27 June, 2006

YINE BIR BIBERIYEI EKMEK,YINE ITALYA'DAN:SCHIACCIATA

Cumartesi gunu,moral bulmak icin yine kendimi attim mutfaklara,amacim rahatlatici,eldeki malzemelerle yapilicak birsey denemekti..Ne zamandir ekmek yapmadigimi,dusunerekden bu ekmekte karar kildim..Dilerim size benim biberiyeli tariflerden gina gelmemistir..Moral bozukluguna ekmek yapmanin cok pozitif bir etkisi var,mis gibi taze taze yayilan kokular benim kucuk mutluluklarimdan biridir..

Tarifte yas maya kullanilmis,ben hala buralarda nerde yas maya satildigini bilmedigimden,siniftayken de bir arkadas kendi yasadigi bolgeden bize getirdiginden,ben instant maya ile yapiyorum ekmeklerimi,hic de hayal kirikligina ugratmadilar beni simdiye kadar..Sizin de elinizin altinda yoksa yas maya,instant mayayi iki olcu halinde 12 g olarak kullanabilirsiniz..Tarif the complete book of bread and bread machines'den..Afiyet olsun..Bu arada bu tarif italya'nin tuscany'sinden...incecik,disi kitir ici yumusak:)

malzemeler:
  • 350 g un
  • yrm tatli kasigi tuz
  • 15 g yas maya
  • 200 ml ilik su
  • 4 ymk kasigi zeytinyagi

uzeri icin:

  • fircalamak icin 2 yemek kasigi zeytinyagi
  • 2 yemek kasigi taze biberiye yapraklari
  • deniz tuzu

yapilisi:

  1. firin kagidini hafifce yaglayin,unu tuzu karistirma kabina eleyin,ortasinda bosluk acip,icine suyun yarisinda kremalastirdiginiz mayanizi katin,zeytinyagini ekleyin..geri kalan suyu ekleyip,yumusak bir hamur elde edin.elastik olana kadar 10 dk kadar yogurun.
  2. hazirladiginiz hamuru,karistirma kabina alip,uzerini yaglu folyo ile kapatip,1 saat bekletin,kabarana kadar.
  3. hafifce yogurup,isterseniz kalin ekmek seklinde isterseniz 30x20 ebatlarinda bir diktorgen sekli verin.hazirladiginiz tepsinin uzerine yayin ve uzerini zeytinyaglayin,tekrar yagli folyo ile kapatip,bekletin 20 dk kadar.sonrasinda biberiye yapraklari ve tuz ile susleyip,15 dk daha bekletin.
  4. bu arada firini 200 derecede isitmaya baslayin,20 dk uzeri kizrana kadar pisirin..afiyet olsun..

10 comments:

  1. Mmmmmmmmm,
    Cok guzel bread darling, so light, like I was eating nothing. I guess I can fly away now ;-)

    I LOVE UUUUUU
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  2. Sibelcim,

    Ben Asda`nin bakery bolumununde calisanlardan istiyorum.
    Onlarda yas maya veriyorlar.
    Hic bir ucrette almiyorlar.
    Ekmek cok guzel gozukuyor.En kisa zamanda deneyecegim.
    Bir aralik soyle kitir kitir istanbul firin ekmegi yapsan ne kadar makbule gecer.

    Sevgiler
    Mine

    ReplyDelete
  3. fly away my darling,who would hold you back:)I love u 2,xxxxxxx

    minecim,harikasin,cok tesekkurler,bana en yakin asda,nerde bilmiyorum ama tesco'dan alabilirim sanirim..Canim istanbul kitir ekmegi bildigimiz beyaz ekmek degil mi,hani odun ekmegi gibi:)bende cok severim bak onu,ben tariflere bir bakiim,bayaz ekmek yaptim,uzeri hassas taneli ama bizim ekmegin birseyi yok sanirim ustunde..ekmegin de unuttum:(sevgiler canim...tesekkurler tekrar..

    selam rugzancim,hosgeldin,demek geldi kokular taa oralara,cok sevindim,iyi gelir ekmek kokusu uzaktan da alinsa..sevgiler..

    ReplyDelete
  4. yukardaki sahis benim arkadasalr,yanlis baglandim da...

    ReplyDelete
  5. ya biberiyeden bıkılır mı hiç? hem de bu kadar guzel gorunen bir ekmegin ustunde... gercekten tam bir italyan ekmegi goruntusu var. bayıldım. hatta yapacagım, kesin karralıyım :)

    ReplyDelete
  6. biberiyeden ve feslegenden bikilir mi ben kokularina hayranim bu iki baharatin. ekmekleri de cok guzel oluyor.ellerinize saglik, cok guzel duruyor.hele hele uzeerindeki biberiyeler...

    biberiye, feslegen ve kekik ucunu birlikte katiyorum ekmege.. cok guzel oluyor.

    ReplyDelete
  7. selam tugcecim,begendigine sevindim,bende asla bikamam kendisinden,umarim yapar da keyifle yersin,sevgiler:0)

    defnecim,hosgeldin..kekigi ve feslegeni bende cok seviyorum ama feslegeni ben hic ekmege kullanmadim,kuru mu kullaniyorsun merak ettim:)sevgiler

    ReplyDelete
  8. sibelcim,
    feslegeni ekemege kuru olarak katabilirsin. bir de ben yeni bir tarif denemiştim, pestolu ekmek, istersen bir ara bak :)

    ReplyDelete
  9. tugcecim,saol canim deniycem,hemen bakiyorum:)sevgiler

    ReplyDelete
  10. Hello Friend! I just came across your blog and wanted to
    drop you a note telling you how impressed I was with
    the information you have posted here.
    Keep up the great work, you are providing a great resource on the Internet here!
    If you have a moment, please make a visit to my yahoo anti spyware toolbar site.
    Good luck in your endeavors!

    ReplyDelete