini okuyoruz.1835-37 yillari arasinda boyle oykulerin yazilmasi.bu oykulerin hala bizlere ulasabilmesi sizde de hayranlik uyandirmiyor mu?

Kisaca kesinlikle tavsiye decegim bir kitap oldu.10TL'lik,102 sayfalik,yagmurlu bir gunde evde olmanin keyfini arttiracak bir oyku uclemesi.

Bu gece cadilar bayrami,bizim ufakliklar yuruyuse cikmislardi.Bizim bolgede cilginca kutlanmiyor Cadilar Bayrami.Bir kac ev suslenmis o kadar.Eger ki kapinizin onunde mumlu balkabaginiz yoksa kapinizi calmiyorlarmis.Bu sene bir sus kabak bile almadim eve.Bunun yerine firinda elmali-tarcinli kek var.Istedigim gibi olursa paylasacagim tarifi.

Hos kalin dostlar,mutlu bir ay olsun gelen.

8 comments:

  1. Balkabağı-kapı çalma koşulunu bilmiyordum. Satır arası kültürle ilişkili tüyolar edinmek sevindirici. Klasikleri okumaya cesaret edemiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DOO, ben de sizin gibiydim boyle kucuk oykulerle basladim.Balkabagi kosulunu ben de bu yil ogrendim:)

      Delete
  2. 1866 yılında yazılan bir klasik, Dostoyevski' den Suç ve Ceza.
    Hayranlık az kalır, tutulmak diyorum. Öykü olmasa da bu kitapların yazarlarının hayalgücünü tasvir etmek için sanırım en az onlar kadar sağlam bir hayal gücüne ihtiyaç var sanıyorum.
    Selamlarımla...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesinlikle Taner,boyle kitaplari okuyunca resmen duygularimi tasvir etmekte zorlaniyorum.

      Delete
  3. Herkese merhaba, ben aranızda çok yeniyim...sayfamı ziyaret edip takipçim olarak ve yorumlarınızla beni desteklerseniz çok mutlu olurum....herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum....

    ReplyDelete
    Replies
    1. merhaba,blog dunyasind nice gunler diliyorum.

      Delete
  4. Listeme aldım kitabı, teşekkürler. Balkabağı konusuna güldüm, iyiymiş. Biz tatlısını yaptık, yedik nefisti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatlisina o kadar sempatim olmadi hicbir zaman nedense.Sevgiler beya yakali,simdiden iyi yillar:)

      Delete