12 July, 2018

Soyle bir Emirgan'a uzanalim!


Blogu ilk acildigi gunden beri takip edenler Icimdeki Emirgan Askinin cok ama cok baska oldugunu,dogdugumda babaannemin alt katinda yasadigimizi,cocuklugumun bir cok yazinin,genc kizligimin,ogrenciligimin orda gectigini hatta Istanbul'a donsem ille ki orda yasamak istedigimi cok iyi bilirler.Simdiye dek Emirgan ile yazdigim yazilara bakinca cok bir sey degismemis dusuncelerimde,hayallerimde.Emirgan benim icin hep bambaska olacak.

Belki o apartmanin kapisindan,  Kestane Sokak'tan asla gecmeyecegim ama o semt benim icin en tatli,en temiz,en guzel anilarin ikamet ettigi,Istanbul gibi Istanbul olan bir yer olarak kalacak.


Bu sefer Emirgan burnumda tutmus oldugundan,ne zamandir yapmak istedigim ziyaretlerden birini gerceklestirdim.Sabanci Muzesi ziyareti.Yillarca onunden gecmis,merak etmisimdir muzeye cevrilmeden once.Muze oldugundan beri de hic gitme firsatim olmamisti.Sabanci Muzesi ve Sabanci ailesi Istanbul'a cok buyuk bir armagandir kanimca.


Kankim ve oglanlari,Ben ve Peri bence bu yazin en guzel gunlerinden birini gecirdik o gun.Vapur keyifli,otobusler sakindi.Istanbul'da da cok keyifli gunler gecirilebileceginin kanitiydi o gun benim icin cunku yillardir boyle gunler gecirmezsem Istanbul'dan nefret edebiliyorum,aramiza bir sogukluk giriyor.Kesinlikle insanin yasadigi sehirle de ask tazelemesi gerek,verdigi guzellikleri tanimasi boylelikle sahip olmadiklarina tolere edebilmeyi ogrendigini dusunuyorum.



Gittigimizde oyle IG'lik bir sergi yoktu ama biz koskun icini gezmekten,manzarasindan,terasindan,konuskan guvenlik gorevlilerinden cok memnun kaldik.





Bahcedeki agaclarin altinda cinleri de yaziyor,sirf bunun icin bile gidilebilir ki Carsamba gunleri muzeye giris bedava idi.Hos bu buyuk bir sergi oldugunda da gecerli mi bilemiyorum.










Peri eiline alinca telefonu,bir de guzel video cekti bana o gun:)

Sakayikli Kadin'di sanirim bu resmin adi.Sakayika askimi dusununce,bari boyle bir fotografim olsun istedim!


Muzeden cikis,hemen Emirgan Cinaraltinda oglen yemegi,dondurma yerken istikamet Emirgan Parki.




Yururken yine o sevdigim apartmanlari incelemek,hala en sevdigim seylerden biri.Mahalleleri,eski apartmanlari cok seviyorum.

Bu fiskiyeler sayesinde cok guzel bir su savasi yaptik o sicak yaz gununde

Emirgan Parki'ni en son ne zaman ziyaret ettigimi hatirlamiyorum,cok degismis.Sanki soguklasmis gibi geldi bana.Benim zamanimdaki salincaklar gayet tahtadan,basitti.Simdi kocaman tirmanmalik alani olan,biraz plastiklesmis parkin oyun alani.




Hele golu gorunce sasakaldim.Hatirladigim o koyu renk,orjinal,magarali haliyle alakasi yoktu.Bu halini sevdim diyemeyecegim acikcasi.Gozum ve kalbim kagit helvaci aradi ama yoktu.



Yine parktan cikip otobus duragina,Emirgan sahil yoluna yururken kalbimi calan evler ve sokaklar.


Bir dahaki hayatimda bir kedi olmak istiyorum!


Bakalim bir dahaki Emirgan gezisi ne zaman? Babaannem ve dedemin mezarina gitmedim,gidemedim.Eskiden bbaanneme olunce sizin aranizda yatmak istiyorum derdim,olunce de beraber olacaktik.Babaannem yaptigim her yogurtta,yedigim her iri zeytin tanesinde ve kalbimin en tatli anilarinin bas kosesinde.

Eski bir Emirgan yazisi(daha bulamadigim nicesi var) daha birakayim bu vesile ile.

Hepimize tatli anilarimiza sarildigimiz mutlu bir aksam ustu diliyorum.Hayatin lutuflarina kocaman acalim kalbimizi ve onlara simsiki sarilalim!

No comments:

Post a Comment