10 September, 2009

Annem bana odev verdi.....

dun annecimle konustum,uzun uzun,iftar oncesi...haberleri okuyunca,iyi olduklarini bilmek istedim....iftar icin pilav pisiriyordu..

gecenlerde ben kendisinden battaniye istemistim...yine!!!...hep diz ustu battaniyeleri,sallari orer annem,etrafindaki herkese...cesit cesittir yunleri...ormege gelince kaybediyor kendini...bayagi gelistirdi kendini sagolsun,ama gri bir hirka isteyince,biraz katletti canimcim,kocaman olmus kollari,benle birlikte iki kisi daha girer icine...bir de gulu var kenarinda...

bu battaniye cilginligi da ananemden gelmistir bana..artik yunlerden kareler halinde yer paspaslari,battaniyeler orer her sene,herkese..bana da ormustu canim benim,annem ceyizime sakladi,vermiyor...belki bu gidiste alirim.

 bana hep soba,sobanin arkasinda olmak(nasil mayisir uyurdum kedi gibi),sobanin uzerindeki demligi,bazen findiklari cagristirir soguk aksamlar...battaniye bagliligim da ondandir,kendimi rahatlatmak icin...tv karsisinda,uzerime yayarim,gece de annemin orduklerinden birine sarilirim,kelosh da kendisininkiyle gozlerini kapatir...

kisaca bizim battaniye askimiz,anne ozlemindendir daha cok..

neyse,sana battaniye basladim dedi,renkli renkli,morlu pembeli falan....annecim dedim hani ocakta gelicem ya ben,o uc haftada bana ormegi ogretirmisin??..ne var ki kizim dedi,bilmiyormusun sen...biliyorum,duz ormeyi,ters ormeyi ama baslamayi ve bitirmeyi bir turlu ogrenemiyorum dedim...hatta ilk okuldayken uyuyan bebegime battaniye ormustum,biraz delikli olmustu,halam da kenarina kurdele cekmisti...hala durur o bebek ve battaniyesi bildigim uzere...

sana odev veriyorum dedi,gelene kadar bana birsey or..bak herhafta sorucam,nasil ilerliyorsun diye...tamam dedim,ben sana sal oreyim annecim,en duzunden..:) sonra aklima yegenim geldi...yok dedim ben yegenime oreyim,zaten battaniye alicaktim ben ona,alana kadar oreyim..

iste ben minik ugur bocegime-hala cinsiyetini gostermeyen muhtemelen kiz olucagi sanilan- battaniye ormek istiyorum,seneler once,uyuyan bebegime ordugum gibi-ben onu yegenime vermezmiyim,annem sakliyorsa hala-...

beyaz olsun istiyorum...kenarina puskul yaparim belki,ya da belki kurdele cektiririm.yune kurdele gider mi?

ablam gelsin o baslasin dedim...sonra kutuphaneden kitap almak istedim,kutuphane kartim yok ki benim,kayip...

ama kararliyim odevimi tamamlayacagim ocaga kadar.yigenime ozel birsey kalsin istiyorum uzaktaki teyzesinden.halamlarin eskiden bana ordukleri seyler gibi ani olsun belleginde buyuse bile...benim halalarima,teyzeme duskun oldugum gibi olsun diliyorum ugur bocegim..

simdi gidip internette nasil ormeye baslanir diye gezinmek istiyorum...bu memlekette adam gibi yun nerden alinir bilmek istiyorum...bizdeki gibi yunlerden ben gormedim hic bir yerde de..

bu arada,dikis makinemin de ignesini kirdim,ona da igne bulmaliyim...

bana sans dileyin...

bu aralar ihtiyacim var,ben bir de kursa yazildim,acik universitede..yaptigim isle tamamen alakasiz,kurdugum hayallerle tamamen zit.aklim,gonlum ters bir donus yapti....iyi mi etti,bilemiyorum.deneyecegim..hep beraber gorecegiz...




3 comments:

  1. selam
    inanmiyorum bende dun ogle arasi yuncuye gittim . oyle bir orme istegi var ki bu aralar. tabi kpaliymis carsambalari.neyse cumartesiye biraktim bakalim kim hizli oruyo sibel:)
    hangi kursa yazildin iyi iyi cok sevindim. dene denemsen hep icinde kalir. keske yapsaydim niye yapmadim demkten iyidir.
    orduklerini sayfada goruruz umarim:)hadi odevini yap bak annen kizar sonra:)
    sibel sende bana dua et galiba tasinma ismiz yoluna giriyor

    ReplyDelete
  2. Valla başarılar diliyorum sana. Ama örmek insanı kafaca biraz rahatlatıyor bence. Bir dene bağımlısı olabilirsin :))

    ReplyDelete
  3. Gulsumcum uzata da olsam ben sana dualarimi ve pozitif enerjimi gonderiyorum hep inan ki...hersey olur,guzel olur,sen yeter ki kalbini temiz tut...

    bak cok kiskandim,sizin orda yuncu var..bize en yakin yuncu nerde haberim bile yok...ben bir iki haftaya ancak yun alir da baslarim..bu arada harika bir video buldum,nasil baslanip kesilcegini anlatiyor:)

    Ipek'cim hosgeldin..bu aralat rahatlatici birseylere cok ihtiyacim var,cok zamandir da icimde,bakalim nasil olucak benim battaniyeler:)

    ReplyDelete