09 December, 2009


ablamin kalburabastisi


benim bu birlesik kelimeyi ayirasim var nedense...kalbura basti olaraktan...sanki boyle daha guzel gozukuyormus gibi..yoksa belki de ayri mi yazilir bu kelime...hayir hayir yazilmaz kesinlikle bildigim kadariyla...simdi ben hep kucuk harfle basliyorum,olur olmadik yere bir kac bin tane nokta koyuyorum ya,belki kimileri gicik oluyordur,bu kiz adam gibi yazamiyor diye...ama gercekten bilmedigimden degil,hani cok bilgili de degilim ama...ben kucuk harfleri seviyorum...bir dolu noktayi da,o yuzden boyle yaziyorum ben....:0)

simdi ne alaka ben kendimi acikladim bilemiyorum..icimden geldi herhalde...bunu da bilin istedim..en iyi derslerim turkce,edebiyat,ingilizce gramer,ingilizce edebiyatti bir zamanlar...matematikten ve benzerlerinden hep nefret etmisimdir,ki hala oyledir..o kadar ozel ders alirdim,yine zar zor gecerdim...hala zor toplar,cikartir,carpar, bolerim..hele birisi sorarsa iyice elim ayagima dolanir,hic bilemem,bir de ustune kizaririm...nintendo ds'imde beynim hala -c'de..bu da gosterir sanirim seviyemi....:) hic de utanmam,boyle reklam yaparim beynimin kapasitesini ben...



neyse tatlimiza gecelim...ben hayatimda ilk defa kalburabasti yedim arkadaslar..cok sevdim..zaten benim en sevdigim tatli sekerpare'dir serbetlilerden...ikincisi de bu oldu artik,3. de kemal pasa:0) babama hep siparis verirdim kucukken,isten gelirken sekerpare getirsin diye..canim benim..dedemi cokomik getirirken,babami meyve torbalari ve sekerpare ile hatirlarim bazen..hee yazlikta da bolca halley...sitede tum cocuklara dagitilsin diye..canim babam,hep oyle comertti...hala oyledir,sonra bize kizar cok vericiyiz diye,armut dibine duser babacimmmmmm....

biraz daha konusmaya devam edersem,tatli tarifi yalan olucak...loshluk,bosluk,eksilik kalmadi icimde ya ondan,costum:)

aynen ablamin verdigi tarifi,malzemeleri yaziyorum,onun uslubu ile...yapimi cok kolay gibi geldi bana...ama tabii,ben yedigim lezzetten bahsedebilirim ancak ki cokkkk guzeldi..hani bu kadar basit yapilabilekmis gibi gelmiyor yerken acikcasi...hele ki hep bulunan malzemelerle..

malzemeler:

  • 1 paket,250 g yumusak margarin
  • 3 su bardagi un
  • 1 veya 2 yemek kasigi yogurt
  • 2 ymk kasigi siviyag
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • icine 1 su bardagi dovulmus ceviz ici
serbeti icin:

  • 2.5 su bardagi toz seker
  • 2.5 su bardagi su
  • 1/4 limonun suyu
ilk once serbeti yapin ve sogumaya birakin...

sonra tum malzemeyi karistirarak kulak memesi kivaminda bir hamur elde edin..isterseniz pogaca gibi,cevizi,ayirdiginiz kucuk parcanin icine katin ve kapatin.ya da ablamin yaptigi gibi hamurun icine katin,karistirin...200 derecede uzeri kizarana kadar,15-20 dk kadar pisirin.serbeti doktugunuzde tatli sicak,serbet soguk olmali...afiyet olsun simdiden...

haftanizin geri kalaninin harika gecmesi dilegimdir...az kaldi,yeni yili karsilayacagiz yine,nice buyuk umutlarla...sibel artik yeni yili karsilama moduna girmistir...hadi bakalim neler cikicak ortaya bu moddan...

3 comments:

  1. bu kalbura bastinin icinde irmik yok mu? ben irmikte biliyorum sanki ? benimde canim cekti simdi belki yaparim

    ReplyDelete
  2. gulsum'cum yok...baska tarfilere de bakindim soyle bir yoktu,revani de var....cok da kolay yapimi,sevgiler

    ReplyDelete
  3. Rahmetli halam da yapardı böyle leziz tatlılar. çörekler. Börekler.

    ReplyDelete