19 April, 2006

DOMATESLI PATLICAN GUVEC

Bugun Sezen dinledim,yururken pek hos anlar yasadim yine sayesinde..Cok severim cok,kac defa gittim konserine oralardayken,mis gibi Acikhavalarda,sayamam,hatirlayamam..Tek hatirladigim,mis gibi yaz aksamlarinda,sesinin tertemiz melteme karismasi,sonra sahneden cikipta,tekrardan o kadar alkis sonunda gelmesi,komik komik anilar anlatmasi...Doyamam,illaki alirim her cikan albumunu..

Sezen Aksu 88 ciktiginda hatirliyorum,halam arabayi durdurup,Resitpasa'dan almisti kasedini..Babaannem Sezen " Bu dunya ne sana ne de bana kalmaz,Sultan Suleymana kalmadi boyle,hic bir kitap yazmaz" dediginde,cok hakli bulurdu kendisini...

Her sarkisini sevdigim yegane insandir..Son albumunde en sevdigimde,hani taaaaaaa icime isleyen nedense,anne falan degilim ben ama,"kinali kuzum",14.sarki...Baslangicini bile duysam bu sarki beni bir yerlere goturuyor nedense...

ne yiyor ne iciyorsun,elde degil aklim sende,gece cok gec yatiyorsun gelde bir demli cay ic bende

olmadi aksam yemege yetis bari yolunu gozluyor perihan hanim,bu ayri ev isine alisamadim,sizliyor ince ince sol yanim...

a nenni neni kinali kuzum,buyudun de adam mi oldun,yanagi pembem,dudagi kirazim,gozu okyanusum,iyiki dogdunnnn...

bu yurek carpintisi omurluk biliyorsun,buyumedim hic gozumde,bebegim sen ne diyorsun

bir dualik mesafedeyim,ne zaman sikisirsan yanindayim

ha bu arada sogudu havalar aman ha,usutme yine kurbanin olayim.........

Boyle iste benim en sevdigim sarki...Fazla duygulanmadan ben tarifime geceyim:0)



malzemeler:

  • kizartmak icin yag veya tereyag
  • 2 patlican,dilimlenmis
  • 1 sogan,ben halka halka dogradim
  • 1 dis sarimsak(opsiyonel)
  • 400 g kutu dogranmis domates
  • 1 yemek kasigi salca
  • 1 yemek kasigi feslegen kuru ya da taze
  • 1 tatli kasigi seker
  • tuz,karabiber
  • 141 g yogurt
  • 25 g permesan peyniri(ben kasar kullandim)
  • uzer icin taze ekmek parcaciklari

yapilisi:

  • patlicanlari kizartin.kagit havluda bekletin yaglarini cekmeleri icin.
  • diger tarafta,soganlari,sarimsagi kavurun,domatesleri,salcayi,feslegenleri,sekeri,tuzu biberi katin.kaynamaya getirip,5 dk daha kisik ateste pisirin.
  • kizarmis patlicanlari 3'e bolup,ilk porsiyonu firin kabinizin altina yayin,uzerine hazirladiginiz sosun ilk yarisini ekleyip tekrar patlicanlari yayin.uzerine yogurt surun.bu islemi bir kez daha tekrarlayip,kalan patlicanlarla kapatin uzerini,peyniri ve taze ekmek kirintilarini yayip,30 dk 180 derecede,kizarana kadar pisirin..Afiyet olsun.. kaynak-cookery book-jeni wright

12 comments:

  1. eline sağlık canım,evlenir evlenmez sinanıma uygulamalıyım,o da cok beğenir eminim ama ben senin kadar güzel yapailir miyim orası şüpheli :) kardeşin daisyselda

    ReplyDelete
  2. Canim benim eminim sen daha guzellerini yaparsin:)

    ReplyDelete
  3. Canim ablam benim yine duygulandirdin beni sezen yazinla ,bugun kardesimi severken aklima geldi sen hep dersinya ablasi kurban diye gelsende desen yine,nerden aklima geldiyse birden gerci sen hep hayatimizin icindesin ama ..seni seviyorum
    lilapinarin

    ReplyDelete
  4. Sibellacim super gorunuyo ya! Muthis vallahi, ellerine saglik. Bu arada ben Sezen'in o parcasini bilmiyodum, annem de bana kinali kuzum der (cillerimden dolayi =) soyliim de dinlesin...Ya da soylemiyim, ben donunce İngiltere'ye bulur dinler aglar arkamdan :(

    Sevgiler...

    ReplyDelete
  5. aglamasin kiyamam,hos bence sende aglarsin,ben cok agliyordum ilk dinledigim gunlerde:)

    ReplyDelete
  6. bak bu sarkiyi bende ilk defa bir anne olan amcamin kiziyla dinlemistim ve dedigin gibi anne olmamama ragmen bende duygulanmistim, aslinda galiba beni birazda bu duygular korkutuyor annelik kararini veremememde... düsünsene, ya bisey olsa, ya kötü biriyle evlense, ya düsüp cani yansa, ya benden uzaklara gitse, ya söyle olsa böyle olsa... amaannn derdim mi yok yaaa :)

    ReplyDelete
  7. rahsanim yaw,bende ayni duygulari hissediyorum,korkuyorum cocuklara bakinca gozleirm doluyor ama bazen de o simarikliklariyla ve annelerine terbiyesizlikleriyle ciglik atasim geliyor..bazen anne olasim oluyor bazen olmuyor..ne bliim belki zamanla degisirim:)

    ReplyDelete
  8. Of ne güzel, patlıcan mevsimi geliyor. Doksandokuz çeşidini yapar yeriz artık.
    Mahkemede boşanma konusu olmuş; adam çıkmış hakime diyor ki, "Karım patlıcanın kırk çeşidini bile yapamıyor hakim bey, boşamak istiyorum!!!"
    Dikkat ha kızlar...
    Bu da iyi bir tarif, ellerine sağlık Sibella...

    ReplyDelete
  9. Well done!
    [url=http://xameelaf.com/wkri/abhi.html]My homepage[/url] | [url=http://okvkylsi.com/darf/jexo.html]Cool site[/url]

    ReplyDelete
  10. Well done!
    http://xameelaf.com/wkri/abhi.html | http://ltcixhho.com/cyxs/uayf.html

    ReplyDelete