03 February, 2006

KAHVERENGI EKMEK

Corbami ekmeksiz icemem ben,illaki isterim yanina taze bir ekmek,nasil olursa olsun.Mumkunse kendim yapmaya caliyorum gittigim kurstan sonra,hem benim uzerimde cok sakinlestirici bir etkisi oluyor,hem de sevdiklerime el yapimi ekmek sununca,onlarin daha ozel hissettiklerini dusunuyorum,dolayisiyla bende ozel hissediyorum begenildi ise ekmegim..

Bu ekmegi yine HOVIS marka ekmek unu ile yaptim.Ikinci yapisim,yilbasi sofrasi icin beyaz ekmek yapmistim,hala sirada postalanmayi beklerken,ben corbaninin yanina bu ekmegi sundugum icin bunu iletmeyi uygun gordum.Ve kesinlikle karar verdim ki bundan sonra unlarimi dogru duzgun markalardan alacagim,ozellikle HOVIS'den,cunku diger ekmeklerime nazaran bu son iki ekmegim bence,cok daha lezzetli oldular,tarifini de zaten paketin arkasindan aldim,icine kendi istediklerimden kattim yine..Kahverengi ekmek,Liz'in de onayladigi gibi Irlanda'nin soda ekmegine benzedi ki o da listemdeki yapilicak ekmeklerdendir.Dilerim siz de yapar ve seversiniz,yapimi cok kolay ve zevkli,lezzeti ise gercekten zahmete deger.Afiyet olsun...



malzemeler:

  • 500 g kahverengi ekmek unu
  • 25 g tereyagi
  • 1 tatli kasigi tuz
  • 1,5 tatli kasigi instant maya
  • 350 ml ilik su
  • icine koymak icin arzunuza gore aycicegi cekirdegi
  • arzunuza gore 2 tatli kasigi toz seker,ki bu disinin daha kitirimsi ve kalin olmasini sagliyor,ben kullandim.

yapilisi:

genisce bir kasede unu,sekeri,tuzu ve yagi karistirin ve mayayi ekleyin.suyu katip,yumusakca bir hamur elde edin.5 dk mikserinizin hamur karistirma uclarini katip,karistirin.daha sonra ise unlu bir yuzeyde 10 dk yogurun.icine aycicegi cekirdegi koyun ve yine yogurun.hamuru sekillendirip,az yagli yada firin kagidi uzerine koyun.hafif nemli bir bezle uzerini kapatip(hamurun kurumasini engellemek icin),ilik bir yerde 1,5-2 saat bekletin.23o dercede,onceden isitilmis firinda,30-35 dk,kizarana kadar pisirin.firindan cikardiginizda,tik tik:) gibi,dolu bir ses cikartiyorsa,ekmeginiz harika olmustur..Sevgi ile sunun,afiyetle yiyin:0) iyi haftasonlari olsun...s

9 comments:

  1. SİBELCİM,ne çabuk güncelliyorsun sayfanı,sonra yorum yazarım derken akşam bir açıyorum başka bir şey maşallah yani sana yetişemiyorum.Ekmeğin çok güzel görünüyor eline sağlık canım okuduğun kitap da çok ilgimi çekti bulabilir miyiz?sevgiler...

    ReplyDelete
  2. selam tomurcukcum,valla costum ben bu ara,en azindan haftasonu icin yavaslayayim bari,ama cok guncelleyesim geliyo,nappim coks eviyorum ben bu isi,okuyuculaimi,blogcularimi..canim netten bulursun orjinalini,amozondan falan ama cevirisi yapilmis mi bilemiyorum henuz..yenis ayilir zaten bu kitap..sevgimle canim...soz pzt ye kadar susuyorum:)merakta ve ozlemde birakayim biraz di mi?xx

    ReplyDelete
  3. Canim istedi benim deeeee...

    ReplyDelete
  4. o ekmegin arasina, zeytin ezmesi, jambon, kasar, kornison tursu,domates dilimleri,az bir sey yesil salata sonra lüp lüp!!

    ReplyDelete
  5. Sibelcim ellerine sağlık canım! Sevgin buradan bile hissediliyor inan ki! Benim geçenlerde yaptığım İrlanda ekmeği senin bahsettiğin ekmekle aynı mı acaba?

    ReplyDelete
  6. delight'cim goturr sen valla,nasil da bilirsin agzinin tadini di mi?tugceceim,keke yakinda olsan da verebilsem sana,ama cokkkkkk uzaktasin...sibelcim,irlanda ekmegi de cesitli oluyor,aslinda benimkinin onunla alakasi yoktu,ama liz benzetti iste nedense,ozledi herhalde..:)sevgimle...

    ReplyDelete
  7. nes'ci korkma,yapabilirsin,bunu cok emin soyluyorum,cunku o yollardan bende gectim,hatta ilk gunlerimde fiyaskolarimi paylsatim ben blogda..ve sagolsun dostlar,fiyaskosuz mutfak olmaz dediler.bak ilerde ayri bir fiyaskoyu dabasicam:)ama suna emin ol ki,yapa yapa daha guzellesiyor yaptiklarin,ben yeni yaptigim ekmekleri sahsen daha guzel buluyorum ce cabuklasiyor da insan zamanla...sevgimle..

    ReplyDelete
  8. KARNIMI ACIKTIRDINIZ....

    ReplyDelete