29 November, 2018

Bir baslangic olarak izgara rezene


Selam dostlar.Kasim ayinin son haftasinda suzulurken,cok calismaktan,kafa yogunlugundan,gidip-gelen duygulardan zamanin nasil aktigini anlayamiyorum acikcasi ve sizi temin ederim ki zamanin akmasindan hic sikayetim yok,zira kendi capimda hayati dopdolu yasayip,her seye ragmen hayatin tadini en guzel sekilde cikardigima inaniyorum.Cok sevdigim farkindaliklarimda bir degisiklik yok ama calisma saatlerimden sebep yoga yapamadim iki haftadir.Ben evde yapamayanlardanim,evde mati yere seresim cok nadir geliyor.Buna bir cozum bulmaliyim en yakin zamanda.


Bunun disinda direksiyon derslerim bu hafta yeniden basladi,gozlem dikkat yine hak getire,en zayif noktam.Sanirim dikkat sorunu yasiyorum,testleri cozerken de fark ettim ki daha dikkatli okumaliyim.Ev isleri,yuruyus,is son surat devam,cok sukur varliklarina.Makineden camasir cikarip asarken o temiz koku icimi ferahlatiyor.

Su anda radyoda yumusak muzik,mis kokulu mumlar esliginde yaziyorum.Peri isiklarim 4 mevsim yaniyor zaten.Yeni yil hazirliklarina hazir degilim henuz,zaten o moda Aralik'tan once giremeyenlerdenim.Muhtemelen Aralik'a kadar cileksuyu'nda yeni yila dair hic bir sey gormeyeceksiniz her zamanki gibi.


Gelelim bu guzel sebzeye.Canim,mis kokulu rezene.Bu sebzeyle tanisali cok oldu acikcasi ama hic kullanmadim cunku bunun rezene oldugunu bilmiyordum,benim icin ingilizce olarak sadece fennel idi.Turkcesini merak edip ogrenince aaaaaaaaa dedim bu benim baharatini balik uzerinde cok sevdigim rezene imis.Cayini icmisligim vardi ama acikcasi nedense nasil bir sey oldugunu merak etmemistim hic.Ezbere bilmek iyi bir sey degilmis dedim kendime.Ne zamandir denemek istiyordum "fennel" olarak,madem dedim fiyati dusmus yakalamisim bu firsati hemen deneyeyim.


Hemen google amcama sordum ne yapabilirim en kolayindan denemek icin diye ve bu tarifle karsilastim.Bence muhtesem bir ilk deneyim oldu.Rezenenin kokusu enfes ve faydalari saymakla bitmezmis.Kesinlikle balik yanina,baslangic olarak yine izgara ekmekle sofralara ayri bir tat katacagina inaniyorum.Benim gibi ilk kez tanisanlar icin tarifi paylasiyorum,eminim pisman olmayacaksiniz.


Rezeneyi ister dorde ister ikiye bolun ve izgara tavada yagsiz bir sekilde onlu arkali 5'er dakika kizartin.Uzerine minik dilimlediginiz zeytin,sarmisak,feslegen,maydanoz ,limon suyu ve 1,5 yemek kasigi zeytinyagi ile servis edin.(tarif bbcgoodfood.com'dan)

Afiyet olsun.Kucuk mutluluklarin kiymetini bilip,sevdiklerinize verdiginiz kiymeti gosterdiginiz,hayatin aslinda cok kisa oldugunu hatirladiginiz bir Cuma gunu dilerim simdiden.Yarin FUF'da gorusmek uzere,sevgiyle kalin.

6 comments:

  1. Çok merak etmiştim rezeneyi nasıl kullanacağını... Şahane gözüküyor...
    Ellerine kollarına sağlık ♥

    ReplyDelete
  2. Nefis görünüyor, denemek isterim. Tarif için teşekkürler..

    ReplyDelete
  3. Kasım da bitti derken yıl bitiyor :)
    Fotoğraflar çok leziz :)
    Kitaplardan, dizilerden, yemeklerden hoşlanıyorsanız ben de beklerim blog'uma, sevgiler... :)

    ReplyDelete
  4. Sebnem'cim en pratigini sectim:)

    Tesekkurler Beyaz yakali:)

    Kafa Dergi,ara ara geliyorum:)

    ReplyDelete
  5. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim.Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. İyi çalışmalar dilerim.

    ReplyDelete