13 September, 2009



irmik helvasi....

hayatimda ilk irmik helvasi yapisim,belki ya ikinci,ya ucuncu yiyisim...un helvasi kadar duskun degilim..hani eskiden,teyzeme aksamin bir korunde kavurtturucak  kadar un helvasina sevgim..ama asla irmik degil..diyeceksiniz ki niye yaptim ben bu helvayi o zaman...gecenelrde Tijen Abla'nin  blogunda gezinirken,oyle guzeldi fotografi,oyle guzel anlatmisti ki,yiyesim geldi...

internetten bakindim tariflere,sunda karar kildim...arkadasima da helva yapicagimi soyleyince,yok dedi sutle yapma,agir olur falan...benim kullandigim sutun icinde asla yag olmaz ki,beyaz sudur o..sonra kendilerinin, icine tarcin kattigini soyledi,bu fikir hosuma gitti..bende yukardaki tarife,biraz da tarcin ekledim..rengi guzel olsun,mis gibi koksun diye..iyi de yapmisim...

bir de ne guzelmis yapimi,kolay...bir cirpida hem aksama keyif katiyor,hem evi mis gibi kokutuyor..paylasmasi da hos oluyor..gerci is yerindeki seflerimiz pek begenmedi ama kizlarim bayildi...cok iyi bir ev hanimiymisim ben son gunlerde...:)iki haftadir birsey goturuyorum haftasonlarinda...

sirada biberiyeli birsey var-daha ne yapicagima karar vermedim,keloshumun gecen pz aksami,sinema donusu,komsu bahcelerden caldigi biberiyeleri degerlendirmek istiyorum:)- bir de kayisi marmelatli birsey,artik tart mi,kek mi bilemiyorum...

bu aralar mutfagimla barisir gibi oluyorum..sonbahar keyfimdendir bu:)

kendinize iyi bakin,dilerim kolay gecsin haftaniz,su gibi aksin,bir dolu pozitif enerji ile....

3 comments:

  1. Afiyet olsun çok güzel görünüyor.
    Bende güzel yapardım. Ama uzun aradan sonra yaptığım hamur gibi bir şey oldu. Çoğunu attım. Bi ara gene denerim.
    İyi geceler.

    ReplyDelete
  2. him bak elimde bol irmik var,tereyagi,sut,tarcin,hepsi mevcut,nicin ogluma yapmiyorum ben bu helvayi,iyi akil ettin de kendisi pek bi fussy eater,du bakalim deniyeyim.

    ReplyDelete
  3. Mayri'cim hosgeldin..benimde ilk denememdi,fena olmadi ama seklen Tijen Abla'ninki ile alakasi yok sanki...onunki daha bir puf puf tu..

    Nes'cim dilerim begenir ufaklik..ama ne yalan soyllim,begenmese de kiyamam,zira bende sirf heves ettim de yaptim,40 yil olmasa aramam herhalde:)

    ReplyDelete