01 March, 2017

Sapiens'i okurken


Evet ben aslinda kardesim gelmeden once,Sapiens'i okumaya basladim.Noel hediyelerimden birisiydi kendisi ne zamandir okumak istedigimden sevincle karsiladim.Simdi hala okumaya calisirken,severek ve zorlanarak,keske bu kitabi Turkce okusaydim diyorum,hos sanirim Turkce de kolay olmazdi icinde o kadar cesitli,duymadigim kelime var ki.Muhtemelen onlari da Ingilizce kullanmislardir cevirisinde.Bir kelime bilmiyorsam,gidip bakiyorum ve boyle bir kitapda dunya kadar kelime var,asla kullanmayacagimdan eminim.Buna ragmen bu kitabi yarilamamis olsam da gercekten tavsiye ediyorum,hayret etmemek elde degil dunyanin simdiye kadar gecirmis oldugu evrimlere.insanlarin degisime adapte gucune.Bakalim ilerleyen sayfalarda nelere sasiracagim.Bu kitap bittikten sonra sanirim bir National History,uzerine bir de British Museum yine yeniden yapmak gerek ki ogrendiklerim yerlessin😃

Bu kitabi okurken,araya 3 kitap aldim,aslinda almamaliymisim bence,cunku dagaliyor kafam ve digerleri daha agir basiyor.


Canim Freud,teyzemin aski Freud.O kadar cok aforizmanin altini cizdim ki,kimisini cok hakli buldum,kimisinde dusuncelerini nasil hakli bulduysam resmen guldum. Altini cizdiklerimi paylasayim istedim burda ama,o kadar cok ki.Bir iki yazmam sart sanki...Mesela:

"calismadan gecden bir hayati dusunemiyorum.fikirler bir ise yaramaz,kelimeler akla gelmezken insan baska ne yapabilir.bunu dusundukce urpermeden edemiyorum"

"dunyanin gerceklerini kesfetmek isteyen birisi alcakgonullu olmali ve kisisel tercihleriyle sevmedigi seyleri geri planda tutmali"

"saglikli bir yasamin iki alameti farikasi calisma ve sevme becerileridir.bunlarin her ikisi de hayal gucu ister"


Ilk kez Stefan Zweig okudum ve neden daha once okumadigim icin kizdim kendime.Bayildim ben bu kitaba,konusuna,cevirisine.Mrs C'ye...Yine anladim ki ben novella cidden seviyorum.Bir gun yazarsam,yazmak istedigim tur diyebilirim😄


Evet,bir ilk daha ilk kez Alain de Botton okudum ben.Ask Dersleri'ni sanirim bilmeyen yoktur.O kadar cok vitrinleri susledi ki,kendime sevgililer gunu hediyesi olarak aldim💗💗💗 Bundan sonra butun A.D.Bottonlari zevkle okurum ben.Bu kitapta backroundda seviserek evlenmis tatli ciftimiz ve zamanla gecirdikleri degisim yazarimizin gozlemleri ve aciklamalari ile hos bir hikaye olarak karsimizda.Askin ilk gunleri,ilk atesli sevismeler,aldatma,finansal stresin evlilik uzerinde etkisi,ciftten hangisi daha cok veriyor vs.Aslinda tum tanidiklarinizi dinleseniz,bu kitabi okumus kadar olursunuz bence.Ben okudukca,valla tum ciftler ayni dedim,gay-straight fark etmiyor.Iliskiler kolay kolay yasanmiyor.Allah herkesin muhabbetini arttirsin diyerek bu kitabi tavsiye ettigimi belirtmek isterim.

Mart ayi itibari ile yeni bir kitaba daha basladim.SAPIENS herhalde yil sonuna ancak biter ki,ikincisini turkce okuyacagim insanlah.

Super gecsin Pers gununuz dostlar.

No comments:

Post a Comment