01 November, 2009


havuclu nohut...


mercimek,nohut ve makarnaya olan asklarimdan hep bahsediyorum ben,bilirsiniz..sanki pisirebilecegim baska seyler yokmus gibi..hepsini birbiriyle karistirmayi da cok seviyorum..mercimekli nohut,nohutlu makarna, ispanakli nohut,kirmizi mercimekli makarna..hepsine yogurt nasil da yakisiyor...

ikinci fotografta gordugunuz bir kac ay once fotograflanmis,ama burda gosterilmis mi bilemiyorum,zira bulamadim arsivde falan..her zamanki pisirme halimdi o da ama konserve nohuttan..


yukarda gordugunuz ise,ablacimin Turkiye'den getirdigi nohuttan..hayatimda ikincisidir bu konserve olmayan nohutu pisirisim,o da ablamin getirdiklerine kismetmis...ablam sorunca gecenlerde ben nohutu nasil pisiriyorum diye,bende dedim,neden paylasmayayim,zeytinyagli nohutumu..ikidir bu sekilde pisiriyorum,seviyoruz cok cok..

malzemeler:

  • adam basi 1 avuc onceden islatilmis nohut-ben 4 avuc kullandim-
  • 1 cay bardagi zeytinyagi
  • 2 adet sogan,ince kiyilmis
  • 1 ymk kasigi biber salcasi
  • 1 ymk kasigi domates salcasi
  • bilumum baharat,safran ve zerdecal da dahil olmak uzre
  • 2 adet rendelenmis havuc
  • uzerini kapatacak kadar su(tabii siz daha sulu isterseniz,ekmek banmak icin,daha cok su koyabilirsiniz)
sogani salca ile kavuralim,nohutu,baharatlari katip,uzerini kapatacak kadar su ekleyelim...yrm saat olmadan pisiveriyor bu nohut..pistikten sonra,rendelenmis havuclarimizi uzerine dokup,tencerenin kapagini kapatalim ve dinlenmeye birakalim...ister sicak,ister soguk servis edelim..

ilk fotografta ise,aksamlari bizim masa ustumuzun ne kadar daginik oldugunun gostergesidir...:)elimdeki de defne'min battaniyesi..bu konuda soyleyecegim o kadar cok sey var ki,ayri bir post konusu olucak,hatta defne'me mektup olucak..Allah kismet eder de bitirebilirsem,battaniyeyi:)

cok mutlu bir hafta diliyorum...herseye ragmen..en cok da iclerimize huzur diliyorum...kendinize dikkat edin..

4 comments:

  1. mmmm Afiyet olsun.
    İyi geceler.

    <:))

    ReplyDelete
  2. mmmm Afiyet olsun.
    İyi geceler.

    <:))

    ReplyDelete
  3. oh ne guzel yayilmisin oyle koltuga Sibel... ee ne oruyosun yarilamissin valla bitince goruruz insallah

    ReplyDelete
  4. Mayri'cim saol:) nohut bana hep afiyet oluyor nedense:)

    SBN'cum benim hosgeldin..annem bana odev vermisti ya,bende ona orucegime yegenime oreyim dedim,battaniye:)nasil basladim,nasil ilerliyor,anlaticam detayli...ama tam bitmis halini ancak istanbuldayken gosterebilicem,cunku bazi eklemeler yapilmali:)optum

    ReplyDelete