26 July, 2015

Taze Otlu Morina Balığı



Britanya'ya geldiyseniz,buralarda fish&chips'in ne kadar meşhur olduğunu bilirsiniz.İşte o menülerde kullanılan balıklardan biridir Morina Balığı,beyaz etli,rengi yetiştiği yerin derinliğine göre değişen.


Benim için gayet tatsız,hani bu kadar otla bile sanki hep birşeyi eksikmiş gibi.Yine de fish&chips yediğimde tercih ettiğim cins.


Marketten filet olarak aldığım morinleri bu sefer bu şekilde denedim,üstündeki karışım öyle lezzetli ki,tek başına bile yenir ama yine de benim için çok sade bir balık,bol tuz katınca daha bir yenilebilir.


Yanına arpa şehriyeli kinoa salatası ve haşlanmış fasulye ile servis ettim,oldukça sağlıklı bir değişiklik oldu.


Bir dahaki sefere bu sosu somon ile deneyeceğim ki bence daha çok seveceğim.


Üstüne sürdüğüm karışımda,100 g ekmek kırıntısı,2 diş sarımsak,1 limon suyu,1 yemek kaşığı maydanoz,isterseniz 1 ymk kaşığı Frenk soğanı,1 ymk kaşığı fesleğen,60 g tereyağı var.

Ben Frenk soğanı(chives) yerine nane kullandım.

Tüm malzemeyi karıştırıp balığın üstlerine yayıp fırına verip,üzerleri kızarana kadar pişiriyorsunuz,mis gibi kokup,üzeri biraz kıtırlaşıyor.

Balığınızı farklı sunmak isterseniz,basit ve şık bir alternatif olabilir.

Gelen hafta,gönlünüze göre olsun,sevgiyle kalın:)

2 comments:

  1. çok ilginç bir ismi varmış :) sunumu da çok şık görünüyor :) eline sağlık

    ReplyDelete
  2. Kulağa çok hoş geliyor cidden MErve'cim,belki bizde adı daha başkadır,bu Google tercümesi:)

    ReplyDelete