24 April, 2008

Sandvic kurabiyeler


Sandvic kurabiyeler....



Kim bilir kac ay oldu ben biskuvi kesicilerimi alali Tchibo'dan.....Kismet olmadi bir turlu kullanmak...Bugun o kadar temizlikten sonra,usenmedim,geciktirmek istemedim yine yapilicak listemdekilerden birini....
Ne yazik ki cilek recelim yoktu,bende adadan aldigim portakal marmaledini kullandim kiminde,kiminde de TFC'den-Turkish Food Center- aldigim ahududulu receli,hic begenmedim ben o markanin recellerini(tokgoz),cok sulu idi kendisi...Hatta tarifin son asamasinda recelin limonla,hafiften kaynatilmasi var ki,bu sulu recelle hic gerek yokmus,marmaleti pisirmeden cok rahat surdum,bence sizde recelinizi pisirip de vakit kaybetmeyin,bulasik cikarmayin kendinize....
Ben butun tarifte iyice cekilmis badem kullandim,suslemek icin de pudra sekerini tercih ettim,eger fazla bademiniz varsa,bir kismini irice kiyin ki,hem pisirmeden,hem pisirdikten sonra uzerine serpistirebilesiniz,kitirlik vermesi icin....
Tarif The Great Big Cookie Book'tan....

malzemeler:

  • 115 g toz badem
  • 175 g un
  • 175 g tereyagi
  • 115 g seker
  • 1 limon rendesi
  • 1 tatli kasigi vanilya esansi
  • 1 yumurta beyazi
  • bir tutam tuz
  • 40 g iri cekilmis badem
  • 350 g ahududu receli
  • 1 ymk kasigi limon suyu
Tariften 32 adet cikiyor,benden o kadar cikmadi,kullandigim yrm kavanoz recel de fazla geldi...
yapilisi:
  • Bademleri,3 ymk kasigi un ile iyice blendirdan gecirin..
  • yagi ve sekeri iyice birbirine yedirin,kiyilmis bademleri ekleyin..limon kabugunu ve vanilya esansini katin.Cekilmis bademleri ve kalan unu katarak,sertce bir hamur elde edin.Folyoya sararak,1 saat dolapta bekletin.Bu arada firini 160 derecede isitmaya baslayin...
  • unu 4 topcuga bolun,3mm kalinliginda acin...Biskuvi kesiciniz ile sekillendirin...Esit adette halka ve yuzuk seklinde kurabiyeler elde edin.
  • yumurta beyazi ve tuzu cirpin hafifce kopurene kadar,yuzuk seklinde olan kurabiyelerin uzerine surun,yine yuzuk seklindekilerin uzerini,iri kiyilmis bademlerle susleyin..12-15 dk pisirin.
  • arzunuza gore recelinizi ve limon suyunu,hafiften kaynatin.daire seklindeki kurabiyelerin uzerine surun ve yuzuk seklindekiler ile kapatin....Afiyet olsun....

No comments:

Post a Comment