09 August, 2016

Arda'nın mutfağından limonlu kek

Mutlu öğleden sonraları olsun sevgili ÇS'lar...

Bu sabah çok sık düşündüğüm hayallerimden birisi ile kalktım yataktan,yine aç.Belki de rüya görmüştüm ve rüyamda hayal ettiğim yerdeydim,hatırlamıyorum.O açlıkla hemen bir kahve ve marmelatlı kızarmış ekmek hazırladım kendime.Sonrası ne zamandır giymediğim spor kıyafetlerimi üzerime geçirip esneme ve parka yürüyüş.40 dk.


Havanın temizliği,ferahlığı bir başka idi bu sabah.Sonbaharı müjdeleyen.Masmavi gökyüzü,şu an ise gayet gri.Londra'nın havası da hatun havası.İnsan nasıl davranacağını şaşırıyor.


Evde,yalnız olmaya ihtiyacım vardı ne zamandır.Evle ilgilenmeye,temizliğe.Beyazlarımı en yüksek derecede yıkadım,ne zamandır ihmal ettiğim Buddha'mın bile tozunu aldım.


İş bitince,öğlen uykusuna dalayım dedim ama yatar yatmaz içime kek yapma şevki geldi.Elimdeki malzemelerle,Arda'nınmutfağından  limonlu keki seçtim.Ben tereyağını erittim(oda sıcaklığında bekletme sabrım yoktu),biraz da vanilya ekledim.Vanilya,limonda cömert davranmış olsam da,limondan daha baskın oldu açıkcası.


Fırınım 40 dk'ya gelmeden,kekin üstünü pişirdi,içi pişmeyen kekin üzerini folyo ile kapladım ve yeniden fırına verdim.Açıkcası yine bir kek fiyaskosu ile karşı karşıyayım sandım,çok şükür bu sefer yanılmışım:)


Bu ölçüler benim için çok fazla oldu ve iyiki bölmeyi akıl edebilmişim çünkü bu kek çok güzel kabarıyor.Renkli olanı bizim ufaklık için süsledim,bizimkine sadece pudra şekeri serpesim geldi.


Yapılışı itibari ile biraz teferruatlı gibi,malzemeleri ayrı katıp,karıştırmaktan dolayı ama fazlası ile zahmete değer.


Arda'nın mutfağından denediğim ilk tarif,limonlu kek yazınca hemen çıkıyor.Daha önce Serap'cım tahinli ve bademli muffin yapmıştı,yemeğe doyamamıştım:) Sanırım bu ilk Arda tarifim olmayacak:)

Evde temizlik ve kek kokusu mutluluk sebebi,ihmal etmeyin sevdiğiniz şeyleri yapmayı,size sizden fayda var en çok...

Mutlu bir hafta ortası olsun,yumuşacık kek kıvamında❤️

4 comments:

  1. Ben sabahları yürüyüş yapmayalı ne kadar zaman olmuştur :/ Ne güzel şeyler hazırlamışsınız, limonlu keki bende çok severim :) Arda'nın mutfağından geçen sene portakallı biberiyeli reçel yapmıştım herkes çok sevmişti :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ne güzel bir reçelmiş,denenmeli.Yürüyüşü ihmal etme GÖzde'cim:)

      Delete
  2. Cook lezziz duruyor balim, bana da yapar misin? 💜

    ReplyDelete