03 December, 2009

Peggy ve debi


peggy ve debi

bir gun bahariye'de dolanirken kardes kardes,onumuze dilenci cocuklar cikmisti,karinlari ac..biz onlari alip mc donalds'a goturmustuk..menejer bozuntusu bize kizmisti,sokmayin bunlari iceri hanimefendi diye.(ben uzerime alinmadim bu kelimeyi pek tabii,hic hanfediligim yoktur zira:)).niye demistik,bizleler,yemek alicaz onlara..daha ogrenciyiz o zaman...

anlaticagimla alakasi yok bu olayin,ama bunu animsatti bana nedense..halbuki burda dilenen cocuk,kadin falan yok...


bugun kalbime dokunan iki kadinin adi..peggy ve debi..ne guzel di mi kafiyeli...

yasli olani peggy..bir ara ortalardan kayboldu,cok merak ettik,o kadar cok gelip de ortadan kaybolursa ozel musteriler,merak ederiz biz...onlarin yerel kafesiyiz biz cunku..neyi,nasil yediklerinizi biliriz...hayat hikayerini zevkle dinleriz...zevkle anlatiriz...

bembeyaz saclari var peggy'nin...yuzunde killar var..sirtinda sanki kamburu,ya da yastan dolayi cokmeye baslamis...ya da kuculmeye..asla cokemez ki o,hala bagimsiz,kendi isini kendi gorur,masallah...hatrimizi sormadan,iki kurus da olsa birakmadan gecmez...

digeri de orta yasli,bolgenin en zarif,guzel giyinen kadinlarindan biri.zaten kendi butigi var,ve kimi zaman ordan giyinir ve etiketini uzerinde unutur,sallanan etiketi goren diger musteri tarafindan uyarilir....kimine gore tam bir bitch-turkcesini bilemiyorum bu kelimenin-,benim gunume gore cok sevdigim,gunume gore zor tahammul edebildigim,zor begenen,zor tatmin olan bir kadin..ozellikle patronlarin yaninda,illede bir kusur bulmak isteyen kadin,hee bir de kapicunosuna cikulata koydurmayan kadin...latte ic daha iyi yani...ama yok,kopugunu kasikliycak teyzem...

bu iki alakasiz hatun nerde birlesti diyceksiniz..tabii bi bizim kafede...ama en harikasi,iyilikte...

debi,siparisini tel'de vermistir aslinda,dolayisiyla paket yaptirir sibel..geliverir,karar degistirmistir,orda yiyicektir...servisi yapilir,sanirim iceri giren peggy'i gorur..bende gidip siparisini almisimdir,gecerken beni durdurur,ne yiyor o bayan der...bende soylerim..lutfen alma parasini,ben odiycem der...ben sok olurum..cunku ondan hic beklemem..hesabi odemeye kalktiginda,bana ne oluyorsa,sonuz tesekkur ederim ona,hic beklemezdim derim,ne kadar zarifmissin..agliycam derim ve giderim gozunun onunden...

oyle guzel oksadi ki kalbimi bu hareket,anlatamam...ben dedim,o kadar ince,zarif,dusunceli diye bilinirim,hic aklima gelmemisti boyle birsey yapmak..gerci benim surekli gittigim,elemanlari tarafindan cokca bilinip sevindigim bir kafe yok ki zaten...

peggy de,kucuk para torbasinda,kucuk kucuk,bozukluklar biriktirmis,icinde bakir kuruslar da var...debi'nin odedigini duyunca,ille de birakmak istedi onu..bende yok dedim..hayir dedi,sizin icin bu...canim benim,ben de kabul etmeyince,masaya birakmis...biz hic gormedik bile,sagolsun baska musteri getirdi..giderken el salliyordu peggy...

velhasil,insanlar beni sasirtiyor..gecen gun hakkinda yazdigim arkadasim mesela,aradi,uzunca anlatti,sonra cikti geldi,yine elinde zarif bir hediye ile..napiim bende,actim kalbimi yine.ikizde hakliydik sonucta,domuzluk edip,sirtimi mi cevirseydim...

bende bunun uzerine gittim,noel kartlari aldim burdaki en-en-en dostlarima(,battaniyem olmasa elimde,kendim de yapardim bu sene,ama bir dahaki seneye artik)...hatta yazdim bile simdiden iclerine,en yogun duygularimla,sukranlarimla...

bu sene vericegim kartlar icinde,debi ve peggy de olucak...hayatimda tanidigim en guzel adam olan martin'im olucak yine..bir de adini hemen sormam gereken,koca,comert yurekli adam olucak,bana dogum gunumde koca buket cicekle gelen...

iste benim isim ve hayatim,boyle insanlarla dolu...

olur mu dersiniz,benim kendi kafem..gelir mi bana da boyle insanlar...kirmizili,icinde benim ve dostlarin cektigi fotograflarla dolu...dergiler,kitaplarla..keyif pezevenkligi yapilabilecek kucuk bir yer...

dilerim.cok ama cok dilerim,herkes bilir.ne kadar baska isler yapmayi denemek icin calissam da,bu is benim ruhumu cogu zaman tatmin eden bir is iste...butceyi cok etmez,ama ruha guzel gelir...

hadi gel yeni yil,seni beklemekte sabirsizim cok bugunlerde...

hepinize dolu dolu bir hafta sonu dilerim..belki sizde,hic beklemeyen birine bir sicak kahve ismarlarsiniz...


5 comments:

  1. iyi hafta sonları....
    <:))

    ReplyDelete
  2. saol,mayri'cim,sanada...sevgiler..

    ReplyDelete
  3. benimde icimi isitti anlattigin.. Londra.da kalirken yaninda cok kisa sure yasadigim 92 yasinda ev sahibim vardi Peggy adinda. Dunyalar tatlisi, iyi kalpli, insan delisi bir anane.. cok ama cok iyiligini gordum.. cokta ozledim kendisini, londra.mi cok ozledigim gibi.. Allahim bir mucize gonder ne olursun geri doneyim Londra'ma, arkadaslarima.. Cok ozledim, gitmek ve bir daha geri donmemek istiyorum.. Ayy ne diyordum konu karisti:)... Hala gonlu guzelliklerle dolu iyilikle dolu melekler var yeryuzunde.. Onlar olmasa hayat bence coktaaan bitmisti, coktaaannn...
    Her zaman iyi insanlarla karsilasmak, karsilasman icin.
    Ins. kafe hayalinde birgun gerseklesir, hatta bende Londra.da olurum,sana enfes havuclu elmali kek yaparim, ooh misler gibi... Insallahh yaa....
    Uleyn bi donsem su Londraya.... oooff oooffff...
    Mutlu bol gulucuklu hafta sonu dilerim. Kendine dikkat et...
    Duy

    ReplyDelete
  4. duy'cum bu kadar istiyorsun,gelmelisin ve keklerini yapmalisin Sibella's-da:) bana bir mail atsan bir ara olmaz mi...sevgiler..

    ReplyDelete
  5. I can't read the Turkish - but what a very beautiful web log page.
    Thanks Sibel.

    ReplyDelete