16 June, 2006

zeytinli kek

iste benim en sevdigim kek karsinizda...ilk yedigimden beri favori kekimdir,kuru kekler icinde en cok onu severim,doya doya yerim,hatta butun kalibi ben yerim neredeyse..teyzem yapmisti seneler once,o zamandan beri ille de zeytinli kektir benim icin,hos farklisi da beklenemez zaten,cunku ben tuzu cokkkk severim,tadina bakmadan yemege atanlardanim,tabii sonra da azar isitenlerden..zeytini de yaninda beyaz peynir olduktan sonra,neredeyse 30 adet gotururum,kahvaltida:)

hal boyle olunca,kankiye sorulur,alinir tarif,hemen kanki veriverir tarifi cunku zaten butun tarifler hep kafasinda yazilidir,bende zevkle yapar,yer,ozlemimi gideririm.ben icine favori otum biberiyeden ekledim,daha once yaptigim biberiyeli ekmege benzedi(rosemary foccacia).yapmak isterseniz,buyurun,tarifimiz:



malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 bardak yogurt(ben yarim bardak sut,yarim bardak yogurt kullandim)
  • 1 bardak zeytinyagi
  • 1 bardak ayiklanmis zeytin,ben karisik zeytin kullandim,olcuden fazlaca
  • 2-3 adet taze sogan-ben kirmizi sogan kullandim
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardagi un
  • arzuya gore,ince kiyilmis taze ya da kuru biberiye,nane ve kekik

tum malzemeyi karistirin,150 derece firinda 45 dk pisirin,afiyetle yiyin..kankicim cokkkkk tesekkur ederim:)

hepinize harka hafta sonlari diliyorum..sevgilerrrrrr


14 comments:

  1. merhaba sevgili sibella
    kekin gerçekten lezzetli görünüyor hatta yarın sabah kalkar kalkmaz yapılacak ilk iş mutfağa girip deneme yapmak istiyorum zeytinli kek tarifimi son zamanlarda pek tutturamaz oldum senini tarifinde de ilgimi fırının 150derecede ısıtılıyor olması bu ısı biraz düşük değilmi sen normal keklerini de bu ısıdamı pişiriyorsun mesala benim kek ayarım her zaman 180 derecedir ne dersin hangi ısıyı kullanayım
    sevgiler
    zuhal yalçın

    ReplyDelete
  2. Zeytinli ekmegi cok severim. Her zaman ekmek aldigimiz firinda ne zaman yeni cikmis zeytinli ekmekleri gorsem dayanmaz alirim. Zeytinli muffin yapmistim ama ekmek hic denemedim, Bu tarifi ogrendigim iyi oldu :) Cok da guzel kabarmis. Ellerinize saglik!
    Sevgiler

    ReplyDelete
  3. zeytinli ekmek mi,biberiye mi,mmm,yalniz su tum kalibi yeme tribinden vazgec bakiym.

    ReplyDelete
  4. Bak simdi canim istedi, bir kavanoz zeytin de kek yapilmayi bekliyor, dun ispanakli pasta denedim biter bitmez sira zeytinli kekte...Bu UK beni cok sismanlatti cok :(
    Sevgili Sibel birsey soracagim, ft makinasi ayarlari ile ilgili bir sorun mu vardir? Resimler sanki biraz bulanik gibi, ya cekerken titredigi icin ya da isik ayarlari, netligi ile ilgili, bilemedim...
    Tarif icin tesekkurler...
    Dilek

    ReplyDelete
  5. hmm güzel bir kek. tam sabah kahvaltısı için ideal. uzun süredir kek denemiyorum, ilk sıraya tarifini aldım.

    ReplyDelete
  6. hadta sonu yapasım geldi sibel.. ne kadar da güzel görünüyor. ben de tuzlu kekleri çok seviyorum. benim de peynirli-baharatlı bir kekim var, onun da tadına doyum olmaz..
    ellerine sağlık..

    ReplyDelete
  7. Sızın gıbı akıllı uslu bır kızın onemodıo gıbı ıgrenc GAY bloglarında dolasmaması lazım.

    O İGRENC BLOGLARIN DIGER FOTOLARINI GORMEDINIZ SANIRIM;IGRENIRDINIZ!
    GERCEKTEN!!!!!

    ReplyDelete
  8. canim egomcum benim,bende senin bu capcanli yorumlarini almayi cok seviyorum:)

    selam zuhalcim,tarifi begendigine sevindim..benim kitaplarimda genelde kekler kisik isida,yavastan pisiriliyor..tatli keklerimi de bu isida yapabiliyorum..genelde firindan firina degisebiliyor,sen istersen 180 dereceyi kullan,yrm saat pisir,ama gozun uzerinde olsun,ben hep yrm saatten sonra kontrol ediyorum,sevgiler canim,simdiden ellerine saglik..

    papatyacim saol,ay nerde o firin bende geleyim,senin zeytinli muffinleri de merak ettim,benim kankim,istersen kek kalibina koy demisti ama ben uendim,kendisi oyle yapiyormus ayni tarifi..eminim harika olur goruntusu.sevgiler..

    neslohsum,ben burda neredeyse 10 kilo aldim,ama pisman degilim:)haklisin vazgecmeli,ama bogaz durmuyor iste:)ben ne de olsa bu yaz da denize giremiycem:)

    berceste,bende cok kilo aldim burda inan ki,tarifi paylasmak zevkti..fot.makinesi ayarlarina gelince canim,bilmiyorum,bana guzel geldi bu fotlar,ben dogal isiktaki fotlarimi daha cok begeniyorum,belki fazla yakinlastirdim ondandir,makine super bir makine degil zaten,gunune gre degsiyor goruntu kalitesi,sevgiler canim..

    incik boncukcum,simdiden afiyet olsun,begendigine sevindim:)

    peynirli baharatli mi,cok cekici,sen yayinladin mi onu dilayracim,bak yayinlamadiysan,ben 4 gozle beklerim bu tarifi,bende cok seviyorum tuzlu kekleri,bak aslinda keske buna karistirmak aklima gelseydi,senden ilham geldi,belki birdahakine:)

    sevgili anonymouscum,sen bu kadar gaylari igrenc buluyorsan,nerden gordun benim yorumumu,neden tenezzul edip bakiyorsun o zaman o sayfalara..ben insanlari,cinsel,dinsel,kulturel vs gibi secimlerine gore ayi etmiyorum,insanin insan olmasi onemli..yine de tesekkurler yorumun icin..

    ReplyDelete
  9. Fırın da benim gibi Giritte hayatım :)
    Bekleriz... :)

    ReplyDelete
  10. canim cok isterim gelmek:)harika olurdu mis gibi adada,denize nazir zeytinli ekmek yemek:)

    ReplyDelete
  11. Sibel,zeytinli keki ben de pek sever,sık sık yaparım.Senin dediğin gibi yemelere doyamam.Eline sağlık.Pek güzel kabarmış.

    ReplyDelete
  12. munevvercim tesekkur ederim,begendigine sevindim..ben zeytinli herseyi cok seviyorum,tuzcu olaraktan:)

    ReplyDelete
  13. oh oh oh çok güzel olduuuuu.tarif için teşekkür ederim benimkini geçti ve de senin dediğin gibi 150derece de yaptım uyarın için de ayrıca teşekkür ederim
    sevgiler
    zuhal yalçın

    ReplyDelete
  14. zuhalcim,cok sevidnim guzel olduguna,begendigine,canim bi de haber veriyorsun,cok naziksin..afiyet seker olsun:)

    ReplyDelete