14 October, 2005

Dunyanin Alis-veris Gozdesi:HARRODS

Herkes birseyler soyler Harrods icin.Yok gorulmeye degerdir,degmezdir,cok guzeldir,degildir.Kimisi alis-veris icin sadece orayi tercih eder,kimisi ise' hadi gidip bir bakayim'der nesi varmis su meshur Harrods'in.Bir nevi Ulusal Galeri'dir Harrods hatta belki de daha cok tercih edilir.

Benim icinse Harrods sadece burdayken gormeden gitmeyeyim dedigim bir yerdi.Ilk gittigimde 'ay nesi var ki normal bi alis-veris merkezi' demistim,hatta ne kankimi ne de kardesimi getirmistim geldiklerinde.Cunku ilk tecrubem pek de cekici olmamisti.Ben ki nefret ederim alis-veris merkezlerinden haftasonlari,arkadaslarin tercihiyle haftasonuna ve hatta indirim donemine rastlamisti gidisim.Dolayisiyla sabirsiz ben hemen cikivermistim,kalabaliga dayanamayarak.

Dun tekrar gitmek kismet oldu,ikinci annem Liz'in dilegi uzerine.Prenses Diana'sini pek sever,gormek istedi nerden alis-veris yaparmis diye.

Ne yalan soyliyim,bu sefer keyfine vardim hatta cok da guldum kendi kendime korkmaya dokundugum icin.Insanlar hep soyler el yakiyor diye(bu zamanda neresi el yakmiyor ki),tabii ki el yakiyor unlu modacilarin urunlerine bakarsaniz.Ben de dokunuverdim soyle bir fendi cantaya,gucci botlara,hani cidden elim yanar mi diye gormek icin.Ben cok cekinirim oyle pahali seylere dokunurken,kirarim,kirletirim falan diye cunku hepsi cok degerli mucevherler gibi gorunurler gozume ama bir yandan da takdir eder hayranlik duyarim yaraticilarinin hayal guclerine.

Hersey var Harrods'da.Her zevke hitap ediyor her acidan,hem modernlik hem eskilik kokuyor,her cesit mutfaktan cesitler sunan kafeler,restoranlar var.

Kimi insan cekiniyor Harrods'a gitmeye bu sehirde,buranin insani,cunku korkutmuslar gozlerini,dokunamazsiniz hic birseye diye.Inanin ki abartmiyorum, satis elamanlari cok seker ve yardimci,illaki bir sey alicaksiniz gozuyle bakilmiyor,bakarken rahatsiz edilmiyorsuz,eger bir sey aldiysaniz da(Liz kendine kucuk bi corap aldi,harrods torbasina sahip olabilmek icin,bi de havali havali poz verdi onunla),kasiyerler cok guler yuzlu.Hatta biz nereye gittigimizi bilemeyince, giristeki bayan soruverdi neye bakmak isteriz diye,bende su asortik Kadin Kiyafetlerini gormek isterdik diyince,elimize haritamizi verip bizi 1.kata yonlendirdi.Kadinlar katinda kasanin yaninda cam vazoda, mis gibi cicekler vardi.Hersey yerli yerinde,duzenliydi.(her katta boyle)

Bir de yilbasi suslerini gormek heyecanlandirdi bizi,doyamadik bakmaya.Rengarenk,melek melek.Ben fotograf makinemi yanimda getirmemistim,cunku resim cekilir mi diye emin degildim,ama butun turistlerin ellerinde fotograf makineleri vardi.Bundan destek alarak bende telefonumun kamerasiyla birseyler cekmeye calistim ki o da ayri bir macera oldu.Resimlerin kayboldugunu dusunurken,Pinar'cim telefonun resimleri baska bir yere kaydettigi soyleyerek,tekrar resimlere kavusmami sagladi ama bu seferde resimleri bilgisayara gondermekte becerikli olamadik ben ve ortagim,ama benim sabirli canim ortakcim,gecenin sonunda halletti ve boylelikle bende size bir kac kare sunabilecegim Harrods'dan.Umarim begenirsiniz.Ben sevdim,yine giderim.Ama illa ki gidilcek bir yer mi diye sorarsaniz,bu tamamiyle sizin kalbinize kalmis....

1 comment: