23 June, 2020

30 gunluk sukretme meydan okumasi #23



Bugun fotograf cekmemisim.Bu fotoyu daha once gorduyseniz kusura bakmayin.Sevdigim bir foto oldu gecen gunku ekmegimde.

Sabah yuruyusunden sonra evde temizlik,derleme toplama.Gunlugumu yazdim renkli kalemlerle,yeni yasimda yapmak istediklerimi siraladim.Defne'min 6 yil once aldigi deftere basladim sonunda.Gunluk yazmak,yazmayi ogrenir ogrenmez edindigim aliskanliklardan biri.Arsivim genis.Burasi guzel ama defterlerim kalemlerim hep cok ozel.Defne'ye dedim ki gecen gun,bana yeni defter alicaksan,lutfen cizgisiz olsun bu sefer,zira uzerine kendimce artistik calismalar yapiyorum.Hayallerimi cizmek,kelimeleri dergilerden kesip birlestirip yapistirmak gibi.Elimde iki gunlugum daha var sirasini bekleyen.

23- Mutesekkir oldugum aktivite?

Buraya kadar okuduysaniz tahmin etmissinizdir,hatta blogu uzun zamandir takip ediyorsaniz hemencecik cevap bile verebilirsiniz.....

Yurumek.....Sakin sakin,inceleye inceleye,hissede hissede,sukrede sukrede yurumek..Bir nevi meditasyon.

Okumak....Surukleyici bir kitabin icinde kaybolmak,o dunyaya isinlanmak,kac sayfa gelmis oldugunu anlamamak...

Yemek pisirmek....Ekmek yapmak,hamuru iyice yogurmak...Feslegen ve domatesin kokusuna hayran olmak,zeytinyagina tazecik ekmegini banmak.Soganin sarmisakla kavrulmasi...Ahh ne guzel nimetler...

Gunluk yazmak...Ben olunce arkamda kalacak hatiralar,kim bilir beni nasil bilir nasil anicaklar?

Blog yazmak ve okumak...ilham almak,kendince iyilik-guzellik katmaya calismak...Nice hayata sahit olmak,ahh bu ne guzel insan keske tanisam simsiki sarilsam demek...


Renkli bol aktiviteli gunler diliyorum dostlarim💓

6 comments:

  1. Selam günlük tutmak harika bir olay.İki bin yılından beri günlük tutuyorum. Bazı yerleri roman okur gibi okumaktayım. Sizi mutlu eden güzel şeyleri yapmaya devam.Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle katiliyorum.Ben de geri donup okumayi cok seviyorum:)

      Delete
  2. Defne Türkiye de mi Sibel? eğer istersen bir defter alıp bana göndersin ben de
    sana bir defter kabı işlemek isterim. yaşadığım yer de kabı kalın defter bulma imkanım
    yok. kocaeline de 4 aydır hiç gitmiyorum. elimde 2 defter vardı onları da
    kendime günlük yaptım.
    ekmeklerin artık gülüyor :) nerden nereye değil mi. en başta olmuyordu ama
    şimdi sanat eseri yapıyorsun. dün tv de doktor zayıflayan ikili besinlerden
    bahsediyordu. mesela ekşi mayalı ekmek ile tarhana çorbası müthiş ikiliymiş.
    onu duyunca bir heveslendim ben de başlasam mı diye ama
    senden de biliyorum kolay iş değil. baya bir kendini adaman lazım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harika bir fikir,ben bir bakayim etrafa defter icin.Cok cok mutlu olurum:)

      Evet ekmek isi bayagi teferruatli ama saglam maya bulursan ve zamanlamani ona gore yaparsan cok da zor degil.Ben iki haftada bir yapiyorum,bazen arada besliyorum ama yapmadan once muhakkak besliyorum.4-5 esneme katlama derken,neredeyse tum gunu aliyor ve resmen hayatimi ona gore ayarliyorum.Sanirim bu kadar zorlamdan yapilan eski mayali ekmekler de var.

      sarildim:)

      Delete
  3. Soğanın sarımsakla kavrulmasını görüyor ve artırıyorum: tereyağında kızaran arpa şehriyenin kokusu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Offff evetttt.Annem bir pilav yapar ki efsanedir.Neden cunku Trabzon tereyaginda cok comert davranir:)

      Delete