05 September, 2019

Tatli Patates Korisi


Uzun zamandir cok severek takip ettigim bir IG hesabi var. @happypear.Irlandali ikizler.Cok yakisiklilar,cok fitler,pozitifler ve veganlar.Yillar once veganligi sectiklerinde,festivallerde,pazarlarda yaptiklari yemekleri satmaya baslamislar.Kucuk bir dukkan acmislar sonra.Simdilerde cok basarili ve meshurlar.Yoga yapiyorlar,sabahin korunde denize giriyorlar.Fotograflari efsane.Kesinlikle takibe deger bir hesap.Bana cok iyi geliyorlar.

Iste onlardan ilk kez denedigim tarif.Tatli patatesi cok seviyorum ben.Evde kori yapmayi da.Hatta bu tarif o kadar lezzetli oldu ki,kendimi bir Hintli ile yaristirabilirim bile.O kadar begendim ki,is yerinde ayyy bir kori yaptim,hayatim degisti demeden,kendimi ovmeden,tarifi onermeden edemedim acikcasi.


Gelelim bu muhtesem tarife:

malzemeler:


  • 1 ymk kasigi zeytinyagi
  • 2 kirmizi sogan
  • 2 dis sarimsak
  • 1 kucuk rendelenmis taze zencefil
  • ince dogranmis aci kirmizi biber (aciligi size kalmis)
  • 2 adet kabugu dogranmamis,kup dogranmis tatli patates (750 g patates oluyor bu)
  •  1 ymk kasigi kori tozu,tuz,1 kutu konserve domates,1 kutu konserve yesil mercimek (ben 1 gece suda bekledigim pismemis yesil mercimek kullandim)
  • 1 kutu hindistan cevizi sutu
  • 1 avuc ispanak
  • yrm lime ya da limon


Yapilisi:

Soganlari,sarimsaklari,zencefili,aci biberi yagda kavurmaya baslayin.(bu sekilde en basit Hint yemeginin tabani hazirlaniyormus diyorlar)Renk degistirmeye basladiklarinda tatli patatesleri ekleyin.Ne kadar kucuk dograrsaniz.o kadar cabuk piserler. Yarim bardak su ekleyip,patatesler yumusayinca 10-15 dk sonra konserve domatesi ekleyin,yesil mercimegi katin.En sonunda hindistan cevizi sutunu katip biraz daha pisirin ve altini kapatin.Ispanagi ekleyin,buharla birlikte yumusayacak ispanak ve yarim limon suyunu ekleyin.

Basit,cabuk leziz mi leziz bir tarif.Ben soguk yedim ve uzerine yogurt ekledim.Kesinlikle tavsiye ederim.

Afiyetle!

6 comments:

  1. Hemen deneyecegim! Cok leziz gozukuyor ��

    ReplyDelete
  2. Değişik bir yemekmiş, mercimek patataes ve ıspanak.Güzel olur bak.Eline sağlık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok guzel oldu cok:) kesinlikle tavsiye ederim:)

      Delete