27 January, 2010


peri`nin battaniyesi....



ilk okulun ilk yıllarındaydım elime şişi ve yünü ilk aldığımda...uyuyan bebeğime battaniye örmekti amacım..tabii ki örneği haroşe idi..yünüm beyazdı..sonra halam etrafına pembe kumaş geçti,renk kattı benım delıklı battanıyeme.... o battaniye hala hep uyuyan bebeğimin üzerindedir ve defne için saklanmaktadır....



defne`nin geleceğini duyana kadar aklıma örmek gelmedı bile...allah biliyor ne internet sayfalarını arastırdım baslamayı ve kesmeyı öğrenmek için...kaç defa söktüm,başladım..ne ahlar ettim kendime..ne sinir krizleri gecırdım..sonunda 4-5 parca ayrı ayrı örmeye karar verdim...gelince buraya annem birlestırdı parcalarını,benim ruhumun dağınıklıgını topladığı gıbı toparlıyıverdi battaniyeyı bır cırpıda ve de benım tasarımımı begenmeyıp,masrafından kacınıp kalan yünle atrafına gecıverdı bır dolu sız deyın üzüm,ben dıyeyım bögürtlen...

ee tabii kalan yünle de yastık kılıfı ördüm bende,kıskandım cünku teyzoşumun yaptığı balıklı yastığı...

yıllar sonra ilk saheserimi perıme yapmış olmaktan mutluluk duyuyorum....

ve bu ilklerın baslangıcıdır...bundan sonra hayatımdakı tüm ozel kadınlara benden bır parça örülecektir hedıye olaraktan...ve siparisler alınmaya burdayken baslanmıstır bıle..anişkom da yastık ister mesela..ama ben bu günlerde elime keloşum için bir siyah yün alacağım.boynuna sarsın soğuk günlerde diye..

gözünüzün nuru,kalbinızın sevgisi eksik olmasın ki sevdiklerinizı sımartın böyle el emekleriyle....

7 comments:

  1. ellerine kollarina saglik.. pek bi guzel olmus cagnim... anneciginde guzel toparlamis hani.. cok sirin olmuslar, ogrenirsen nasil yapildigini ben de ogrenmek isterim.
    Pembis yegenini yuregin gibi sicacik tutacaktir battaniyen...
    Ellerine emegine saglik...
    Optuum

    Bende bu aralar orguye sarmis durumdayim, herkese atki orup duruyorum...bedava terapi vallahi...
    Duy

    ReplyDelete
  2. vayy buna bayıldım canım

    bundan sonra hayatımdakı tüm ozel kadınlara benden bır parça örülecektir hedıye olaraktan...

    süpersin kuzum romantik hatunum

    ReplyDelete
  3. duy'cummm hoşgeldın....eger ögrenırsem ogretırım sana tabbıkı ama ne yazık kı benım şımdılık tığ sabrım yok...belkı örmeyi asınca..bence de bedava terapı..operım...

    eda'cım saol..ben cokk romantıgımdır cıdden...ama gostememeye calısıyorum:)

    ReplyDelete
  4. sibel geldin mi? nekadar buradasin? bana bir mail atarsan sevinirim, ben daha bugün internete kavustum :)

    ReplyDelete
  5. ben de pek severim senin bloğunu :) aklımdasın

    ReplyDelete
  6. Kelos,

    Well done darling ... all those evenings of knitting on the sofa really paid off ... I'll have to buy you a rocking chair now so you can knit it in ... ha ha ha ... hope you've started my scarf ;-)

    This time next week you'll be home yippppy ... the furry babies and I are marking the days off the calander :-)

    We love you xXx

    ReplyDelete
  7. rahsanım gorusuruz ıns...

    fundacım cok saol...xxx

    keloshum ı mıss u all too..and ur scarf ıs on the way...muckkkkkkkkkkkk...

    ReplyDelete