31 May, 2018

Okudum bitirdim...Hepsini zevkle tavsiye ederim!


Selam Dostlar.Mayis ayi benim icin okuma konusunda cok bereketli gecti.Bu ay 3 kitap okumaya niyetliydim,4 ile bitirdim.Sanirim daha cok okumak icin sayfa sayisini azaltip,kitap kalitesini yukseltmeliyim,cunku kitabi okuduktan sonra kendimi cok asiri zengin hissediyorum.

Biliyorsunuz bu sene #bizimbuyukchallengemiz'a katildim ve bu sayede ne zamandir okumak istedigim kitaplari da okumus oluyorum.

Ilk kitap Hayvan Ciftligi.Sanirim duymayan kalmamistir.O kadar cok bahsedilince  insan kendini okumak mecburiyetinde hissediyor.Ben de oyle hissettim.Akici dili ile su gibi okundu,Orwell'in hayal gucune ve gozlemlerine hayran bir sekilde bitirdim bu kitabi.Kesinlikle tum genclerin okumasini isterim.Bittiginde hissettigim Sineklerin Tanrisini bitirdigimki hislere benzerdi.Yaratilis itibari ile muhtesem varliklarin bu kadar acimasiz varliklara degisen sartlar icinde donusebilmesi beni cok etkiledi acikcasi. Kesinlikle 1984'den daha cok sevdim diyebilirim.(bizim buyuk challengemizdaki bir fantezi kitabi maddesine uygun gormustum kendisini)


Ayin ikinci kitabi Akilla bir konusmam oldu.Yazin annem ve babamla Migrostaydik,karsima cikinca nedense alasim geldi cunku Fazil Say ile ilgili hicbirsey bilmedigimi fark ettim.BBC'da bir yazarin son kitabi maddesine uygun gordum.


Blog yazisi okuyormusum gibi zevkle okudum,gencligine,hayatindaki insanlara,calisma azmine,genclere verdigi destege,bir cok konudaki bakis acisina hayran olarak bitirdim ve daha cok muzik dinlemeliyim,daha cok klasik muzik hayatima katmaliyim diye dusundum ve kendime daha cok ani-biografi okuma konusunda bir soz verdim😄Aklimla cok konusmam oluyor ama hep kalbim kazaniyor diye de not duseyim buraya!


Kitapta altini cizdigim cok cumle oldu,kimisinin fotografini aileme gonderdim.Peri'm piano calmayi ogreniyor iki senedir.Kendisine Fazil Say'i tanitmak,okuduklarimdan aklimda kalanlari paylasmak icin can atiyorum.Hatta kitabi kardesime getireyim O da okusun istiyorum.


Ahhhh Ece,Canim Ece....Kalbimin kralicelerinden birisi.Bu kadar sevip de hic bir kitabina sahip olmamak da ne buyuk bir sacmalik.Daha once Dugumlere Ufleyen Kadinlari okumustum hatta iki bolumluk yazi yazmisim hakkinda.Birinci bolum burada.Muz Seslerini de severek okumustum ama yorum yazmadim mi hatirlamiyorum cunku bulamadim😞 Bu kitabi da teyzemin kitapliginda gorunce kendisini sevdigimden hemen odunc aldim.Kisa ve net cumlelerini, gozlemlerini,yasimizin yakinligindan sebep anilarinda bahsettiklerini,neseli kelimesini kullanisini,defterin sag sayfasinin ferahligini sevmesini cok sevdim ve Izmir'i anlatmasindan.,Izmir'li olmasindan sebep Izmir'i bilmek,tanimak istedim ben.Hic suphesiz en sevdigim yazarlardan!

"et ete degince guzellik de kalmaz,cirkinlik de.Koku vardir artik,dokunmak ve akmak,olsa olsa bunlar surer iki govde arasinda.Uzaktan cekilmis fotograflar eriyip gider,kusurlar ve sahanelikler.Et ete degince bir los tarih baslar iki insanin arasinda.Bedenler degisse de kolay kolay degismiyecek simya...Eti,kokulu,tatli ve tanidik bir yuvaya donusturen bir kalbi ilim."

Teyzsomun kitabinin sayfalarini cizdim bu sefer hic cekinmeden.Geri verince eminim neler beni etkilemis merak edip goz atacaktir.O beni cok iyi anlar...Bu kitap BBC'da hic bir maddeye koyulmadi bu arada.


Ayin son kitabina gelince.BBC'da ortamlarda okumadim demeye utandiginiz kitap.Yine bir IG'de cok gordum,cok merak ettim kitaplarindan berisi.Universitede Sevda'm Camus'tan bahsettiginde immmmmmmmm olmustum,ordan kalmis aklimda.EEEE cok gorunce de insanin meraki artiyor.Kitabi elime alincaya kadar Nobel odullu oldugunu fark etmemistim bile.(bu yil iki nobel odullu kitap okumusum,heyyyyyyyy yasasin,aferin bana!!!) Ve evet iyiki okumusum diyecegim ne yalan soyliyeyim,klasik oldugundan degil tamamen konusundan sebep.Baslar baslamaz beni icine aldi ve bitirene kadar hic daraltmadi.Konu ve yazi dili beni ceksin bir kitapta en sevdigim iki sey.Meursalt'in hayata karsi mesafesi,cevresindeki insanlara ragmen farkliligi,durust cevaplari,oldugu gibi hissettiklerini soylemesi ve bunun bedelini gayet agir odemesi beni cok etkiledi.

"insan ne de olsa daima biraz kabahatlidir"

"Marie bana bir oyun ogretti.Yuzerken dalgalarin doruklarindan agzina bir su alip butun kopugu agzinda topluyorsun,sonra sirtustu yatip agzindaki suyu gokyuzune dogru fiskirtiyorsun.O zaman sanki agzimdan kopuklu dantel cikiyor,havada kayboluyor ya da ilik  bir yagmur halinde yine yuzume dokuluyordu"

Kopuklu dantel.Peri ile bu oyunu oynamak icin can atiyorum acikcasi😍

Umarim bir yazida bu kadar cok kitaptan bir anda bahsetmem sizi daraltmadi.Tatil oncesi tum yazmak istediklerimi yazmak istiyorum o yuzden bu gayret😊 Hepinize tatli ruyalar.yarin FUF gunu...Iki haftalik FUF yazilacak.Sevgiler sundum,kactim💓

2 comments:

  1. Cok severek okudum hem yorumlarini hem onerilerini. Ablam da Hayvan Cifliginin cep versiyonunu giderken bana birakti, basladim, dilerim uzun bir aradan sonra "annelik, uyku ve cocuk yetistirmek" temasi disindaki bir kitabi bitirebilirim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AY CANIM,umarim.Ben cep boylarina tovbeliyim artik.severim cok cok

      Delete