01 December, 2009

Ablamin ispanakli Kol boregi


ablamin,ispanakli kol boregi....

neden guzelim ispanakli borege,kol kelimesini de eklemisler bilemiyorum..cirkinlestirmis sanki guzelim boregi..halbuki mis gibi,ispanakli borek...

malzemeler:

  • 5 adet yufka
  • 3 yumurta
  • ceyrek su bardagi zeytinyagi
  • yrm bardak sut
  • yrm bardak yogurt
  • 1 tatli kasigi tuz
ici icin:

  • 1 sogan
  • 500 g ispanak
  • 100 g ufalanmis beyaz peynir
  • arzuya gore,kirmizi biber,karabiber,tuz
yapilisi:

sogani az yagda soteleyin,iyice yikayip kiydigin ispanaklari,sonene kadar kavurun soganinizla.baharatlarinizi katin.soguduktan sonra beyaz peyniri ekleyin.yagi,yogurdu,yumurtayi,sutu karistirin.

yufkanizi serin,(ablamin yufkasi zaten diktortgen seklindeydmis),karisimi surun ve ortasina ispanakli karisimi yerlestirip,katlayin,rolo yapip,sarin...yaglanmis tepsiye kalan yufkalari da ayni sekilde yaparak dizin..eger sosunuzdan kaldiysa,onu da dokun yufkalarin ustune..uzerine 1 yumurta sarisi surun,arzunuza gore susam,corek otu serpin..

bu arada isterseniz bu boregi,teyzem gibi gul seklinde de yapabilirsiniz.zaten o boregin adi da gul boregi idi,sogan haric ayni malzemelerle yapiliyordu...tabii o zaman yufka parcaniz daha kucuk,kisa olucak..ben,yuvarlak yufkayi,dorde bolerek yapardim bu sekli...

neyse,hangi sekli vermek isterseniz,verin,sonucta harika bir borek oluyor...

sevgiyle kalin...

yilin son ayi,unutulmaz olsun.harika olsun ki keyifle gule gule diyelim,gule gule karsilayalim yeni yili..

8 comments:

  1. Bana hep annemi hatırlatan bir börektir bu, of Sibel, o kadar uzun zamandır yemedim ki.. Kesin yapacağım, hasret gidereceğim. Yazdın iyi ki canım ya. Öpüyorum seni çok..

    ReplyDelete
  2. canim adascim,afiyet olsun simdiden.bende yemeyeli cok olmustu acikcasi....bana da teyzemi,simdi de ablami hatirlaticak bir borek oldu bu...cok seviyorum boregi cokkkk..eminim seninki de cok guzel olur nede olsa oranin taze yufka olayi cok baska..sevgiler..

    ReplyDelete
  3. off nasıl bişi o yerim ben onu yerr :D

    ReplyDelete
  4. Cileksuyu Sibel ah balım ya geçmişler olsun baboşuna da :( Valla 7den fazla anjiyo oldu babam o yüzden üzülme en kolayı anjiyo + baboşum by passda oldu ama olmuyor işte :( Amin balım amin sizin de mutluluğunuz, sağlığınız daim olsun güzelim. Ablanın da ellerine sağlık ne lezizdir çok severim evde yapılanı pastahaneden olanlar mideme dokuni :)

    ReplyDelete
  5. Ceyda'cim ohh gotur afiyet olsun canim benim...

    Eda'cim cok sukur,simdi iyi babam,bayagi da kilo verdi,tash gibi oldu iyice:)ablamin boregi de burdaki yufkalara ragmen,enfesti cidden..optum..

    ReplyDelete
  6. Canım oh süper maşallah o zaman, sana yolalrım simit falan da uçakta sorun çıkmasın hehe

    ReplyDelete
  7. ıspanaklı böreğe bayılırm!!
    ellerine sağlık!

    ReplyDelete
  8. Eda'cim cok saol,dusunmen bile yeter,yufka kotu ama simit enfes burda...cok tatlisin,saol..

    Hosgeldin Seyhan'cim..Bende bende..olsa hergun yerim...

    ReplyDelete