03 August, 2016

Okudum,bitirdim...



Hem de nasıl tavsiye ederim❤️❤️❤️

Agatha'yı daha önce hiç okumamıştım,hep ertelemiştim.Geçen sene sonunda bir müşterim,sana hediye almak istiyorum deyince;utanmadım istedim:) Kendisi çok kitap okuyan bir tonton teyze ki,ben bana tavsiye edeceğiniz bir şeyi siz seçin demiştim:) ve hiç Agatha okumadığımı belirtmiştim.Ben de kendisine Orhan Pamuk'un Kafamda bir Tuhaflık'ını hediye etmiş,zevkle paketlemiştim.

Kitaplar hediye geldi ve BBC,3 bölümlük şahane bir dizi yayınladı.Agatha'nın 10 küçük zenci'si...ya da sonradan değiştirilen adı ile 10 küçük asker.Dizi,manzara,kıyafet,konu itibari ile beni içine hemencecik alıverdi.Diziyi izlemiş olmama rağmen kitabını aynı heyecanla okudum.Adaya gelen 10 yabancı,sırayla,her odada yazılan on küçük zenci(asker) şiirindeki gibi sıra ile ölmeye başlarlar.Ortak noktaları bir şekilde bir suça dahil olmalarıdır..Koskoca malikanede,herkes birbirinden şüphelenir.

Ölüm çığlığı....İlk başlarda 10 küçük zenci kadar beni hemen içine alamadı ama bıraktırmadı da.St Mary Mead'de pek sevilmeyen albayın cinayeti söz konusu.Böyle bir cinayet tabii ki küçücük kasabada büyük bir heyecan yaratır.Hele ki rahibin evinin cinayet yeri olması,daha önce rahibin albay hakkında bir yorum yapması ile rahip bile şüpheliler arasındadır(benim gibi okuyucular için).Bahçesini çok seven,bahçesinden insan doğasını gözlemlemeyi görev edinmiş yaşlı meraklı Miss Marple teyze olayı çözüverir...Sonlarına doğru daha bir dört elle sarıldım bu kitaba açıkcası.

Her ikisinde de A.C'nin kurgusuna hayran kalmamak elde değil.Ben katilleri bulamadım,herkesin katil olması gayet olabilirdi benim için.

Miss Marple'ın kitap sonunda şahane bir cümlesi var ki,kalbime yazdım:) -"gençler yaşlıların aptal olduğunu düşünürler,yaşlılar ise gençlerin aptal olduğunu bilirler!!!" Biraz haksızlık gibi gözükse de ilk başta,sanki biraz doğruluk payı da yok değil.

Daha önce kardeşim sayesinde Fare Kapanı'nı tiyatroda izlemiştim.Kesinlikle tavsiye ederim.

Şimdi gidip kendime yeni bir kitap seçeyim.Herkese keyifli hafta ortaları olsun❤️


No comments:

Post a Comment