29 December, 2012

Waldorf Salatasi


Ne zamandir adini duyup da,denemeyi erteledigim bir salata idi Waldorf Salatasi,ki ben kendisini Ingiliz sanirdim,Amerikanmis ve orjinal tarifinde mayonez ile karistirilmis.Mayonez sever olarak,hic haz etmedim bu dusunceden ben.

Tesco'nun bu ayki dergisinde karsima cikinca denemek zorunda idim,cok iyi etmisim,yedigim en guzel salatalardan birisi idi,sevdigim bir cok tadi bir arada bulunduran ve de mayonez icermeyen.

Siz de yilbasi soframda bulunsun derseniz,iste malzemeler:

Sosu icin: 

  • 150 g yogurt
  • 3 ymk kasigi limon
  • 1,5 ymk kasigi Dijon hardali
Salata icin:

  • 2 adet kereviz sapi
  • 2 adet elma,temizlenmis,ay seklinde kesilmis
  • 200 g yariya bolunmus uzum
  • 100 g ceviz ici
  • 140 g roka
  • 270 g karisik yesillik


Tarifteki olculeri,orjinalindeki gibi paylastim,8 kisi icin uygun oldugu yazilmis.

Sosunu herkes kullanmak istemeyip de kalinca,ben ertesi gun soguk ispanak yemegime kattim ve uyumuna bayildim acikcasi.

Umarim siz de begenirsiniz,biz cok severek tukettik ve sanirim yapmaya devam edecegiz,yesillikler icinde cevizin kitirligi,meyvelerin tatlimsi eksiligi inanilmaz guzel bir ferahlikti  ve de dunya kadar vitamin depolamak, kendimize yapacagimiz en buyuk iyilik bu kis gunlerinde sanirim.

Happy Feet 2'yi izledim bu aksam ustu,oyle guzeldi ki.Pink'e hayran olan ben,iyice hayran oldum(daha cok hayran olabilirmisim gibi:) Mutluluk verici cizgi filmler bile beni aglatabiliyor:( Surekli bir duygu selalesi akiyor icimde,en yogun halde.Siz de izleyin,izletin cocuklariniza,guzellikler sadece filmlerde kalmasin,yayilsin ortaliklara.

Yilin son zamanlarinda insan daha mi cok dusunuyor ne,farkina variyor,goruyor,sukrediyor  sanki.Nice sikintilar,acilar varken,biz salata tarifi,corap, ayakkabi vs paylasmaktan mutluluk duyuyoruz.Acaba bu tur mini paylasimlar mi bize hayatin zorluklarina karsi dayanmamizi sagliyor?

Hepimizin,sagligi,dayanma,paylasma gucu,farkindaligi,sukru cogalarak buyusun her daim.Saglik ve ask en buyuk nimettir,onlar olduktan sonra herseyle basa cikilir diyorum her zaman.

Yilin son haftasonu,gecsin keyifle.

2 comments:

  1. deneyesim geldi.. zaten kereviz sapı neye girse pek hoşuma gidiyor aroması..

    iyi yıllar arkadaşım:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deli Anne,o zaman cok seviceksin,hele ki cevizle uyumuna.En guzelinden bir yil diliyorum sana ve guzellik abidelerine,sizi yakindan takip etmek,hayatimin en guzel renklerinden birisi.Iyiki varsiniz ailece,mutlu gunler yasayin masal ulkemde.

      Delete