03 August, 2014

#hadibakalim2014te41kitap-24&25


Kocaman selam,tembel pazar gununden,benim acaba bunu yapsam,sunu hallerimden.

Ne zamandir okuduklarimi yazmaya firsatim olmadi,hem artik tek tek yazana kadar arada boyle bir kac adet paylasayim diye dusundum.

Aci Cikolata Zeren'cimden tavsiye alip,yillar once listeme aldigim bir kitapti,ki ne zaman Istanbul'a gitsem ya bulamamistim,ya araya baskalari girmisti.Herseyin bir nedeni vardir diye kendini hep avutmaya calisan ben,anladi ki bu cici kitap beni Rye'da,50p'ye bekliyormus.Ne sevinmistim,Rye'i okuyanlar varsa blogda hatirlayabilirler:)



Sanirim bir kitap listenizde cok uzun sure durunca ve cok sevdiginiz onermis olunca beklentiniz daha mi buyuk oluyor? Sevmedim demiyorum,ama beni ucurucak sanmistim sanki.Okuduguma sevindim,izlemeyi de istiyorum merakla filmi bulmayi umuyorum.Bazen acaba Ingilizce okumasaydim daha mi dalardim diye dusunmedim degil ama zaten anlasilmayacak bir dilde,agir bir dilde cevrilmemisti.Tabii ki kitaba tavim adindan dolayi idi.Aci cikolata,Meksika'da iki yil boyunca 1 numarada kalmis,romantik,aci ama tatli bir masal sanki.Hani okurken,sanki insnain gozunde o buyulu mutfak canlaniyor,arzular sanki filmlerdeki gibi gozunuzun onune geliyor.Bir de yemek tarifleri var ki,dogal ilaclar,insani bir nevi alip goturen.

Kitabi hic duymamais olanlar icin kisa bir ozet geceyim,Tita,evin en kucuk kizidir ve Meksika geleneklerine gore annesine bakmak icin,annesi olene dek evlendirilmeyecektir.Sans bu ya Tita,Pedro'ya dlei gibi asik olur,Pedro da O'na.Pedro Tita'ya yakin olabilmek icin kiz kardesi ile evlenir ve olaylar,trajediler burdan itibaren gelismeye baslar.

Pedro ve Mama Elena karakterilerini hic sevmedim nedense.Pedro madem asiktin,kiz beni kacir dedi,kacirsaydin.Mama Elena,ne kadar geleneksel olursa olsun insan cocugunu kaileye alir.Askta cesaretsiz adamlara,cocugunu kaileye almayan annelere tahammulum yok benim.

TAMAM tamam,haklisiniz bu kadar etkilenmeme gerek yok belki,sonucta hayal gucu bu ama yine de.Anlayin iste,nasil aslinda iyi anlatilmis ki ben o karakterlere sinir olmusum:)

Bu arada sevdigim bir karakter var ki,o da John,Tita'ya asik dul doktor.Hani John kitaba girdiginde aaa dedim bak,Selvi Boylum Al Yazmalim durumu yasaniyor burda:) Sevgi ne idi,emekti.Zaten ben hep Ahmet Mekin'i cok sevdim:) Fazla tutkulu adamlarda adam gibi sevecek cesaret olmuyor mu ne?

********************************************************************************

Aslimca,Asli Gencer Tuncyurek.Sorun bakayim benim bu kitaptan haberim varmi idi.Ya da Asli Hanim'dan.Yoktu,cok ozledigim dostum bir kac kitap bagislayana kadar.Bunu da secmis,getirmisim bu tarafa dogru nedense.Yolda'yi okurken arada basit bir sey daha eklemek istedim o yuzden okudum bitirdim.Kose yazisi,blog okur gibi,icimizden biri,cogu kadin gibi.Icten yazilar,hani kendinize yakin buldugunuz,hatta belki de sizin de gozlemlediginiz konular.

"HAYAT NE KADAR ACI OLSA DA GULMESINI,NE KADAR UZUCU VE ZOR OLSA DA MUTLU OLMASINI BILECEKSIN.BILECEKSIN KI;SEYTANDAN DERT SATIN ALMAYACAKSIN."

diyor sayfa 36'da. Dogru diyor tabii ki,kimi zaman cok ama cok zor olsa da eminim hepimiz elimizden geleni yapiyoruz.

Okudum,bitirdim ama iyiki para odemedim.O yuzden kitap paylasmak guzel diyorum.Okunacak cok kitap var,secici, kisitli butceli olunca kimisine para odememek cok iyi oluyor,ozellikle kitap aham-saham olmayinca.

Kitap paylasaniniz,alaniniz cok olsun,mutlu haftalar.

not:alt karedeki kose benim ozel kosem:)aksam yuruyuslerimin,bir kac sayfalik da olsa mola yeri.ordaki dakikalar,geri donup de bakinca,benim icin hayatimdaki en guzel dakikalar sanki.kitap sahane olmasa da olur,ortam sahane:)

No comments:

Post a Comment