21 January, 2017

Yilin ilk iki okumasi


Gunaydin CS'cular.Mutlu Cumartesiler olsun.Sabah 4:45'de actim gozlerimi...Alistigim sarap etkisi.Yeni yil geldi azalttim,tatildeyim diye iki kadeh iceyim dedim.O iki kadeh yanina tutun de istedi tabii ki.Bu sefer nikotin krizime engel olamadim.3 tane ictim.Pisman ve kizginim,halbuki ne de iyi gidiyordum.Sigaradan ziyade,3 yildir tutun iciyorum ben.daha temiz ve kokusuz geliyor.Daha az tuketiliyor sanki.Heyecan yapinca,mutlu olunca,temizlik sonrasi nikotin istiyor canim...Neyse oldu bitti,bugun yeni bir gun,kendimi yemenin ve kendime kizmanin hicbir manasi yok!!!

Bir de ruyamda,yillardir gormedigim eski bir arkadasim bana evlenme teklif ediyordu.Ben de O'na gulerek,gayet guzel aciklamalarda bulunuyordum.Ne alaka ise,kendisini bazi ortak arkadaslarin sosyal medya hesaplarinda gorursem gorurum,kendisi hakkinda hicbir bilgim yok.Komik ruyalarim ve ben,kitap olur!

Yilin ilk iki kitabini severerek okudum.Ikisini de tavsiye ederim.Her zamanki gibi bana hissettirdiklerini ve severek cizdigim satirlari paylasacagim sizinle.


Bu kitap biricik teyzosumdan hediye...Kendi okudugu kitabi hediye eden comert ruhlari seviyorum.Yalom'u severlerin gercek psikoterapi oykulerini de sevecegini saniyorum.Bu oykuler icinde benim en sevdigim 8.Git kendine olumcul bir hastalik bul:Ellie icin.

Cizdigim cumlelere gelince:


  • Nietzsche'nin dedigi gibi "neden'i olan,nasil'a katlanir"
  • Her seyi unutmus olacagin gunler kapida,her seyin seni unutacagi gunler yakin.
  • Disaridaki hicbir unsur sana zarar veremez cunku sana yalnizca kendi bozuk ahlakin zarar verebilir.Bir dusmana verilebilecek yegane karsilik,onun gibi olmamaktir.
  • Zarar gordum kelimesini ortadan kaldirirsan,zarari da ortadan kaldirirsin.


IG ve blog takip etme sebebim,ufkumu acan nice insani tanima imkani vermesi.Iste Ruby Wax ile,yillardir cok severek takip ettigim@zynp sayesinde tanistim.Zeynep'in cok mavi,renkli kompozisyonlu,kopegi Jume'lu sahane bir profili var.Blogunda  okuduklarini da paylasiyor.Iste bu sayede ben Ruby ile tanistim,Ingiltere'de gayet bilinen bir insan oldugu halde nasil kacirmisim?Depresyon ile yasayan,cilgin bir kadin Ruby.Hos kac depresif insan gidip de bu konuyu derinlemesine inceleyip,Oxford'da master yapar.Farkindalik sayesinde depresyonu nasil kontrol altina aldigini,en azindan geldiginde nasil basa cikabilecegini artik daha iyi becerebildigini  bilimsel veriler ve kendi kattigi komikliklerle anlatiyor Ruby.Hos fazla tibbi terim beni yeri gelmis sIkmis olsa da,okumaktan buyuk keyif aldim ve bazi yerlerde sesli guldum.Herkes icin farkindaligi ogretmek amacli egzersizler var,beni en cok etkileyen cocuklara ve genclere farkindaligi nasil asilamamiz gerektigini anlatan bolumler.O yuzden ozellikle anne-babalara tavsiye ediyorum.Bir de sessizlik kampina girdigi bolumu cok sevdim.Olmeden once yapmak istediklerimden biri boyle bir kampa gidip,bir hafta gecirmek.Cilgin,deli kadinlari sevdigimi bir kere daha gordum bu kitabi bitirdikten sonra.

Sayfa 136'da soyle bir bolum var,elimden geldigince tercume edecegim.Sinir wifi'i gibi calisiriz:ben ne hissedersem,size geciririm ve siz kiminle karsilasirsaniz O'na,dalgalanarak arkadaslariniza,is arkadaslariniza,komsulariniza,topluluga,kasabaya,ulkeye....gezegene...Guldugunuzde,Dunya da sizinle guler💖 Bu son cumle yillardir cok kullandigim bir cumledir,sanirim lisede bir arkadasim yazmisti defterlerimden birine.O yuzden sevgimizi,saygimizi hep yansitalim kocaman kocaman.Aklimi Kaybettim,hukumsuzdur olarak cevrilmis bu kitaptan daha nice guzel satir okumak isterseniz,buyrun Zeynep'in bloguna.

Keyifli bir haftasonu olsun.Bugun kardesimden gelecek yeni kitaplara kavusacagim.hatta mesaj atip bir tane daha isteyesim var utanmadan...😀

No comments:

Post a Comment