03 September, 2019

Peri'li Bir Istanbul Gunu....


Biricigim,ilk gozagrim Peri'm ile geleneksel bir Istanbul gezisi yapmistik son ziyaretimde.Geleneksel diyorum cunku illa ki daha once gitmedigimiz bir yere gidelim,anilarimiza ani katalim istiyorum.Defne belki buyudukce bazi seyleri (benimle ilgili) hatirlamayacak ama istiyorum ki O'nun kalbinde ve anilarinda tatli bir yerim olsun.Blogda da bir dolu yazi var Peri'li dogdugundan beri.Teyzesi biraz arsivci ama en daginigindan.


Genelde ben gidince oturup plan organizasyon yapiyoruz,Defne kendisi ile ilgili gunleri ayarliyor bana gore sag olsun.Bu sefer Aya Sofya'ya gitmek istedik ki ben yillar icinde cok girmek istemistim ya sira ya kapali olmasi buna engel olmustu.

O cok sicak Istanbul gununde dustuk yollara. Buyuk bir keyifle basladi yolculugumuz her zamanki gibi.Vapur,metro,tramvay derken Aya Sofya'nin onune vardik ki bir  de ne gorelim.Nasil bir sira,nasil bir sira....

O kadar yol gelmisiz, tabii ki Peri'mi hayal kirikligina ugratmayacaktim ya bekleyecektim ya da gidip ne yapabilecegimizi ogrenecektim.Hemen kapidaki guvenlik gorevlisine sordum ki eger Muze giris kartimiz varsa, hizli gecis yapabiliyormusuz.Nerden alabiliriz diye sorunca,tabii ki o kadar sirada muze kart icin bekleyemezdik,bize hemen Mozaik Muzesi'ni onerdi.Daha once hic haberim bile yoktu varligindan.Nerde oldugunu tarif etti ve yine arka sokaklardan yola koyulduk.

Mozaik Muzesi




Arasta Bazaar
 Bu sayede Arasta Bazaar'dan da haberim oldu.Bunca yillik Istanbulluyum,adini hic duymamistim bile.Bayildim ben,nasil guzel dukkanlar,hele bir gumuscu vardi ki,ahhhh neler alabilirdim ordan neler.Benim gumus takiya olan tutkum,yillardir hep baska bir seviyede olmustur.Otantik,orjinal takilar.Vitrine bakarken yine bir gun donecegim ve burdan taki alacagim dedim,hatta belki annemi bile gotururum.

Mozaik Muzesine girdik,kartimi alip,icinde gezindik.Tahmin edersiniz gayet sakindi,hos bir degisiklik oldu.

Canim Istanbul'umun sakli tatliliklari



Ahhhh Ayasofya. Istanbullular olarak ne kadar ayricalikliyiz.Her seye ragmen bu sehir bizi simartmaya,ayakta durmaya devam ediyor.Asil bir kralice kendisi sanki.







Aya Sofya ile ilgili bilgiler verip sizi darlamayacgim,meraklisi icin google ne gune duruyor.






Velhasil yillardir gitmeye niyet ettigim bir yerde olmaktan cok mutluydum.hele ki kucuk arkadasim bana eslik ettigi icin cok mutesekkirdim.


Bakindi durdu,kafasini her yone cevirdi merakli Peri.Ertesi gun okulda anlatacakti ogrendiklerini oretmenine,soz vermisti.Biz okulun son gunlerinden birinde gitmistik Aya Sofya'ya.


Sonrasi Sultan Ahmet Koftecisi'nde kofte.Peri'ye kofte pilav,bana piyaz,taze ekmek ve yogurt.Sahane bir oglen yemegi.


Gidin gezin,gorun dostlarim.Yasadiginiz sehri her seyiyle sevmeye calisin.Tum buyuk sehirler zor,kalabalik,pis ama yasadigim bildigim iki sehirden de anladigim kadariyla hepsinin bize sundugu guzellikler var.


Hem dunyada kac sehrin mavi gerdani var!




Kac sehirde cingenelerden pazarlik yaparak cicek alabiliyorsunuz,indirim olsa,icine biraz cicek eklense bile kaziklanmak mumkun😄

Iste boyle...Istanbul'u yas aldikca daha cok seviyorum,daha cok ozluyorum ne yalan soyliyeyim.Hem de her seyi ile seviyorum artik.Her seferinde beni yine yeniden eskisi gibi asik ediyor kendine.Belki diyeceksiniz ki senede iki defa geliyorum,beni ne kadar gerebilirki.Geriyordu iste,yilda bir kere giderdim,o gidis,havaalanindan anneme kadar strese girer,boguldugumu hissederdim,binalar ustume ustume gelirdi sanki.Sonra bakis acimi degistirdim.Icinde yillarca askla yasadigim,her kosesini bilmek istedigim sehire karsi duygularim bunca degismemeliydi.Hem Londra da gulluk gulistanlik degildi ki.Londra'nin parklari varsa,Istanbul'un Bogazi var.Londra'daki gibi tarih korunmamis olsa da,Istanbul da tarih kokuyor. Hee acaba Londra nasil olurdu bunca eziyet,kalabalik,ihmal,hovardalik gorseydi kim bilir. Bunca varliga ragmen,Londra da,pis,bok insanlarla dolu.Sosyetenin gobeginde yasamiyorsaniz,fazla esyasini sokaklara atan insanlar var,copunu duzgun atmayan,minik bir festival sonrasi cop yuvasina donebiliyor bazi parklar.Camden'a bir de haftasonu gidin bakalim,copler nasil da tasmis.Neden cunku belediyeler yetisemiyor.Yine de guzel Londra,cunku guzellikleri gormeyi tercih ediyorum ben daha once Istanbul'da yaptigim gibi.Ve bence  Istanbul da bunca ihmale ragmen muhtesem. Iste ben de Istanbul'u yine yeniden sevmek icin hep gormedigim ya da cok sevdigim yerlere gidip ask tazelemeye calistim ve ise yaradi.Hem babamin dedigi gibi Istanbul'da yasayanlarin cani can degilmiydi?

Kisaca seni hala seviyorum Istanbul ve inan ozluyorum.Hep ayakta kal sen.Ve yas ile daha da guzelles.

Dilerim Peri ile daha nice maceralarimiz olur.

Istanbul'da olanlar,benim icin de soyle bir gezintiye ciksinlar,beni ansinlar,kalbim cinlasin.

Ocak'ta gorusmek uzere Istanbul.Tum kalbimle,gerdanindan opuyor ve icimden en sesli sekilde "Simdi Istanbul'da olmak vardi anasini satayimmmmm" diye sarki soyluyorum.Ihlamurlu sokaklarindan gectigimi,annemle sahilde yuruyus sonrasi kahve ictigimi hayal ederek dalacagim uykuya bu gece.

Unutmadan,minnak bir kitap cekilisine katilmak isteyen,hatta Eylul'e dair sahane bir metiye okumak isteyen arkadaslarimi da adasimin bloguna davet ediyorum.Kitabi ben de okuma listeme almayi dusunuyorum.

Sevgiyle kalin!💓

No comments:

Post a Comment