29 December, 2009


besamelli sebze....

cileksuyunun ilk gunlerinde cok yapilan ve cok sevilen bir yemek vardi...besamel soslu karnibahar...bakiniz.. gorebilirseniz tabii,fotograf bir felaket...felaket otesi hatta..yeni yilda bir daha yapmali ve en yakinindan fotografini cekmeliyiz:) evet evet gidince,annemlere yaparim,orda cekerim artik...daha sonra da sibel'cimden brokolilisini denemisim...yapmak isterseniz iste tarifi.

bu tarifi de lezzet'in 2006 ocak sayisindan buldum ve noel menume koydum..sanirim bir baski hatasi vardi,havuc'u iki defa yazmislardi,2 havuc,sonrasinda da 4-5 havuc olarak koymuslardi malzeme listesine..bende hayal gucume biraktim bir tanesini ve elimde olan alhavuc'u kullandim..(parsnip)...al da degil aslinda,bembeyaz.firina verince pek hos oluyor..hafif tatlimsi...siz de artik evinizde ne varsa onu kullanirsiniz..hatta belki patates demek istemislerdir bilemiyorum...

malzemeler:

  • 2 adet hayal gucunuze kalmis sebze:)
  • yrm kucuk karnibahar
  • yrm kucuk brokoli
  • 4-5 havuc
  • 3-4 dis sarimsak(kullanmadim her zamanki gibi)
  • 1 corba kasigi sirke(kullanmadim)
besamel sos icin:

  • 2 corba kasigi un,5 su bardagi sut
  • 15 gr margarin
  • 100 g rendelenmis kasar peyniri
yapilisi:
  • karnibahar ve brokoliyi agac agac ayirin..havucu verev kesin(benimki hazirdi ve cubuk cubuk dogranmisti)sarimsaklari incecik dilimleyin,genis bir tencerede sirke ve sarimsak ilave edilmis 1 su bardagi suyu kaynatin.sebzeleri bu suda 5 dk haslayin(ben yumusayana kadar hasladim karnibahar ve brokoliyi)suzun ve o arada besamel sosu hazirlayin.
  • margarini eritin,unu ekleyin surekli karistirin topaklasmasin diye.azar azar sut ekleyin,muhallebi kivamina gelene kadar karistirin.bir tasim kaynatip,kasar peynirini ekleyin.
  • sebzeleri firin kabina koyun,uzerine besamel sosu dokun,isterseniz benim gibi fazladan peynir koyup,firina verin,uzeri kizarana kadar pisirin...
afiyet olsun,kalbinizi ve midenizi isitsin:)

4 comments:

  1. sibeeeelll
    seni seviyorum :)
    kartin kapiyi actigimda kafama düstü :) cok güzel, cok...
    cok mutlu ettin beni canim benim!
    harika bir yil olsun bu yil senin ve kelosh'un icin
    cok tesekkürler..

    ReplyDelete
  2. canim bende seni cokkkkkkk seviyorum 40 yillik arkadasim gibi,ailemden biriymisin gibi,sanki sana bin de fa sarilmisim,sanki 40 kez karsilikli kahve icmisiz gibi:)ne guzel bir gunde gelmis,meraktaydim acikcasi..cok operim..harika bir yil olucak sana soyllim:) sarilirim

    ReplyDelete
  3. Şekerli de olsak bir lokma tatabjliriz sanırım:(

    ReplyDelete
  4. tabiiki neden olmasin..afiyet olsun..

    ReplyDelete