18 June, 2006

Biberiyeli,Ballı Levrek

YE 11-FIRINDA BIBERIYELI,BALLI LEVREK
Bir etkinlige daha katilmanin mutlulugu icindeyim..Ev sahibemize sonsuz tesekkurler,cok cekici bir konuyu sectigi icin.
Cilekten sonra bu konu gelince,kaciramazdim bir Karadenizli,balik sever olarak..Keske bilsem hamsili pilav yapmak isterdim,dilerim birileri yapmistir da bende ogrenirim..Babaannem yapar bizde hamsili pilavi..Buyuk balik sever olmama ragmen hamsinin yeri ayridir midemde:)
Baliklar bizde hep babam tarafindan alinirdi,onun tarafindan secilen balik rstoranina gidilirdi her zaman,Beylerbeyi'nde..Ben buralara gelip,babamsiz kalinca,is basa dustu,cogu zaman donmus balik alinsa da,taze balik almayi da ogrendim,her ne kadar hep ayni cinse takilsam da..
Bu tarifi ikinci kez yapisim,ilk yaptigimda kuyrugunu da kesmek zorunda kalmistim Liz ve Kel yuzunden,alisik degiller ya taze seylere..Patatesi kankinin baska bir balik yemegi tavsiyesinden calip,buna ekledim,hatta demistim ben bu iki tarifi birlestiririm diye,zaten benimkinin yanindada vardi,haslanmis olarak..
Bal ne ariyor balikta diye sorarsaniz,haklisiniz derim ama tavsiye de ederim,cok yakisti,kavrulmus sogan ve biberiyeye..Orjinal tarifte bu tarif folyoya sarilip,barbeku yapilmisti,ben ilk tarifte folyolu,firinda pisirdim,bu sefer de folyosuz,patates yataginda...Simdiden afiyet olsun...Nasil pisiriceginize siz karar verirsiniz artik bu guzel sicak gunlerde..


malzemeler:
  • 2 adet temizlenmis levrek
  • 2 adet ince kiyilmis sogan
  • 3 dis sarimsak
  • 3 adet taze kekik
  • 6 adet reyhan yapragi
  • 3 adet taze biberiye
  • 3 tatli kasigi bal
  • 1 yemek kasigi beyaz sarap sirkesi
  • 1 yemek kasigi zeytin yagi
  • 1 yemek kasigi balsemik sirke
  • 3 adet limon,isterseniz mantar
  • tepsinizin tabanina yeticek kadar ince dogranmis patates,yatak yapmak ya da yanina servis yapmak icin haslanmis patates,uzerine tereyag ve maydonoz serpilmis
yapilisi:
  • sogani,sarimsagi az yagda kavuralim,sirkeleri,bali ekliyelim..
  • baliklari ortadan ikeye bolup,icini soganla dolduralim,biberiye,kekik,reyhan yapraklarini dizelim.tuz ve biber yedirelim disina.
  • mangalda pisiricekseniz,folyoya sarin 12-15 dk pisirin.mangaldan almadan uzerine limonlari koyun..
  • firinda pisiricekseniz,doldurulmus baliklari patateslerin uzerine yatirip, yarim saat 45 dk,patatesler yumusayana kadar,uzerleri kizarana kadar,180 derecede pisirin..Afiyet olsun,iyi haftalar..

15 comments:

  1. My love,
    Adonis and I loved the fish, it was very tasty ;-)

    Adonis is asking for more ;-)

    WE LOVE UUUUUUUUUUUUU
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  2. Sibella selam,

    ellerine saglik:) cok guzel gozukuyor gercekten:) Ben bir turlu alisamadim bu biberiye olayina, bana hep biberiye sadece parklarda olan bir bitkiymis gibi geliyor:)

    ReplyDelete
  3. Canım Sibel'ciğim,sofranın şirinliğine bayıldım ne kadar zevklisin,ellerine sağlık.İstanbul'a ne zaman geliyorsun bekliyorum.

