13 May, 2018

MiM:Blog Muhasebesi


Iyi Pazarlar dostlar!Anneler gunu, icinde tum anac duygulari yasayan,seven,veren,kocaman sarilan,sahip olduklarina gozu gibi bakan tum varliklara kutlu olsun.

Aslinda #neleryapiyorum serisinin Mayis ayini yazmak icin oturdum blog basina,sonra Deep'in su yazisiyla karsilasinca ben de dahil olmak istedim nedense,halbuki kimse beni mimlemedi😔 Gelelim blogun muhasebesine😊


BLOG alemine nasil girdin?Yillar once 2005'te Londra'ya geri gelmistim ve her acidan cok zor gunler geciriyordum.Can arkadasim Nurdan'la messengerda konusuyorduk o zaman,eve yeni internet ve laptop almisiz,yemeklerden bahsederken harika bir blog var Portakal Agaci diye,bak ordan tariflere falan dedi.Ben de merak ettim,girdim baktim hayran kaldim falan ve nasil becerdiysem girdim actim blogu.Okuya okuya diger bloglarla tanistim,o zamanlar bir kac blogcuyduk apartman sakinleri gibi.Hepsi bana cok iyi gelmisti.Hatta Portakal Agaci link verdiginde kendimi cok onore olmus hissetmistim.Gelen yorumlar cok mutlu ederdi,heyecanla acardim yorumlari(hala oyle hissediyorum) O zamanlar kafe acma hayalim oldugu icin yeni tarifleri denemeyi,cogu da yabanci kaynakliydi onlari paylasmayi severdim.Zaten gunluk tutmayi yazi yazmayi ogrendigimden beri cok seven birisi olarak burasi da sanal gunlugum oldu.Geri donup okuyunca neler yasadigimi okumak hala cok iyi gelir bana.

Hangi Blog sana ilham oldu?Portakal Agaci Cileksuyu'nun dogmasina sebep.O zamanlar cok severek okudugum journeytoblue ve Zeynep'in blogu vardi(o zamanin en guzel fotograflari O'na aitti,cok gezerdi,Hurrem adli kedisi vardi ve ben blogun adini simdi hatirlamasam da,Zeynep'i IG'den hala zevkle takip ediyorum) Bu iki kadin benim icin cok ozeller hala ama simdilerde kendisinden enerji aldigimi dusundugum,pozitif,icten,bol fotolu her blog bana ilham veriyor ve cok sey katiyor!


Blog yazdigin ilk yazin ve son yazin arasinda  fark var mi?Hem de nasil.Oyle ki o yuzden link bile veremeyecegim ilk yaziya😝😝 Hele fotograflari nasil yuklemem gerektigini bile anlamamistim,bambaska bir programdan yuklerdim,yaziya tamamen ayri,sonrasinda yayinlanirdi.Sanirim en beceriksiz blogcularin basinda ben geliyordum.Link vermeyi,fotograf yuklemeyi hep diger blogculardan ogrendim.Yine o zamanki favorilerimden Sibel'in Kahvesi,Burcukusu bana cok yardimci olmuslardir.Iyi bir makinem de yoktu o zamanlar,fotografi o kadar seven insan olarak digital dunyaya gec gecmis,gecerken de oldukca zorlanmistim.Konularim genelde ayni kaldi,izledigim insanlar kimisi hala hayatimda.


Yakin cevrendeki insanlar blogunu okuyor mu?Hayatimdaki herkes senelerdir blogumun oldugunu bilir,teyzem kacirmaz yazilarimi ama Serap haric hicbir dostumun ya da kardesimin yazdiklarimi okuduklarini sanmiyorum.


Blog yazmak hayatina ne katti ya da ne cikartti?Bolca renk,gorsel,bilmedigim nice yazar,kitap,film,Turkiye'de olan biteni cogunlukla blogdan ogrendim.Ufkum acildi benim blogosferde,gozum gonlum acildi insanlarin urettikleriyle.Icim daraldigi zaman ferahladim,guc buldum.Bence hicbirsey cikarmadi.

Su anda bu mim yayini ile birlikte kac yazin ve sayfa goruntulenmen var?1419. yazim.315.186 KEZ tiklanmisim anladigim kadariyla.Bugun 88 dun 60 kez tiklanmisim gibi gozukuyor.Bu islerden cok da anladigimi soyleyemem zaten.Numaralar benim icin pek onemli olmadi.Basindan beri cok insana ulasan bir blog da olmadi Cileksuyu,basta hep kendim icin yazdim,iyi ki de oyle yapmisim.Sanirim yapi itibari ile cok basarili,cok yorumlu bir blogcu olsaydim  basa cikamazdim o haliyle blogun.Boyle bir kac kisi ile gayet mutluyum ben.

Hangi blogun muhasebesini ogrenmek istiyorsun?Okuyup da paylasmak isteyen herkesin.

Hepimize keyifli cabuk gecen bir hafta diliyorum.

6 comments:

  1. Ne güzel uzun yıllardır burada olman.. Hep ol bence

    ReplyDelete
  2. Çok güzel fotoğraflar, çok güzel bir yazı. Siz benden bir dönem önce başlamışsınız. Çünkü Portakal Ağacı çoktan vardı ben başladığımda. Ben elişi tarafındaydım blogların daha çok. On Marifete üye olduk sonradan sohbetler orada da devam ederdi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naild bu kadar sabit kaldim inanmak zor geliyor bazen bana:)

      Delete
  3. Ben hep okuyorum; cok severek, hep icim acilarak. Rengarengsiniz, hem sen hem de cileksuyu; hep oyle kalin sevdicegim. Kalp, opucuk!

    ReplyDelete