07 November, 2005

Cikolata parcacikli kurabiye



Iste size bir kurabiye tarifi daha.Bu aralar kurabiyelerle bozmus durumdayim sanirim.Engel olamiyorum valla,gelen giden oluyo,cok da guzel gidiyo cayin yanina,malum bizim Ingilizler pek severler biskuvileri caylarininin yaninda.Benim kurabiyelere de hayir demiyolar valla,bi de evlerine getiriyorlar:)Gururlanmaliyim sanirim...Yapimi kolay,evdeki malzemelerle,kitir kitir...12 adet yaptigini soyluyor tarifte ama ben daha fazla cikardim.Bu arada sizin ufakliklar da eslik edebilir size,burda okullarda yemek pisirme dersi oldugu icin,ufaktan basliyolar kiz-erkek.Bu tarif de Kel'in anaokulunda yaptigi tariflerden biri cocuklarla.Pek eglenirdik bu pisirme derslerinde...Ikimiz de pek hasir nesirdik cocuklarla o zaman..
malzemeler:100 g margarin ya da tereyagi,100 g toz seker,1 yumurta,yarim tatli kasigi vanilya esansi,175 g un,175 g damla cikulata(ben bu sefer 100 g kullandim.cimriligim ustumdeydi,napim dusunmek zoundayim:))
yapilisi:iki duz tepsiyi yaglayalim.seker ve yagi hafif kremamsi olana kadar cirpalim(ben spatula ile yapiyorum valla zor oluyor).Ayri yerde yumurtayi iyice cirpip vanilya esansini ekleyelim,ve diger karisima katalim.Unu eleyip,diger malzemelere ekleyelim ve yumusak bir karisim elde edelim,damla cikulatalari katalim.Yemek kasigi yardimiyla dizelim tepsiye,aralarda oldukca fazla mesafe birakin ki yapismasinlar.benimkiler yine yapisti:)Catalla hafifce duzlestirin kurabiyeleri,uzerlerine biraz daha cikulata parcaciklari koyun isterseniz.180 derecede 15-20 dk pisirin ve afiyetle yiyin:)

6 comments:

  1. Sevgili Sibel ellerine sağlık.Çok güzel olmuş arkadaşım.Şimdi ben sana blogla ilgili bir soru soracağım:Sayfana geldiğimde mouse çilek şeklini aldı.Acaba bunu nasıl yaptın arkadaşım?

    ReplyDelete
  2. selam burcucum,hani su glitterlari aldigin sayfa varya,bigo.ordaki ana sayfada welcome yazilarinin altinda,kutucukla var,cursors,kutucuklarini tiklayinca,sana bi dolu scenek sunucak,bulut falan,yaninda da kodu yaziyo,aynen copy+paste olayi hemencecik oluyor sekercim,bunu ben kendim hallettim sen hayli hayli bulursun...optummmmmmm

    ReplyDelete
  3. valla zeysah,insan zamanla neleri dusunmek zorunda kaliyo,nerde hicnirseyi dusunmek zorunda olmadigimiz gunler,yaslandikkkkkkk...xxxxxxxxx

    ReplyDelete
  4. Sevgili arkadaşım Sibel çok teşekkürler.Ben bunu yapmayı çok istiyordum.

    sevgiler

    ReplyDelete
  5. Sevgili Sibel yapamıyorum şu mouse olayını:)
    Yani herşey tamam ama o kodu nereye yapıştıracağım ayarlar kısmında?
    Yardımını rica ediyorum:)

    ReplyDelete