    ReplyDelete
  4. egomcum bizde seni cok severiz,gizemini cozmeye calisiriz ama kapasitemiz biraz zor asar bunu bazen:)

    burcukcuk,saol canim,biberiyeye alisamadin demenk,ben parklarda hic gormedim,benim eski patronun bahcesinden ilk tanismamiz,simdi benim bahcede de var,kullanmasam bile yanindan gecerken,bi elimi surterim ki koklayayim..etlere cok yakistiriyorum ben,ay bi de ekmege..benim bir numaram:)

    cilek ablam benim,tesekkur ederim begendigine sevindim,ben bir piknik havasi yaratmaya calistim orda caktirmadan,ozlem doluyuz ya..benim gelisim insanlah yaz sonuna,hersey yolunda giderse..cok operim...sonbari beraber karslariz belki,mis gibi kahvenizlen..ohhh:)

    ReplyDelete
  5. mrb,ellerine ve emeğine sağlık çok leziz tarif ve çok şık bir sofra
    hele biberiyeye bayıldım bizim bahçedede var ve her zaman kullanıyorum gerçekten et yemeklerine çok yakışıyor,sevgimle kal canım.............PERUZE

    ReplyDelete
  6. Biberiye nedir diye hep merak etmisimdir ben:)
    Sanirim ben klasik tatlardan daha cok hoslananlardanim, mesela tatlimsi olarak sadece zeytinyagli yemekleri seviyorum..balik da cok suredir canim cekmiyor, tabi 2 sene Norvec'te haftada 4gun balik yenirse olacagi bu:)

    ReplyDelete
  7. Aonis and me are crying, you didnt reply to our comment, but to everyone elses ;-(

    Thats what we get for being your first comment heh?

    We shall spend the day on tears now
    BOO HOO HOO HOOOOOOOOOOOOOOOO!

    ReplyDelete
  8. selam peruzecim,tesekkurler..biberiye benim en buyuk askim otlar icinde,tek basina olsa bakmayi bile seviyorum,koklamayi:)sevgiler..

    tugcecim hosgeldin..demenk haftada 4 gun balik yerdin he,sahsen ben severim ama bu kadar yiyebilirmiydim bilmiyorum..haklisin tabii,caninin cekmemesinde,ben ne kadar yesem de ac kalkiyorum sofradan,o kadar emekten sonra:)

    keloshcum,adoniscim,I'm sorry,I don't no how i missed that..ur my good luck charms,and i love you so muchhhhhhhh:0)

    ReplyDelete
  9. ehehe:) evet yaa son zamanlarda cok goruyorum burda, ozellikle soganli italyan tipi ekmeklerin uzerinde kullaniyorlar, hatta sibel'in kahvesinde boyle bir tarif vardi:) aliscaz artik zamanla:)

    ReplyDelete
  10. canim ellerine saglik yine harikalar yaratmissin..
    sevgiler
    www.blogcu.com/oezlem

    ReplyDelete
  11. canim benim,alis valla hele o ekmegi kesin dene tavsiye ederim:0)

    ozlemcim saol,begendigine sevindim...sevgiler

    ReplyDelete
  12. Ellerine saglik, cok lezzetli gorunuyorlar, kesinlikle denemek lazim ama levrek ne demek flamanca ? :))))))))) ya burda baliklair tanimak oldukca zor oluyor benim icin, adlarinni da bilmiyorum, kendilerini de cok iyi tanimam durumum zor yani.

    ReplyDelete
  13. canim benim bilemem inan ki,ben de senin gibi bilemiyorum baliklari cok,hos turkcede de tanimam pek..ingilizce olan turk yemekleri kitabim faydali oldu biraz tanismama,sen de bulabilirsen tavsiye ederim..sevgiler

    ReplyDelete
  14. Very cool design! Useful information. Go on! » » »

    ReplyDelete